Mijn systeem doet erg vaag. Opnieuw opstarten krijg altijd een blauw scherm en dat terwijl ik hem net heb schoon gemaakt. Dit ging zich vooral voor doen toen ik met Black&White ging kloten. Het spel hangt bij het opstarten maar zie daarvoor de topic "Het B&W problemen topic". Zijn erg geen drivers voor die i815 chipset zoals VIA chipsets de 4in1 drivers hebben om het allemaal wat stabieler te laten lopen? Zijn erg nog meer drivers en dingetjes die ik zou moeten installeren?
Zet dat eens terug naar 700 en normaal voltage, wedden dat ie dan weer gewoon werkt?ASUS CUSL2-C-> P3 700@1001 (1,95 volt)
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Heb B&W al geprobeerd met een wat lagere clock snelheid.?
I'm partial to your abracadabra
En inderdaad. Mijn bovenbuur geeft ''t ook al aan. Overklokken is toch ook vragen om problemen? Tenzij je ECHT weet waarmee je bezig bent maar tegenwoordig denkt iedere halve zool die de bios van z''n CUSL kan vinden dat ie een Tweaker is.
Ik weet natuurlijk niet tot welke categorie jij behoort maar het loont inderdaad om ''t ding eens op 700 terug te zetten.
Ik weet natuurlijk niet tot welke categorie jij behoort maar het loont inderdaad om ''t ding eens op 700 terug te zetten.
Verwijderd
Meestal wordt het er ook een heel stuk stabieler van. Zelfs in sommige gevallen superstabiel.Op dinsdag 10 april 2001 18:11 schreef Toink het volgende:
Nou doorgaans worden van de via-drivers je systeem alleen sneller....... en ZEKER niet stabieler...
natuurlijk heb ik alles al weer terug gezet. Zo dom ben ik nou ook weer niet
.
Maar heeft het wel zin op 4in1 drivers te gaan installeeren als geen VIA chipset heb
Maar heeft het wel zin op 4in1 drivers te gaan installeeren als geen VIA chipset heb
Natuurlijk heb je dus die VIA drivers voor dit bord niet nodig. Wat je wel nodig hebt zijn de update drivers voor de Intel 815 chipset. Deze kan je bij Intel downloaden. Wat ook aan te raden is, is om ATA drivers te installeren. Deze kan je ook van de Intel site downloaden.
die ultra ATA storage driver heb ik al een s geprobeerd, hierdoor werkt de Secondary Slave niet meer (bij een brander). Zijn er dan ook nog andere drivers voor die i815?
Je hebt iig de ''Intel Chipset Software Installation Utility'' nodig. De laatste versie is 2.80.010a, en je kunt ''m vinden op developer.intel.com/design/software/drivers/platform/inf.htm.
Verder is er ook nog de ''Intel Ultra ATA Storage Driver''. Laatste versie is 6.10.011, zie developer.intel.com/support/chipsets/storagedrivers/ultraATA/. Eerdere (beta) versies hadden idd wat problemen met CDRW drives, deze laatste versie heeft dat niet (ik heb iig geen problemen). Installeer wel eerst de Chipset Software Update, anders werkt de Ultra ATA driver niet.
Verder is er ook nog de ''Intel Ultra ATA Storage Driver''. Laatste versie is 6.10.011, zie developer.intel.com/support/chipsets/storagedrivers/ultraATA/. Eerdere (beta) versies hadden idd wat problemen met CDRW drives, deze laatste versie heeft dat niet (ik heb iig geen problemen). Installeer wel eerst de Chipset Software Update, anders werkt de Ultra ATA driver niet.
Verwijderd
je hebnt toch niet stiekum je harddisk op de zelfde kabel zitten als je cd-rom/brander heh...
zo ja, fix dat ff, hard disks en cd drives op apparte kabels en niet gemixed.
verder... hoe heet wordt ie? misschien wat meer koeling nodig...
probeer ook ff je PCI kaarten in andere slots en niet te vergeten je memory blauw wil nog wel eens memory zijn
zo ja, fix dat ff, hard disks en cd drives op apparte kabels en niet gemixed.
verder... hoe heet wordt ie? misschien wat meer koeling nodig...
probeer ook ff je PCI kaarten in andere slots en niet te vergeten je memory blauw wil nog wel eens memory zijn
Verwijderd
Hmm ik ben serieus aan het denken om de CUSL2-C te kopen, maar nu begin ik toch te twijfelen 
Sjiit
[edit]
Trouwens, ik heb nooit die driver updates van intel geinstalleerd, maar dat kan aan mijn retestabiele BX bordje liggen
. Wat doen die drivers zoal?
Sjiit
[edit]
Trouwens, ik heb nooit die driver updates van intel geinstalleerd, maar dat kan aan mijn retestabiele BX bordje liggen
''k heb zelf een CUSL2-C (zie sig), en heb absoluut geen problemen met stabiliteit. B&W doet het prima.
Dat wil niet zeggen dat de CUSL2-C geheel zonder problemen is (cold boot probleem is een voorbeeld), maar over het algemeen zijn de mensen die ''m hebben tevreden. Nadeel (volgens sommigen) aan de CUSL2-C is dat ie maar 512MB geheugen ondersteund, en niet maar dan 2 double sided DIMMs op 133 MHz. Als je de FSB hoger dan 143MHz klokt, heb je alleen AGP2X ipv AGP4X.
Van alle Socket370 borden is de CUSL2-C (op wat BX borden na) denk ik wel de beste.
Die Intel drivers zorgen ervoor dat de nieuwere Intel chipsets (zoals de 815) goed herkend worden door Windows. Voor de BX is dat niet nodig, omdat Windows die al kent.
Dat wil niet zeggen dat de CUSL2-C geheel zonder problemen is (cold boot probleem is een voorbeeld), maar over het algemeen zijn de mensen die ''m hebben tevreden. Nadeel (volgens sommigen) aan de CUSL2-C is dat ie maar 512MB geheugen ondersteund, en niet maar dan 2 double sided DIMMs op 133 MHz. Als je de FSB hoger dan 143MHz klokt, heb je alleen AGP2X ipv AGP4X.
Van alle Socket370 borden is de CUSL2-C (op wat BX borden na) denk ik wel de beste.
Die Intel drivers zorgen ervoor dat de nieuwere Intel chipsets (zoals de 815) goed herkend worden door Windows. Voor de BX is dat niet nodig, omdat Windows die al kent.
Verwijderd
FSB hoger dan 143mhz op AGP2x?Op dinsdag 10 april 2001 22:25 schreef JungleJim het volgende:
''k heb zelf een CUSL2-C (zie sig), en heb absoluut geen problemen met stabiliteit. B&W doet het prima.
Wat is dat voor onzin :?:?
Laat dan maar zitten, ik wil juist een nieuw mobo zodat ik oa. hogere FSB''s dan 150mhz kan halen, kan ik de GHz met mn p3-866 halen.
Maar iemand anders een goed moederbord die WEL agp4x kan op hogere fsb''s?
Dus jij wilt het beste BX mobo inruilen tegen een CUSL2-C voor 25MHz meer? Zonde.
(Ik heb ook een P3B-F met een 800E@992 en de P3B-F is zo''n stabiel en snel bordje dat ik ff niets anders hoef).
(Ik heb ook een P3B-F met een 800E@992 en de P3B-F is zo''n stabiel en snel bordje dat ik ff niets anders hoef).
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Verwijderd
En UDMA100/AGP4x. Trouwens ik kan een stuk meer uit mijn cpu halen omdat mijn pci busses 41mhz trekken (getest), mijn geheugen op 150mhz zelfs cas2 trekt (heb ik nu) en mijn cpu op default voltage zelfs meer dan 100mhz overclockable is.Op dinsdag 10 april 2001 23:05 schreef Beaves het volgende:
Dus jij wilt het beste BX mobo inruilen tegen een CUSL2-C voor 25MHz meer? Zonde.
Als ik iets niet haal, dan weet ik iig zeker dat de cpu de oorzaak is. Ik verwacht wel dat ik 1.1GHz kan halen met deze cpu, zeker als ie op default voltage (1.7v) al op 975 gaat...
die leuk ATA drivers van intel zijn dus weer niks. Slechts 1 CD-rom en als ik die driver deinstalleer kan hij geen goede drivers voor mijn PCI IDE controller vinden zodat ik nu helemaal geen CD-ROM kan berijken. De CR-ROM rn brander zitten op de Secondary IDE poort.
Weet iemand hoe ik die PCI IDE controller kan installeren. Na een installatie van windows werkt het weer, maar daar heb ik geen zin in. Moet ik weer van alles een backup maken
Weet iemand hoe ik die PCI IDE controller kan installeren. Na een installatie van windows werkt het weer, maar daar heb ik geen zin in. Moet ik weer van alles een backup maken
Gewoon even bij Intel onder support zoeken. daar staat ergens een executable om de drivers te installeren. Heb je meteen de laatste versie.Op woensdag 11 april 2001 08:10 schreef ruubruub het volgende:
die leuk ATA drivers van intel zijn dus weer niks. Slechts 1 CD-rom en als ik die driver deinstalleer kan hij geen goede drivers voor mijn PCI IDE controller vinden zodat ik nu helemaal geen CD-ROM kan berijken. De CR-ROM rn brander zitten op de Secondary IDE poort.
Alhoewel ik dat niet zeker weet, zou het best wel eens een beperking in de Intel chipset kunnen zijn. Dan zit er dus niet veel anders op dan een VIA moederbord, en dat wens ik je echt niet toeFSB hoger dan 143mhz op AGP2x?
Wat is dat voor onzin. Waarom doet asus dat echt, slaat echt nergens op. Laat dan maar zitten, ik wil juist een nieuw mobo zodat ik oa. hogere FSB''s dan 150mhz kan halen, kan ik de GHz met mn p3-866 halen.
Dat heb ik dus juist gedaanOp woensdag 11 april 2001 08:30 schreef biobak het volgende:
[..]
Gewoon even bij Intel onder support zoeken. daar staat ergens een executable om de drivers te installeren. Heb je meteen de laatste versie.
Verwijderd
Kijk ff op WWW.CUSL2.COM
Hier vind je alle drivers, biosen en wat je maar nodig kan hebben. Verder een goed forum, allemaal over cusl2. Suc6
Hier vind je alle drivers, biosen en wat je maar nodig kan hebben. Verder een goed forum, allemaal over cusl2. Suc6
Verwijderd
Weet niet wat ze met die site gedaan hebben?? 
Keek er regelmatig, het was een goede site voor cusl2 eigenaars.
Keek er regelmatig, het was een goede site voor cusl2 eigenaars.
Pagina: 1