Toon posts:

[BC3] Cache ECC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet of dit het juiste forum is maar toch: in mijn bios zie ik iets staan als "ECC cache enabled/disabled".wat is nu het best,enabled of disabled?

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
als het ecc cache check is: disabled voor betere prestaties.

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 10 april 2001 14:18 schreef BeyondHorizon het volgende:
als het ecc cache check is: disabled voor betere prestaties.
ja dat staat er ja!kan het echt geen kwaad om die uit te zetten?ik dacht dat het iets te maken had met error correction ofzo:?

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Ik heb die optie nog nooit aangehad en ik merk er echt niks van.

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Is error correctie code. Gewoon aanzetten, mocht er dan een fout in het cache geheugen optreden dan wordt dat verholpen en hoeft de processor niet opnieuw een fetch uit te voeren. Aan = sneller bij fouten en OC''en

Verwijderd

Gewoon aan zetten...

Verwijderd

Topicstarter
nu hoor ik toch tegenstrijdigheden......is er iemand die het me ff goed kan uitleggen?

Verwijderd

ECC is een toevoeging op je geheugen. Als je geheugen ECC ondersteunt dan kunnen er single bit errors worden opgespoord. Je proc hoeft dan inderdaad geen nieuwe fetch af te geven.

Voor zwaardere toepassingen als server-gebruik en dergelijke is het beter om ECC enabled te hebben. Je kunt het eigenlijk gewoon op enabled laten staan want die "vertraging" die je oploopt is nihil, dus je merkt er eigenlijk geen eene ruk van.

Er kan niets kapot gaan en als je systeem zou hangen (omdat je geheugen niet ecc is oid) dan zet je die optie toch gewoon weer terug. :)
Pagina: 1