De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
And The Only One
Verwijderd
Je hoeft maar een keer te verfen... werkt perfect !!
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!
Verwijderd
Tot nu toe loopt alles oke.
Verwijderd
En maak altijd de bruggen even schoon met een gummetje, en daarna wat wasbenzine of alcohol ("*HIK*")
Met het vergroot glas kun je ook goed zien of de gouden puntjes wel goed schoon zijn.
Laatste tip, probeer het overdag bij het raam met flink wat zonlicht, en drink geen koffie vooraf..
Veel succes.
Abit KT7A, 700@5.5*150@1,75V, 512 Mb, TNT2 M64 32MB AGP, Terratec DMX x-fire1024, Iiyama VM 452
Eerst de oude zilvertroep erafgeschraapt met een naaldje.
Toen met pure alcohol schoongemaakt.
Toen met WD-40 ontvet.
Toen nog een keer met alcohol schoongemaakt.
Toen heel dunne reepjes van een post-it geknipt en deze tussen de l1 bruggetjes geplakt zodat er nooit kortsluiting kan komen.
Toen met een naaldje de bison electro aangebracht.
Toen de post-it er weer afgehaald en onder de loep gekeken of alles goed zat, en alles zat dus goed.
Toen een uur of 4 laten drogen.
Toen in m''n pc gestopt.
Toen pissed geworden omdat de multiplier nog steeds vrolijk vast zat.
Ik zal wel ff een pic maken van mijn processor zodat iedereen ff kan zien dat ik alles gewoon goed heb gedaan.
Het enige wat ik kan bedenken is dat er op nieuwe duron processors een extra harde laklaag zit ofzo waardoor mijn geknutsel geen nut heeft:''):''):'')
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
(Lees maar de postings van mensen die een bord zonder overklok mogelijkheden hebben, en de bruggen moesten verbreken.
Teeeering, niet doorheen te komen die bruggetjes)
Maar aangezien ik het niet aan kan zien dat mijn duron 800 nog steeds op 800 mhz draait ga ik het straks nog wel ff met schuurpapier proberen.
Thanks voor je tip
Ik ga nu ff mn pc uit elklaar halen (voor de zoveelste keer) en weer ff knutselen.
Ik zal meteen ff wat foto''s maken zodat jullie kunnen zien wat ik fout/goed doe.
Met een uurtje of 2 post ik mijn knutselverslag :):):)
Verwijderd
-Probeer dan of de multipliers werken.
- ga dan zoeken tot waar de boel goed in windows komt, je zal met die Duron de Vcore naar 1.800 of 1.850 misschien moeten brengen om 1Ghz te halen.
- hou er rekening mee dat je rond de 1Ghz voor stabiliteit 20/40 Mhz onder je max moet blijven, i.v.m. met stabiliteit en rekenfouten. Dat je in Windows kunt komen wil niet alles zeggen.
- als dat werkt, zet de multiplier terug naar 6.5 x 100
-booten
-fsb op 133 zetten (Niet andersom, 10x133 zal echt niet werken!!)
-dan langzaam de multiplier weer omhoog, als je bij het max bent een beetje met de fsb bijsturen.
- hou er ook rekening mee dat een hogere fsb wel stoer staat, maar meestal alleen maar de instabiliteit verhoogt.
succ6
Nog steeds geen resultaat.
Ik heb eerst de oude zilvertroep erafgehaald, toen met alcohol schoongemaakt, toen met korrel 1000 schuurpapier opgeschuurd, toen nog een keer met alcohol schoongemaakt, toen weer de zilvertroep erop gedaan, alles netjes in elkaar geknutseld en nog steeds werkt het niet.
IK GEEF HET OP.:'(:'(
Ik heb net mn FSB maar iets omhoog gegooid en hij draait nu stabiel op 8x114=914MHZ
Ik ga geleidelijk de fsb nog wat omhoog gooien en kijken tot hoever hij stabiel blijft maar die multiplier die heeft er echt geen zin in.
(ik zag op mn processor trouwens wel staan dat ie van 1999 is, terwijl ik hem net een week heb, beetje vreemd.........)
Ik post de piccies van mn knutselpartij hier vanavond wel, ik ben ze nu van mn camera aan ut grabben.
Verwijderd
Misschien staat dat verkeerd om....
JULLIE VERGETEN ALLEMAAL VROLIJK DAT AMD SOMMIGE PROCS BEVEILIGD HEEFT DOOR 4 PINNEN WEG TE LATEN ONDER DE CPU.
check ff of ze er allemaal zitten want dan kan het idd niet op de makkelijke manier
Verwijderd
WoehahahahOp dinsdag 10 april 2001 17:27 schreef epsilon het volgende:
Tralalalalalala
JULLIE VERGETEN ALLEMAAL VROLIJK DAT AMD SOMMIGE PROCS BEVEILIGD HEEFT DOOR 4 PINNEN WEG TE LATEN ONDER DE CPU.
check ff of ze er allemaal zitten want dan kan het idd niet op de makkelijke manier
Dat was dus een fop, een grap, een joke,
dat was met Photoshop gedaan.
larie dus..
ik kan het niet zo
Iets anders kan ik niet bedenken.
Ik heb volgens mij alles toch wel aardig goed gedaan (5x om pricies te zijn.....:'(:'(:'(
Verwijderd
Enneh, ik kan de 100 meter ook niet 10 seconden rennen. Daarom is het nog wel mogelijk
Nu ff zonder gein
Ik heb die bruggen schoongemaakt met alcohol, jenever ik had ff nix anders bij de hand, toen een vergrootglas gepakt wat in een standaard kon hangen, dus beide handjes vrij, toen ben ik opzoek gegaan naar zilver epoxy, toen netjes op de punt van een naald een beetje gedaan en toen voorzichtig die lijntjes getrokken. En ze zijn erg netjes geworden
En ik spreek uit ervaring aangezien een vriend dit bord heeft....
Dit kun je waarschijnlijk wel oplossen door op de processor met andere bruggen te sluiten (combinatie weet ik helaas niet meer!!!). Hierdoor geef je hem een andere vaste multiplier.
It's a plane, its a bird..no it's super tweaker
Mijn moederbord heeft WEL dipswitches voor de multiplier, mijne heeft niet 4 maar 10 dipswitches.
En het is niet de bedoeling om de multiplier VAST te zetten, het is juist de bedoeling dat ik hem UNlock.
Maar wat in het laatste deel werdt gezegd over het ontbreken van pinnetjes aan de onderkant van de processor klopt (helaas voor mij) wel.
Er ontbreken in totaal 8 pinnetjes, en dat klopt ook wel met de L1 bruggen, dat zijn 8 puntjes.
Alleen denk ik dat ik mn core gesloopt heb door al dat erop zetten en eraf halen.
Gelukkig werk ik bij een electro-zaak waar ik de enige ben met verstand van computers dus ik wissel hem gewoon ff om en stuur de mijne terug naar de leverancier.
Dus leer hier meteen ff allemaal een lesje van.
Koop zo''n koperen plaatje die je over je processor heen moet doen.
Dit had ik niet en nu is volgens mij mn core naar de klote van mn nog geen week oude processor :'(:'(:'(:'(
Potlood :?:?:?Op dinsdag 10 april 2001 21:43 schreef Death996 het volgende:
ik ga ff een foto maken van de onderkant van mn cpu want dit is nu nog het enige wat het ZOU KUNNEN ZIJN.
Iets anders kan ik niet bedenken.
Ik heb volgens mij alles toch wel aardig goed gedaan (5x om pricies te zijn.....:'(:'(:'(
Ik heb ook een Athlon maar dan een 700 ...
Die draait al 8 maanden zo lekker op 832 (8*104) (memory draait 133)
Freelance tweaker
Men koopt tinner bij de AH. Bisonprut had ik al. Ik heb met een sluitspeld de oude zilververf eraf geschraapt. Daarna twee keer mijn proc L1 schoongemaakt met tinner. Wachten en droogmaken. Opnieuw verven en wachten deed voor mij de truc na vijf keer met potlood en twee keer eerder met verf.
Nogmaal veel succes.
Abit KT7A, 700@5.5*150@1,75V, 512 Mb, TNT2 M64 32MB AGP, Terratec DMX x-fire1024, Iiyama VM 452
Verwijderd
ELKE Duron (Tbird kan ik zo niet zien, heb geen Tbird liggen) heeft die 8 pinnen niet er op zitten, die langs de rand aan de binnenkant van het vierkant.
Voor de laatste keer, ER BESTAAN GEEN ANDERE DURONS MET ONTBREKENDE PINNEN.
Tenzij je ze er zelf afgeknipt hebt
(*word er zo moe van*) t''was een geintje, photoshop geklungel, hou dr nou es mee op..