[BC3] Waarom krijg ik mijn multiplier niet ge-unlockt???

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb laatst een a7a266 mobo met een duron 800 processor gekocht.
Toen ik mijn processor wou overklokken kwam ik erachter dat je eerst de L1 bruggen moet verbinden, dit klinkt bij de meesten waarschijnlijk bekend in de oren, ik heb hiervoor Bison Electro gebruikt, een silverhoudende lijm.
Toen heb ik dit (meerdere malen) aangebracht op de L1 connectors en hij heeft nog steeds niet gewerkt bij mij.
(ik heb het inmiddels al 5x opnieuw geprobeerd!!!)
Wie heeft DE oplossing voor mij want ik weet het niet meer.....:(
Ik heb trouwens ook al mn complete collectie potloden geprobeerd en dat mocht ook niet baten.
PLZ...help me out:'(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Weet je zeker dat je je L1-bruggen goed hebt verbonden, een paar zeer kleine drupjes zouden voldoende moeten zijn (heb ''t zelf ook gedaan). Raken de verbonden bruggen elkaar niet? Goed laten drogen / uitharden.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

Waren de brugen goed schoon ??

And The Only One

Verwijderd

Het is belangrijk een en ander zeer goed schoon te maken voordat je gaat verfen... ik heb het met spiritus gedaan en een wattenstaafje... er zaten nl. nogal wat grafiet-deeltjes op ;)

Je hoeft maar een keer te verfen... werkt perfect !!

Verwijderd

Ik heb gewoon een simpel potloodje gebruikt en was bij mij in een keer gelukt :)

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

een potlood gebruiken?. als je gaat lijmen kan ik me voorstellen dat je veel precisie verliest. terwijl die bruggen klote dicht bij elkaar zitten (ocf81 heeft ook 5x lopen kleuren voordat ie het goed had) hb of zachter is aan te raden. of een injectienaald gebruiken. hoe krijg je dat spul er eigenlijk weer af?

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!

Verwijderd

Kep gewoon met Terpentine die troep eraf geveegd toen mijn trilvingers mijn L1 bruggen volsmeerden. Daarna een vulpotlood in de Zilverlijm gedoopt en weer opnieuw (maar dan goed) aangebracht >:)
Tot nu toe loopt alles oke.

Verwijderd

Koop anders gewoon bij de kantoor boekhandel een simpel vergroot glas en zet de Bison geleidende prut op de cpu met een coctail prikker.

En maak altijd de bruggen even schoon met een gummetje, en daarna wat wasbenzine of alcohol ("*HIK*") :+

Met het vergroot glas kun je ook goed zien of de gouden puntjes wel goed schoon zijn.

Laatste tip, probeer het overdag bij het raam met flink wat zonlicht, en drink geen koffie vooraf.. ;)

Verwijderd

PS volgens mij kun je de Bison bende goed weghalen met nailpolish remover (aceton)

Op naar Gebr.Winter, de supermatkt en de drogist dus

:)

• bakboord1
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2025

bakboord1

No. 1 of the eight.

Ik heb exact hetzelfde probleem en ik vermoed dat je inderdaad heel goed schoon moet maken.

Veel succes.

Abit KT7A, 700@5.5*150@1,75V, 512 Mb, TNT2 M64 32MB AGP, Terratec DMX x-fire1024, Iiyama VM 452

• BC3 Victim
Dit heb ik gedaan bij mijn laatste en tot nog toe beste poging:
Eerst de oude zilvertroep erafgeschraapt met een naaldje.
Toen met pure alcohol schoongemaakt.
Toen met WD-40 ontvet.
Toen nog een keer met alcohol schoongemaakt.
Toen heel dunne reepjes van een post-it geknipt en deze tussen de l1 bruggetjes geplakt zodat er nooit kortsluiting kan komen.
Toen met een naaldje de bison electro aangebracht.
Toen de post-it er weer afgehaald en onder de loep gekeken of alles goed zat, en alles zat dus goed.
Toen een uur of 4 laten drogen.
Toen in m''n pc gestopt.
Toen pissed geworden omdat de multiplier nog steeds vrolijk vast zat.
Ik zal wel ff een pic maken van mijn processor zodat iedereen ff kan zien dat ik alles gewoon goed heb gedaan.
Het enige wat ik kan bedenken is dat er op nieuwe duron processors een extra harde laklaag zit ofzo waardoor mijn geknutsel geen nut heeft:''):''):'')

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Probeer anders met een fijn schuurpapiertje over de L1 bruggetjes te gaan. Voor die bruggetjes zelf hoef je niet erg bang te zijn, die lopen dwars door het keramiek heen en zijn met een Stanley mes nog nauwelijks door te hakken...

(Lees maar de postings van mensen die een bord zonder overklok mogelijkheden hebben, en de bruggen moesten verbreken.
Teeeering, niet doorheen te komen die bruggetjes) >:)

Verwijderd

Ok :)

Misschien ben ik dan aan het eten, maar goed .. :D

• BC3 Victim
Ik heb voordat ik het de laatste keer probeerde met een stanleymesje en naaldjes en wat er nog meer voorhanden was geprobeerd die bruggetjes bloot te leggen, maar mijn geschraap en geknutsel mocht niet baten.
Maar aangezien ik het niet aan kan zien dat mijn duron 800 nog steeds op 800 mhz draait ga ik het straks nog wel ff met schuurpapier proberen.

Thanks voor je tip :)

• BC3 Victim
Zo, ik heb net ff een velletje korrel 1000 schuurpapier tevoorschijn getoverd uit mn knutselkoffer.
Ik ga nu ff mn pc uit elklaar halen (voor de zoveelste keer) en weer ff knutselen.
Ik zal meteen ff wat foto''s maken zodat jullie kunnen zien wat ik fout/goed doe.
Met een uurtje of 2 post ik mijn knutselverslag :):):)

Verwijderd

-Zet dus eerst de FSB terug op 100

-Probeer dan of de multipliers werken.

- ga dan zoeken tot waar de boel goed in windows komt, je zal met die Duron de Vcore naar 1.800 of 1.850 misschien moeten brengen om 1Ghz te halen.

- hou er rekening mee dat je rond de 1Ghz voor stabiliteit 20/40 Mhz onder je max moet blijven, i.v.m. met stabiliteit en rekenfouten. Dat je in Windows kunt komen wil niet alles zeggen.

- als dat werkt, zet de multiplier terug naar 6.5 x 100
-booten
-fsb op 133 zetten (Niet andersom, 10x133 zal echt niet werken!!)

-dan langzaam de multiplier weer omhoog, als je bij het max bent een beetje met de fsb bijsturen.

- hou er ook rekening mee dat een hogere fsb wel stoer staat, maar meestal alleen maar de instabiliteit verhoogt.

succ6 ;)

• BC3 Victim
AAAARRGGHHHHHHHHH!!!!|:(|:(|:(
Nog steeds geen resultaat.
Ik heb eerst de oude zilvertroep erafgehaald, toen met alcohol schoongemaakt, toen met korrel 1000 schuurpapier opgeschuurd, toen nog een keer met alcohol schoongemaakt, toen weer de zilvertroep erop gedaan, alles netjes in elkaar geknutseld en nog steeds werkt het niet.
IK GEEF HET OP.:'(:'(:'(
Ik heb net mn FSB maar iets omhoog gegooid en hij draait nu stabiel op 8x114=914MHZ
Ik ga geleidelijk de fsb nog wat omhoog gooien en kijken tot hoever hij stabiel blijft maar die multiplier die heeft er echt geen zin in.
(ik zag op mn processor trouwens wel staan dat ie van 1999 is, terwijl ik hem net een week heb, beetje vreemd.........)
Ik post de piccies van mn knutselpartij hier vanavond wel, ik ben ze nu van mn camera aan ut grabben.

Verwijderd

Heeft fat bord soms net als de a7v een jumper en bios mode ??
Misschien staat dat verkeerd om....

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:07

Epsilon

Tralalalalalala

JULLIE VERGETEN ALLEMAAL VROLIJK DAT AMD SOMMIGE PROCS BEVEILIGD HEEFT DOOR 4 PINNEN WEG TE LATEN ONDER DE CPU.
check ff of ze er allemaal zitten want dan kan het idd niet op de makkelijke manier

Verwijderd

Op dinsdag 10 april 2001 17:27 schreef epsilon het volgende:
Tralalalalalala

JULLIE VERGETEN ALLEMAAL VROLIJK DAT AMD SOMMIGE PROCS BEVEILIGD HEEFT DOOR 4 PINNEN WEG TE LATEN ONDER DE CPU.
check ff of ze er allemaal zitten want dan kan het idd niet op de makkelijke manier
Woehahahah
Dat was dus een fop, een grap, een joke,
dat was met Photoshop gedaan.
larie dus..
:9

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:07

Epsilon

knap ge fotosjopt
ik kan het niet zo

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-08 13:26
fotootje?? (zal em wel weer gemist hebben :P)

• BC3 Victim
ik ga ff een foto maken van de onderkant van mn cpu want dit is nu nog het enige wat het ZOU KUNNEN ZIJN.
Iets anders kan ik niet bedenken.
Ik heb volgens mij alles toch wel aardig goed gedaan (5x om pricies te zijn.....:'(:'(:'(:'(

Verwijderd

t''Is al weer maanden terug, voor de komst van de KT133A bordjes :)

Enneh, ik kan de 100 meter ook niet 10 seconden rennen. Daarom is het nog wel mogelijk :P

Verwijderd

D996,
ik kan me nauwelijks voorstellen dat het aan de CPU ligt. Het zou wel kunnen.. maar dan zou die 8x114 ook niet lukken.

Heb je al gekeken hoe dit botd met de Jumper/Jumperfree omgaat?
(Of niet gaat dus)

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-08 15:14
Ik heb ze vast gelast met een MIG/MAG las installatie, wil het eerst onder poederdek lassen maar dat vond me moeder zo rommelig worden en ja ik heb een zeer vaste hand :+

Nu ff zonder gein :)

Ik heb die bruggen schoongemaakt met alcohol, jenever ik had ff nix anders bij de hand, toen een vergrootglas gepakt wat in een standaard kon hangen, dus beide handjes vrij, toen ben ik opzoek gegaan naar zilver epoxy, toen netjes op de punt van een naald een beetje gedaan en toen voorzichtig die lijntjes getrokken. En ze zijn erg netjes geworden :)

• MaxPayne
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-01 22:15

MaxPayne

Supertweaker

Death996 als je alle reviews van de A7A266 hebt gelezen weet je ook dat deze (nog) geen multiplier dipswitches & instellingen in het bios ondersteund (Alleen FSB)!!!
En ik spreek uit ervaring aangezien een vriend dit bord heeft....
Dit kun je waarschijnlijk wel oplossen door op de processor met andere bruggen te sluiten (combinatie weet ik helaas niet meer!!!). Hierdoor geef je hem een andere vaste multiplier.

It's a plane, its a bird..no it's super tweaker

• BC3 Victim
FF wat uit de wereld helpen.
Mijn moederbord heeft WEL dipswitches voor de multiplier, mijne heeft niet 4 maar 10 dipswitches.
En het is niet de bedoeling om de multiplier VAST te zetten, het is juist de bedoeling dat ik hem UNlock.
Maar wat in het laatste deel werdt gezegd over het ontbreken van pinnetjes aan de onderkant van de processor klopt (helaas voor mij) wel.
Er ontbreken in totaal 8 pinnetjes, en dat klopt ook wel met de L1 bruggen, dat zijn 8 puntjes.
Alleen denk ik dat ik mn core gesloopt heb door al dat erop zetten en eraf halen.
Gelukkig werk ik bij een electro-zaak waar ik de enige ben met verstand van computers dus ik wissel hem gewoon ff om en stuur de mijne terug naar de leverancier.
Dus leer hier meteen ff allemaal een lesje van.
Koop zo''n koperen plaatje die je over je processor heen moet doen.
Dit had ik niet en nu is volgens mij mn core naar de klote van mn nog geen week oude processor :'(:'(:'(:'(:'(

• D-Devil
  • Laatst online: 05-12-2022
Op dinsdag 10 april 2001 21:43 schreef Death996 het volgende:
ik ga ff een foto maken van de onderkant van mn cpu want dit is nu nog het enige wat het ZOU KUNNEN ZIJN.
Iets anders kan ik niet bedenken.
Ik heb volgens mij alles toch wel aardig goed gedaan (5x om pricies te zijn.....:'(:'(:'(:'(
Potlood :?:?:?:?

Ik heb ook een Athlon maar dan een 700 ...
Die draait al 8 maanden zo lekker op 832 (8*104) (memory draait 133)

Freelance tweaker

• bakboord1
  • Laatst online: 14-12-2025

bakboord1

No. 1 of the eight.

Mocht ik gisteren nog melden dat ik hetzelfde probleem had. Vandaag niet meer.

Men koopt tinner bij de AH. Bisonprut had ik al. Ik heb met een sluitspeld de oude zilververf eraf geschraapt. Daarna twee keer mijn proc L1 schoongemaakt met tinner. Wachten en droogmaken. Opnieuw verven en wachten deed voor mij de truc na vijf keer met potlood en twee keer eerder met verf.

Nogmaal veel succes.

Abit KT7A, 700@5.5*150@1,75V, 512 Mb, TNT2 M64 32MB AGP, Terratec DMX x-fire1024, Iiyama VM 452

Verwijderd

:D Die acht pinnetjes hebben er niets mee te maken. Die hebben er nooit op gezeten.

ELKE Duron (Tbird kan ik zo niet zien, heb geen Tbird liggen) heeft die 8 pinnen niet er op zitten, die langs de rand aan de binnenkant van het vierkant.

Voor de laatste keer, ER BESTAAN GEEN ANDERE DURONS MET ONTBREKENDE PINNEN.

Tenzij je ze er zelf afgeknipt hebt :+

(*word er zo moe van*) t''was een geintje, photoshop geklungel, hou dr nou es mee op..
Pagina: 1