Toon posts:

[BC3] mobo versus cpu

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Yakumo moederbord<BR>met een Intel 440BX AGPset<BR>Y686BX ATX<P>Volgens het boekje zou daar een future processor op kunnen 8 x 100 dus 800MHz<P>maar dit moederbord is met bios date 08-1998<BR>waarschijnlijk niet bekend met pIII Processoren<P>Kan ik hier dus een pIII 800 MHz opzetten of toch niet<BR>

[This message has been edited by Droopy (edited 25-06-2000).]

Verwijderd

Even een bios updateje downloaden en dan kan er zeker een 800 op.

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:56
maar z''n moederbord heeft dan toch een P2 slot en niet een P3 slot?

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

Tuurlijk kan je er een p3 opzetten er is alleen een probleem waarschijnlijk is de minimale voltage van je mobo 1.8 (normaal is het 1.65) Maar dit maakt ook niet echt veel uit

Click hier niet

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-08 18:59

Daniel

Kapitein NCC-1701
Benchmarc: P2 en P3 slots zijn exact gelijk.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

<BR>Bij een ander forum als antwoord gezien:<P>NEE, niet zondermeer.<BR>PII en PIII processoren (tot en met de PIII-600, 512 KB cache) werken met een corespanning van 2 Volt. De nieuwe PIII''s (de coppermine, met de E extensie en 256 KB cache) hebben een corespanning van 1,6 Volt.<BR>Als je moederbord dat niet ondersteund gaat het niet. Verder zul je een biosupdate nodig hebben met de juiste microcode voor de nieuwe PIII''s.<P>Is dit juist?<BR>

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

Ja dit klopt ze ondersteunen een voltage van 1.65. een slot1 hoeft niet te werken, maar een fc-pga met converter werkt vaak wel. je moet alleen de spanning handmatig instellen op 1.8 want meestal leveren de standaard moederborden niet minder. Je kunt het altijd proberen om minder voltage te krijgen

[This message has been edited by reapher (edited 26-06-2000).]

Click hier niet

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
}:O dat klopt..

een bios update kan veel veranderen.
maar een biosupdate van Yakumo is niet aan te komen..
als je er een vindt mail me dan maar ff..
ik zoek er ook een..>:)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

als ie wat te hoge spanning geeft kun je ''m gewoon lekker oc-en... :P
Pagina: 1