[BC3] AOpen 33

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb een AOpen-33, met een TB1000 erop. Heeft iemand ervaring met overclocken van deze combo? Wie is bereid instellingen te delen?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-08 18:25
als het de AK33 betreft update je bios dan naar bios 1.09 of 1.11! En je kan hem licht opvoeren! Staat ie nu op 10x100 dan kun je daar 10x105 of 10x110 of 10x115 van maken! Tenminste zo werkt het bij mijn AMD Tbird 700! Standaard is die 7x100, met die bios update kan ik 7x105 7x110 of 7x115!

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

• BC3 Victim
OK, dank je. Ik heb de bios upgrade gedownload, en wilde hem gisteren installeren. Jammer, ik had beter eerst even kunnen checken welke er al op het bord zit: de nieuwste dus.
Kennelijk heb ik de latest-and-greatest. Probleem is alleen dat ik de cijfertjes in de BIOS settings niet herken als bus of clocksnelheden.... tips?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-06 20:00
rtfm

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-08 18:25
Op woensdag 11 april 2001 10:30 schreef manjh het volgende:
OK, dank je. Ik heb de bios upgrade gedownload, en wilde hem gisteren installeren. Jammer, ik had beter eerst even kunnen checken welke er al op het bord zit: de nieuwste dus.
Kennelijk heb ik de latest-and-greatest. Probleem is alleen dat ik de cijfertjes in de BIOS settings niet herken als bus of clocksnelheden.... tips?
als je me even een mailtje stuurt op markvs@home.nl dan zal ik je precies vertellen hoe het moet. Ik ben momenteel op het werk, en hier NIX anders als compaq dus ik kan het je niet ff opzoeken. Maar als ik vanavond thuis ben en als ik dan een mailtje zie dan krijg je meteen antwoord. Moet ik wel mijn WIn2k Server down brengen maar dan kijk meteen of ik nog wat updates kan doen zodat ik niet voor niks opnieuw opstart!

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

• BC3 Victim
Op woensdag 11 april 2001 10:34 schreef harryslinger het volgende:
rtfm
Tja, dat "f" klopt in dit geval: de AOpen manual heb ik (natuurlijk allereerst!!!) doorgespit, het enige dat ze over dit onderwerp zeggen is dat je het alleen moet doen als je begrijpt waarmee je bezig bent. Absoluut nul-komma-nada over de instellingen die je in het BIOS scherm ziet.

PS je logo is prachtig...

• BC3 Victim
Helaas, helaas. Ik heb een hele serie mogelijkheden, maar zelfs als ik naar 1100 MHz ga is de handel niet stabiel: PCI gaat dan automatisch mee naar 37, en dat wil niet. Sneller dan 1100 levert zelfs een "dood" systeem.
Is er iemand die "echt" ervaring heeft met dit bord en de TB1000 op hogere snelheid?

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Op woensdag 11 april 2001 10:34 schreef harryslinger het volgende:
rtfm
You get the point >:)

• BC3 Victim
nogmaals, dat heb ik gedaan maar de halve pagina over overclocken zegt helemaal niks.
Volgens mij heb ik de "fm" gelezen, jij niet.

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-08 15:45

Gamer

Electrified

moet je zeggen dat je met dit bord helaas niet veel kan overclocken!
heb er ook zo een gehad, max was fbs op 110 zetten, draaide redelijk stabiel.
hoger KAN je niet gaan.(bij 112 starte hij zelfs niet meer op)

tip,
koop een ander, bv asus, abit ....
verkoop dit bord.
ps, ook dat onboard sound sucks .

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• BC3 Victim
kijk, hier kan ik wat mee.
op 110 heb ik hem gehad, maar ik kreeg direct blauwe schermen met problemen in acpi. Niet echt stabiel. Alle hogere snelheden leverden zelfs geen piepjes, morsdood.
Zal die 110 nog eens proberen, daarmee zou ik ook al blij (wat heet!) zijn.....
Met geluid heb ik nog geen problemen. Maar daar liggen mijn eisen ook niet zo hoog.

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-08 15:45

Gamer

Electrified

wat je anders wel kan doen is je L1 en L7 bruggen inkleuren van je proc(wel redelijk lastig omdat je sommige bruggen ook moet verbreken).maar dit vind ik toch wel gevaarlijk ook(garantie is dan ook direct weg)
met de L1 bruggen zet je een vaste multiplier in en de L7 bruggen een vast voltage.
heb dit zelf niet gedaan door bovenstaande reden.
zou je anders een link geven hoe je dit kan doen, maar die ben ik kwijt.

succes
*D*D*D

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

Pagina: 1