Toon posts:

[BC3] Oud moederbord

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu een oude Pentium 75 staan. Ik moet echter het BIOS flashen voor ondersteuning van grote schijven. Heeft iemand enig idee welk mobo ik heb, ik namelijk niet :'(

Op het moederbord staan de volgende kreten:

PBA632635-807
AA 633545-807
PCI set
SB82437FX-66

Het betreft een socket 5 mobo, met drie PCI slots en vier ISA slots. BIOS afkomstig van AMI.

Voor de sceptici (tering wat een moeilijk woord) ik heb de search al gebruikt!
Thanx voor de moeite

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-08 08:24

EaS

Ik zou je aan raden hier http://www.ping.be/bios/ even te kijken. Kun je geloof ik ook checken wat die serie nummers inhouden.

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-07 10:24
Dan wist je dus ook dat je het lange getal met letters bij het booten moest noteren en dat hier moest posten. (onderin)

Dan kunnen sommige mensen je hier verder helpen :)

Search..... jaja

www.kuiphuis.nl

Verwijderd

Topicstarter
OK, dat was ik inderdaad vergeten te posten. Sorry... Als het echt zo eenvoudig was dat er bij heet booten onderin een mooi versienummer van BIOS te voorschijn zou komen, dan had ik hier echt geen nieuwe topic geopend. Het probleem is echter dat ik nergens een dergelijk nummer kan vinden. Niet bij in het bootscherm noch in het BIOS zelf.

So, please help....
(nu ga ik wel ff :z )

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het is nog maar de vraag of er een nieuw BIOS is voor je bord dat support voor grotere schijven heeft.

Van m''n Abit LX6 bord (dat niet eens zo heel oud is) is zelfs geen BIOS dat hdd''s > 32 GB ondersteunt.
Of zou het zo wezen dat die p75 geen hdd''s > 8 GB ondersteunt?..Als dat zo is, dan is het wel een heel oud BIOS

Verwijderd

Zo maar even met Google gezocht en kijk...

Noch zu haben:

Motherboard
Siemens Nixdorf S26361-D858-B60 GS3
Socket 5 CPU-Sockel, Intel P75 Prozessor,
intel SB82437FX-66, SB82371FB, SB2438FX-Chipsätze,
HDD- und FDD-Controller onBoard (Primary und Secondary IDE, FDD),
2x Mouseport, 1x seriell, 1x parallel, 2x PCI-Slot, 4x 16Bit ISA-Slot

für 30 DM VB

• Kris2904
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-05 17:04

Kris2904

found his match in SoaD

Daar heb je geen BIOS voor nodig! 8-)

Ga gewoon naar de site van de fabrikant van de schijf en ga daar bij de downloads kijken. Daar staat ongetwijfeld hun eigen versie van EZDrize, waarmee je grotere schijven op oude computers kunt gebruiken. Het is geen superelegante oplossing, maar het werkt als een tiet :)

Was getekend, enz. | specs

Pagina: 1