Toon posts:

[BC3] 300VA voor een Duron 800......:?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
na ik heb dus een vraag:

een maat van mij heeft een Duron 800

en hij beweert dat je een voeding nodig hebt van 300Watt anders gaat deze 230Watter kapot
als hij deze Duron wil overklokken :?

als je nagaat dat een gloeilanp van 60 watt ( dus de Gloeidraad ) over de 1500 graden gaat

meer waremte omzet dan zijn CPU

daar bij kan ik dus niet geloven dat je CPU 300 watt gaat opeten als je bedenkt dat een Hard-Disk en Cdrom spelers veel meer stroom gebruiken

dus ff voor de duidelijk heid

Is het nodig om nu een 300Watt voeding te moeten hebben als hij hem wil ocen???

Verwijderd

300 Watt is sowieso an te bevelen. Zeker bij een AMD. Ze vreten gewoon meer stroom. 230 Watt is al gauw te weinig als jegaat OC''en, maar ook als je er bv. een dikke videokaart op 2e en 3e HDD aan hangt.

Verwijderd

Topicstarter
maar dat is helemaal niet het geval

hij heeft een kleine HDD 1 dus en een cdrom spelertje en denk je nou echt dat die CPU meer waremte kan maken dan een gloeilamp

kijk het is maar een heeeelklein dingetje dus...

maar hoeveel stroom denk je dan dat die CPU zal gebruiken ?

en dan nog oets een gewoone doordeweekse transistoten kunnen 10MA ( 0,01A ) schakelen

en een CPU met zun 10000000000000X kleineren Transistoren kan zeker wel 5Ampere schakelen nou niet dus....

Verwijderd

Een duron 800 gebruikt op 1.75V gebruikt 38 watt, klok je hem door tot 1000 met 1.85V dan gebruikt ie 50 watt. Dus de CPU gebruikt nogal wat(t).

Verwijderd

Wat er hier speelt, is dat het niet om de watts alleen maar gaat. ;)

Een Tbird / Duron die je naar 1Ghz en verdergaat overclocken, met een Vcore op Max, verbruikt iets van 30 of meer Amperes. Het circuit op het moederbord dat de Vcore verzorgt, haalt dit uit de 5 Volt lijn van de voeding.

Als je op de sticker van de voeding kijkt, zie je dat dit al niet gaat. Meestal is de Max iets van 15A voor een 300 Watt voeding.

Gelukkig is de spannings conversie voor de Vcore een geschakeld circuit. En de uiteindelijke stroom ligt bij 700/750 Mhz meer in de buurt van de 10/12 A. Ga je echter overklokken, kom je wel op de 20/30 amperes.

Dat hangt van het type moederbord af. De KT7 serie b.v. heeft een 3 fase schakel circuit met 6 power chips, en heeft een lager verlies -> minder stroomverbruik.

Dat is ook wel te veel, maar de meeste 300 Watt voedingen kunnen het wel aan, ook omdat er op de 3,3 volt (en ook de 12 Volt, maar dat is een apart circuit in de voeding) niet zoveel stroom wordt gebruikt.

Daarbij komt, dat de voeding dus uit twee secties bestaat.

Sectie 1 is de 3,3 en 5 volt.
Sectie 2 is de 12 V (en de rest)

Beide secties zijn maar 150 Watt, die 300 Watt is niet wat je aan de CPU kunt leveren. Dat is alleen maar wat de 2 secties maximaal samen mogen leveren.
(8>

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Als het een beetje fatsoenlijke 230 watt voeding is, dan trekt ie wel een duron+hdd+cdrom,ik denk niet dat dat een probleem is. Feit is wel, dat AMD 300 watt adviseert. Dus als het niet lukt, weet je wat je het eerste moet vervangen.
Maar ik heb al vaker gehoord dat het zonder problemen gaat hoor...

Geen inspiratie

Verwijderd

Ik heb hier een 230W voeding die een Duron 800@880 Mhz draaiende weet te houden. Verder 1 x HD, 1 x CD, 1 x CDRW en 4 PCI kaarten. Dus het zou bij die gozer moeten lukken denk ik. :7

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op maandag 09 april 2001 23:24 schreef DaffyD het volgende:
Ik heb hier een 230W voeding die een Duron 800@880 Mhz draaiende weet te houden. Verder 1 x HD, 1 x CD, 1 x CDRW en 4 PCI kaarten. Dus het zou bij die gozer moeten lukken denk ik. :7
Hier ook een (nog niet overclockte) Duron 800 op een MSI K7T Turbo met een 30Gb Maxtor en een TNT kaartje. Verdere stroomverbruiker is een Aopen CD-Rom. Dit loopt allemaal zonder problemen op een oude standaard 250Watt voeding in een http://www.highlight.nl/specs/cases/kIA500.htm kast.
(Toen er nog brakke voedingen in die kasten zaten)

Draait perfect, terwijl de voeding een verleden van kortsluiting door vocht heeft :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
[topic=142494]
Topic : 300W voor een Duron 800......:?
Ik kan het niet laten: Hoe hard loopt jouw PIII 650 Jobos ? :9 New Topic ?

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

hoezo 300 watt voeding; ik heb er 1 van 250 watt en mijn duronnetje loopt op 600@800 Mhz. bovendien staat er mij aanbevolen kasten bij amd dat een 140 WATT voeding al genoeg is ! }:O

Verwijderd

Op dinsdag 10 april 2001 10:17 schreef gilseboer het volgende:
hoezo 300 watt voeding; ik heb er 1 van 250 watt en mijn duronnetje loopt op 600@800 Mhz. bovendien staat er mij aanbevolen kasten bij amd dat een 140 WATT voeding al genoeg is ! }:O
:D Zet hem es op 1100 en kom dan terug ..

Verwijderd

Topicstarter
Geplaatst door Hooi - maandag 09 april 2001 20:50

--------------------------------------------------------------------------------
Wat er hier speelt, is dat het niet om de watts alleen maar gaat.
Een Tbird / Duron die je naar 1Ghz en verdergaat overclocken, met een Vcore op Max, verbruikt iets van 30 of meer Amperes. Het circuit op het moederbord dat de Vcore verzorgt, haalt dit uit de 5 Volt lijn van de voeding.

yup TUURLIJK :):):):)

dat kan dus nooit

er kan maar 16Ampere door een 2,5MMx2
dus dat electricitijds draai ja die blauwnen of bruinen als ik die duron zie is die nog al dun dus als ik ff bij iemand ff door zijn Duron 30A mag komen persen weet ik ZEKER dat je hem niet meer HEEL van je mobo kan krijgen want dan smelt alles gewoon meteen aan elkaar:)

na mijn P!!! 650 loopt op 906 maaaar
als ik hem op 976Mhz laat draaien moet ik mijn Vcore op schroeven en dat kan mijn mobo niet mijn vorigen wel maar die is een poosje geleden overleden :( toen draaide het mobo tehard en is de chipset dood gegaan :) :(

Verwijderd

Topicstarter
mm ik zit op de electro afdeling
en als je wil weten wat 16Ampere is dan moet je maar ff 2 koper draaden in het stopcontact steken en tegen el kaar houden

dan loopt er HEEEEEL EVEN 16A door die draat en dan hoop ik voor je dat jij het zelf overleeft dus dan gaat niemand mi wijs proberen te maken dat er 30A door heen gaat:)

• FreeRider
Joboskrillo The Nerd:

[topic=99898]

[topic=128392]
ik heb mijn P!!! 650
uitge boort normaal was dit een 650

6,5X100 nu een 8X133 is wel leuk moet ik zeggen

dit was alleen maar b79 weg boren en vwolla
standaard multiplire op 8
ik heb de site nog ergens maar ik geef die nog wel een keer

Alles is op eigen risico ik heb model
y23m7 daar werkt het inieder geval
na mijn P!!! 650 loopt op 906 maaaar
als ik hem op 976Mhz laat draaien moet ik mijn Vcore op schroeven en dat kan mijn mobo niet mijn vorigen wel maar die is een poosje geleden overleden toen draaide het mobo tehard en is de chipset dood gegaan
Triest mannetje... :r

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

mm ik zit op de electro afdeling
en als je wil weten wat 16Ampere is dan moet je maar ff 2 koper draaden in het stopcontact steken en tegen el kaar houden
dan loopt er HEEEEEL EVEN 16A door die draat en dan hoop ik voor je dat jij het zelf overleeft dus dan gaat niemand mi wijs proberen te maken dat er 30A door heen gaat
hmmm als je electro doe moet je toch weten dat er bij kort sluiting veel meer dan 16A door dat koper draadje loopt. Anders zou die zekering er niet uit vliegen DUH.

Dat reken sommentje van 30A is niet helemaal waar. Zo''n processor kan wel 50W leveren, en ja op 1.8 volt vcore zal dit enorm veel Ampere geven. Immers die 50W is niet alleen te vergelijken met die 1.8, in de processor loopt ook nog je I/O spanning, die is al een stuk hoger. Ik denk dat die processor verdeeld over een aantal pootjes zeker geen 30A kan trekken, maar het zal je nog verbazen hoeveel zo''n ding trekt, kijk maar eens voor de lol naar die Voltage regelaren, en dan die condensatoren. Dat zijn geen kleine jongens.

Click hier niet

Verwijderd

Ik vindt het fijn voor je, dat je een plekje op de electro afdeling hebt gevonden Joboskrillo. Gefeliciteerd.

Als jij je het beter weet dan AMD, Enermax, Antec en alle CPU-koeler makende fabrieken + de recencenten samen, zal je vast binnenkort de baas van de electro afdeling worden.

Ondertussen zal ik toch wat meer mijn aandacht op AMD richten, die voor een Duron 800 22 Ampere opgenomen stroom op de Vcore leiding opgeeft.

Wat jullie, Freerider en reapher .. >:)

Verwijderd

Topicstarter
ik zeg alleen dat het gewoon niet kan maar goed ik weet genoeg ovwer de stroom door een CPU en mijn maat nu ook

Dank je wel voor allen replays

deze is nu klaar voor een slotje Admin :)

• FreeRider
Wat jullie, Freerider en reapher .. >:)
Ik weet genoeg...

Pagina: 1