[BC3] Microstar MSI K7T Turbo & Abit KT7-A vraagje

Pagina: 1
Acties:

• mossel
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik wil een keuze maken uit de volgende twee mobo''s voor een Duron processor (socket a), er komt een Duron 800mhz op die (uiteraard) wordt overgeclockt :

- Microstar MSI K7T Turbo
- Abit KT7-A vraagje

Nu heb ik de volgende vragen:

- Klopt het dat het mobo van Abit een sensor heeft, die ervoor zorgt dat als de processor boven een kritiek niveau komt (90 C), de computer uitgaat ter beveiliging? En heeft de MSI deze functie niet?

- Ik lees steeds dat de MSI iets minder goede tweak mogelijkheden heeft dan de Abit, wat wordt hier precies mee bedoeld?

- Heeft iemand ervaring met de stabiliteit? Ik lees steeds dat de MSI stabieler moet zijn dan de Abit...

Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]

• aaihetapie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 22:12
[quote]Op maandag 09 april 2001 19:24 schreef mossel het volgende:
Ik wil een keuze maken uit de volgende twee mobo''s voor een Duron processor (socket a), er komt een Duron 800mhz op die (uiteraard) wordt overgeclockt :

- Microstar MSI K7T Turbo
- Abit KT7-A vraagje

Nu heb ik de volgende vragen:

- Klopt het dat het mobo van Abit een sensor heeft, die ervoor zorgt dat als de processor boven een kritiek niveau komt (90 C), de computer uitgaat ter beveiliging? En heeft de MSI deze functie niet?

Nooit geprobeerd

Minder instelmogelijkheden in de bios maar betere memoryscores.

Is inderdaad zo plus dat je geen gedoder hebt met geluidskaarten, mijn KT7a liep op alle 4 geluidskaarten vast.

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:27
Ik had eerst een KT7 (geen A), was kut. Daarna een A7V (ook kut). Nu een MSI K7T Turbo. Ik heb geen BSOD meer gehad. Met SBlive, met 3C905tx, met ADAPtec SCSI en een G400. Ik ben :) met MSI

• Alien_Inside
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 18:29

Alien_Inside

-geen-

kep ook K7T Turbo, en die functie van afsluiten bij een bepaalde temp kun je sowieso ook met een heel simpelproggie instellen(CPUIdle)
Verder wel vastlopers, ben er nog niet achter wat het is. Wel goed oc/able (MP is belangrijkst)
Verder geen belangrijke extra extra functies. Oh ja, of dit board ook echt compatible is met 266Mhz (133DDR) is nog maar de vraag. Dus toekomstzekerheid (TB 266DDR)is niet 100%

Ik zou zeggen, gooi die search er ff in.

-geen-

Verwijderd

Ik vind het een beetje blaat. Geen van die bordjes is stabieler of sneller dan de andere. Issues die er zijn, hebben met de chipset te maken, niet met het bord zelf.

MSI heeft een beetje de ''naam'' omdat ze na AMD zelf de eerste waren die met een moederbord kwamen.

Als je vreselijk wilt overklokken, met wat meer ''luxe'' zal je op een KT7a uitkomen denk ik. En verder... och..

Verder, moet je zelf kijken wat er hier bevonden wordt door de Tweakers, en wat je aan mogelijkheden wilt hebben. ;)