Toon posts:

[BC3] Coolermaster koeler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik mijn Coolermaster demonteren? maw hoe krijg ik op een normale manier zonder mijn proc. teslopen dat beugeltje eraf?
Ik wil nl wel eens de processor zelf zien (en de code natuurlijk)AMD Atlon TB900

Grt Sander

Verwijderd

Eventueel de Search gebruiken.
Anders:
1. Proc goed opstoken. Bv. door Quake time demo uurtje laten draaien. Hierdoor smelt je Thermal pad = makkelijker bij ''t afhalen.
2. Comp + voeding uitzetten
3. Schroevendraaier of was knijper op de klip zetten en een bankpasje of zoiets onder de clip leggen om beschadiging van je mobo te voorkomen.
4. Klaar
5. Opnieuw opzetten met koelpasta

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:43

Sharky

Skamn Dippy!

Op maandag 09 april 2001 17:09 schreef Squeek het volgende:
Eventueel de Search gebruiken.
Anders:
1. Proc goed opstoken. Bv. door Quake time demo uurtje laten draaien. Hierdoor smelt je Thermal pad = makkelijker bij ''t afhalen.
2. Comp + voeding uitzetten
3. Schroevendraaier of was knijper op de klip zetten en een bankpasje of zoiets onder de clip leggen om beschadiging van je mobo te voorkomen.
4. Klaar
5. Opnieuw opzetten met koelpasta
:?

ik zie het niet voor me maar ik denk dat je het beste gewoon de koeler op de cpu moet drukken (niet te stevig uiteraard) en dan met een schroevedraaier het clipje losmaken. (die heeft aan 1 kant zo''n uitsteekseltje) als je de punt van een schroevedraaier daar in steekt heb je hem zo los.

doe het heel rustig want onder het koellichaam zit de core die heel klein is. haal de heatsink er rustig af zodat er geen hoekjes afbreken!

This too shall pass

Verwijderd

Met een tang die clip naar beneden duwen en voorzichtig die clip naar voren duwen zodat hij loskomt. Je kan ook, als je een hoge cooler hebt, zodat de tang er bijna verticaal opstaat, in mijn geval, de fan eraf halen, zodat je je tang schuiner hebt staan.

Je thermal pad hoef je niet op te warmen, dat is onzin. Je kan hem er, als ie eenmaal los is, gewoon vanaf halen. Koelpasta opnieuw opzetten hoeft ook niet perse.

Verwijderd

''t hoeft allemaal niet per se.
Maar ik heb wel eens vaker gelezen dat iemand z''n core gemold had omdat z''n thermal pad zo vast zat vastgeplakt (soort plak kaugom).
Vandaar mijn opmerking. Dus het hoeft niet ''t is alleen als extra tip ;)

En als je je cooler eraf hebt gehaald kun je meteen je processor unlocken (vervalt garantie) >:)

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-06 16:15
Ik haal tegenwoordig samen met m''n vrouw (!) koelers van processoren. Gaat zoveel makkelijker met z''n 2-en! De een drukt de rustig koeler aan en duwt de clip naar benenden, de ander duwt de clip onder het houdertje vandaan. EZ does-it.

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
een tangetje met platte bekken, laatste helft is 45 graden gebogen, werkt echt perfect. Je kunt er goed kracht mee zetten op dew juiste plek, en het blijft "onder controle". Geet uitschieters meer. Gekocht bij Conrad, geloof ik.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de tips, ga ik morgen eens uitproberen. Nog tip waar ik in delft of omgeving koelpasta kan kopen?

Verwijderd

Bij de plaatselijke electronicaboer a 4,95,- of bij een computershop (Nedcool ofzo) Arctic Silver bestellen (zie Pricewatch).
AS scheelt een paar graden maar that''s it.
Pagina: 1