Toon posts:

[BC3] Wat vind men van/Wie heeft er ook een Pentium4?

Pagina: 1
Acties:
  • 91 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist mijn PC voorzien van een P4 1,4Ghz. Ondanks een aantal negatieve reviews besloot ik mijn PC van deze proc te voorzien. Ik ging van een Asus CUSL2 met 1Ghz PIII en 512MB naar een Asus P4T, 1,4Ghz P4 en 128Mb Rimm.

Ik kan niets anders zeggen dat dit ding echt snel is. Alle games lopen gewoon veel beter en mijn 3d mark 2001 score is van 2850 naar 3298 gegaan. Dit terwijl ik dezelfde VGA kaart heb en maar 128MB geheugen ipv 512MB. Ook gaat het FlaskMpeg erg snel met een P4. Bij dezelfde film en instelling ging ik van 9 frames naar 13 frames! Dat is dus bijna 1,5x zo snel!

Het enige nadeel is dat als ik veel vensters opentrek in Windows ik merk dat hij dan moet gaan swappen. Dus als het geheugen (hopelijk binnenkort) wat goedkoper is nog 128Mb erbij zetten. Verder ben ik erg tevreden over de configuratie. Geen problemen gehad met installatie of Bios instelling.

Wat vind men hier van de Pentium 4 en wat zijn ervaringen van andere Pentium 4 eigenaren?

Groeten van Thijs

PS: Maak hier aub geen Intel versus AMD van, daar heb ik een hekel aan. Bij voorbaat dank.

Verwijderd

heb jij geld te veel ofzo. Ja ik had een P3 1000 en toen dacht ik weet je wat laat ik maar een 4 kopen |:(, dan kan ik kijken of dat sneller gaat. Als je nou weer zo''n bui hebt doe mij dan ook ff zo''n P4 1500 desktop ;).

Verwijderd

Ach, de P4 is gewoon lekker snel, maar téring duur. Ik vind het ''knap'' dat je er zoveel geld ingestoken hebt :)/;(

• JSK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-05 21:48

JSK

Thunder K8WE

Tweaker_Thijs wil gewoon z''n systeem showen. Daar zijn andere manieren voor. Persoonlijk vindt ik het stom om veel geld aan een P4 te besteden. Het is de prijs/prestatie verhouding niet waard.

Specs Casemod

Verwijderd

Wat doe je met je PIII 1000 en Mobo??

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-08 15:48
Performance is wel goed, maar:
- P4 gebruikt veel te duur geheugen
- P4 vereist nieuwe kast en nieuwe voeding
- er zijn veel goede alternatieven die minder kosten en beter presteren

[kan het ff niet laten]
Zometeen schaf ik een AMD TBird 1 GHz AXIA-core aan. Die haalt makkelijk 1.4-1.5 GHz met DDR. Dan is mijn bak sneller dan de jouwe, voor minder geld >:)
[/kan het ff niet laten]

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
Op maandag 09 april 2001 16:34 schreef GarBaGe het volgende:
Zometeen schaf ik een AMD TBird 1 GHz AXIA-core aan. Die haalt makkelijk 1.4-1.5 GHz met DDR. Dan is mijn bak sneller dan de jouwe, voor minder geld >:)
Juistem! :9 :9

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

[kan het ff niet laten]
[/kan het ff niet laten]
[/quote]

Check ffies wat er onder mijn nickname staat>: "AA EM DEE WEG ERMEE" duidelijk voor een intel topic

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Dom dom dom.. Dat snelheidsverschil merk je TOCH niet in games. Ik ga ervan uit dat je en Geforce 2 Ultra oid hebt, gezien de bestedingsdrang die je lijkt te hebben.

Voor vrijwel alle andere nuttige tijdsbestedingen achter een pc is geheugen belangrijker dan proc-kracht. En die paar taken waarvoor processor kracht belangrijk is, ondersteunen allemaal multiprocessoring, waardoor een dual-PIII sneller is.

Het verschil met je oude configuratie is tijdens het werken/gamen vrijwel zeker nauwelijks te merken en puur gevoelsmatig (je denkt dat het sneller is, dus het voelt sneller aan).

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

Verwijderd

Topicstarter
Tot nu toe heb ik alleen maar reacties gehad van mensen zonder P4. Wat zijn nu de ervaringen van andere mensen met een P4?

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Congratz met je p4 maar zou je iets minder vol van je zelf kunnen praten? Dat je een p4 hebt betekent niet dat je opeens "The Man" bent ofzo :)

Verwijderd

Tsjah voor dat geld had je beter een AMD 1,3GHz kunnen kopen (200fsb, met AXIA core), en die dan OC''en naar 1,6GHz (een 120mm intake en 2x 80MM outtake en een FOP38 ofzo op je proc), had je ook nog 512MB PC133 geheugen kunnen kopen, en dat is echt VEEL sneller. Maarja, hoe jij je geld verspilt is aan jou (ja no offense dat is het wel).

Het had zo mooi kunnen zijn :P |:(

Verwijderd

Op maandag 09 april 2001 18:02 schreef hervaz het volgende:
Congratz met je p4 maar zou je iets minder vol van je zelf kunnen praten? Dat je een p4 hebt betekent niet dat je opeens "The Man" bent ofzo :)
Waar praat hij dan "vol"over zichzelf, ik heb de draad ff doorgelezen, maar ik zie hem nergens echt opscheppen hoor......

Misschien heeft ie er wel aan kunnen komen op een zeer voordelige manier....

t lijkt me altijd leuk vergelijkingsmateriaal hoor, zo''n P4.....

• kropsla
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10-2023
Heyzz,

Kijk die jongen vraagt DUIDELIJK niet om een AMD versus INTEL discussie.
Doe dat dan ook niet!! |:(
Kijk hij vraagt alleen maar als er wat andere TWEAKERS die een P4 hebben.
Mijn persoonlijke mening is ook dat AMD Rulezzzzz.
Maar daar gaat het gewoon niet om. *D
Greetings,
Ice

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:08

FFF

De p4 is zeker snel, zeer snel zelfs, maar de gemiddelde tweaker koopt gewoon veel leiver amd, en deze komt ook sneller uit de tests, maar ik moet wel zeggen, dat je hem wel lekker over kan klokken, maar hoe kom je d''r bij om 512mb ram weg te doen voor 128? die cpu ok, maar nu ga je kwa geheugen er toch wel erug op 8eruit.

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 18:37

yGiDoRp

Sawasdee

Als de RAMBUS prijs daalt ga ik er ook 1 halen.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• mad-max
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2022
Hij vraagt inderdaad gewoon een eerlijke mening en geen jalourse reactie omdat je zelf die P4 niet kunt kopen. Zeg dan gewoon normaal dat je zelf het geld niet voor die prestatie winst over hebt of dat je zelf meer voorkeur voor AMD hebt. Mijn mening over de P4? Heb ik momenteel niet nodig en ik wacht liever even op de 2e versie van de P4 die niet compatible is met de huidige serie P4. Je info dat ie toch wel sneller is in testen kan ik weer mooi gebruiken bij mijn verkoop gesprekken.

Veel plezier ermee,

Greetz, alex

Asus P4PE, P4 2.4 @ 2.8Ghz, 1024 Mb PC2700, Maxtor 120 Gb + 80Gb 7k2, Asus v7700 Deluxe Geforce 2GTS, Plextor 24x10x40 CD-Rw, Nec DR-1100a DVD+Rw, 19" Iiyama, APC Backups 500EI Noodstroom

Verwijderd

[b]maar hoe kom je d''r bij om 512mb ram weg te doen voor 128? die cpu ok, maar nu ga je kwa geheugen er toch wel erug op 8eruit.
das standaard meegeleverd bij de cpu, meer geheugen is op dit moment zeeeeeeer duur.........

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
sommigen zijn precies een beetje gefrustreerd/jaloers

''k zou idd ook zeggen beetje weinig geheugen maar toch zeker niet slecht, stel je doet veel aan encoding met flask enzo (wat geoptimaliseerd is voor SSE2) dan ben je toch beter af met een P4

iedereen koopt wat ie ZELF wilt :)
is er eigenlijk nog iemand met een P4? want veel van die reacties staan hier niet...

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:21

EaS

Ach ja, een Pentium 4. Zonde van je geld. Ook in de toekomst. Laat ze mij eerst maar eens overtuigen dat SSE-2 in de toekomst werkelijk in elk programmaatje terecht komt. Als het grootte voorbeeld kan ik ''echt zeer goed doorgebroken'' ;) SSE aanhalen.

En de benches zeggen natuurlijk genoeg. En degenen die zeggen ''ach dat verschil merk je toch niet'' -> schaf je toch lekker een celeron 700 aan !!

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/cpu/amd/athlon/thunderbird/1.33G/image012.gif

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/cpu/amd/athlon/thunderbird/1.33G/image014.gif

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/cpu/amd/athlon/thunderbird/1.33G/image018.gif

En zo zijn er nog VELE voorbeelden te vinden, zegt genoeg dacht ik.

Verwijderd

Op maandag 09 april 2001 17:52 schreef Tweaker_Thijs het volgende:
Tot nu toe heb ik alleen maar reacties gehad van mensen zonder P4. Wat zijn nu de ervaringen van andere mensen met een P4?
Misschien zijn er geen mensen met een Pentium IV die willen reageren :+

Ik heb er in ieder geval geen... ik doe het nog fijn met mijn Celeron 466 met 256 Mb Ram, en dat doet het goed genoeg voor de dingen waarvoor ik mijn computer voor mis/ge-bruik.... :)

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23-08 17:20
Op maandag 09 april 2001 16:00 schreef Tweaker_Thijs het volgende:
PS: Maak hier aub geen Intel versus AMD van, daar heb ik een hekel aan. Bij voorbaat dank.
Duh. Dit is het "AMD forum", dus je kan verwachten dat er een hoop anti-Intel gevoelens loskomen ;)
Dat gezeik altijd met die "mine-is-bigger"-discussies. AMD is prijsgunstiger, Intel is ook goed. Punt.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Yo, verplaatst van Hardware Algemeen naar het Processors & Mobo''s forum :)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Eeeeeeeh ik wil niet lastig zijn maar het ging over pentiums 4 en niet over AMD.

Maar als we dat even buiten beschouwing laten: een pentium 4 gaat wel 4 keer zo lang mee als een AMD(TB/ATH) een simpel rekensommetje zegt ons dan dat je in dezelfde tijd in principe 4 X de prijs van een AMD kwijt bent en dus dubbel zo duur uitbent als met een P4 (in theorie natuurlijk,want tegen de tijd dat die P4 naar de schroothoop kan heeft iedereen alweer wat beters). Alleen is dat RIMM wel erg te duur.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op maandag 09 april 2001 19:16 schreef EaS het volgende:
Ach ja, een Pentium 4. Zonde van je geld. Ook in de toekomst. Laat ze mij eerst maar eens overtuigen dat SSE-2 in de toekomst werkelijk in elk programmaatje terecht komt. Als het grootte voorbeeld kan ik ''echt zeer goed doorgebroken'' ;) SSE aanhalen.

En de benches zeggen natuurlijk genoeg. En degenen die zeggen ''ach dat verschil merk je toch niet'' -> schaf je toch lekker een celeron 700 aan !!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

En zo zijn er nog VELE voorbeelden te vinden, zegt genoeg dacht ik.
Wat een moeite, al die grafiekjes om jaloezie te verbergen..... :P

Verwijderd

Jammer dat bijna niemand zich aan de topic kan houden en aan het verzoek van Tweaker_Thijs ;( want ik had gehoopt op wat nuttige info over die P4 (en niet dat van, klok zus over en doe zo..)

Tweaker_Thijs: kan je vertellen wat verschil in prestatie / stabiliteit en vooral temperatuur is als je de P4 1.4 GHz (of de 1.7 voor mijn part) pakt tov de P3-1000 ? Ik heb namelijk onlangs een P3-1000 aangeboden, om DVD''s mee te draaien op een beamer, om veel muziek te draaien via een zwaardere en betere compressie dan mp3 (betere kwaliteit en toch minder HDD ruimte nodig) en om wellicht te gaan gebruiken voor bewerking van filmmateriaal van DVD (en dus veel data krijgt op schijf). We kozen nu voor de P3 omdat hij wat voordeliger is, maar wanneer we nog zwaarder willen in config, is de P4 de aangewezen CPU, het systeem moet echter 24/7 (Win2k vereist!) zonder enig probleem kunnen werken en ook zonder bezoeken van ''experts''.

Hoop wat te lezen hier.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23-08 17:20
Op maandag 09 april 2001 19:39 schreef AirHead het volgende:

[..]

Wat een moeite, al die grafiekjes om jaloezie te verbergen..... :P
Wehehe, ik zie nu dat mijn P3 1000 echt hopeloos traag is en dat ik hem aan de hand van die grafieken maar beter kan weggooien. Iemand P3tje kopen ;)

Wat een onzin met die grafiekjes. Als iemand 700 piek betaalt voor een P3 dan moet ie dat zelf weten, als iemand 500 gulden uitgeeft voor een Athlon dan moet ie dat zelf weten, als iemand 1500 gulden voor een P4 betaalt, dan moet ie dat ook zelf weten. We rijden niet allemaal in een Mercedes of Kadett tenslotte :)

Verwijderd

Topicstarter
Beste Madcat,

De stabiliteit van het systeem is prima, ik heb er al flink op gegamed, een hele dag lang 3d mark gedraaid, een film met flask naar divx omgezet, Sandra tests gedraaid (de geheugentest duurt slechts tien seconden!) en al veel op geinternet. Tot nu toe nog geen enkele crash gehad en dat onder Windows ME. De temperatuur wordt maximaal ongeveer 45 graden C, bij normaal gebruik zo rond de 40.

De stabiliteit van mijn vorige config (PIII 1Ghz, Asus CUSL2 en 512MB Dimm) was ook zeer goed, ik had alleen een hele tijd een geheugenprobleem waardoor ik wel eens een vastloper had. Na een ander merk geplaatst te hebben was alles OK. De temperatuur lag idem aan de P4: Zo rond de 45 graden stressed en rond de 40 bij licht gebruik.

Wat betreft prestatie: Vooral in games op 1024*768 bij 32bits kleur merk je wel verschil in bijvoorbeeld Quake3 en UT. Als ik de resolutie nog hoger zet dan loop ik volgens mij tegen de max van mijn GF2 GTS 32MB aan, dit wordt bevestigd door zowat alle reviews: Boven 1024*768 is de GPU de limiterende factor en niet de CPU.
Waar hij echt snel is is met het Divx coderen, bijna 1,5 keer zo snel als de PIII 1Ghz. Als ik de instelling verander dan is hij zelfs twee maal zo snel, echter die setting gebruik ik zelf nooit, dus dat is niet echt relevant.

DVDs afspelen gaat natuurlijk prima, echter dit ging ook al zonder schokken op de 1ghz. En als je een Mpegkaart gebruikt dan heb je aan een P200MMX al zat. :)

Zoals ook na te lezen valt in reviews is de Pentium 4 vooral snel in streaming applicaties zoals DVD rippen en zo, ook met games is hij erg snel mits ze gebruik maken van SSE(2) zoals Quake3.

Ik denk dat bij het bewerken van video en afspelen van hooggecomprimeerde bestanden zeker beduidend sneller zal zijn op een P4 dan op een PIII.

Wat betreft problemen: 0
Bios instellen hoeft nauwelijks, bijna alles staat al op optimaal (Asus P4T moederbord) en onder Windows hoef je alleen het Intel driverpack erop te zetten, dan wordt alles goed gevonden.

Ik hoop dat je wat aan deze info hebt

Groeten,

Thijs

PS: Overclocken kan met behulp van FSB, ik kon maximaal op 1680Mhz (120Mhz FSB) draaien mits ik het voltage verhoogde tot 1.8v ipv 1.7v. Ik heb echter geen uitgbreide tests gedaan dus over echte stabiliteit op die snelheid kan ik niets zeggen, de temp steigt echter maar met enkele graden. Op 1750Mhz (125Mhz) gaf hij beeld, maar hing nog voordat windows startte.

Verwijderd

waarom neem je dan een p4 ??? en geen gf 3 of gf 2 ultra met 64mb ofzo

Verwijderd

Op maandag 09 april 2001 21:06 schreef kRiTz_C het volgende:
waarom neem je dan een p4 ??? en geen gf 3 of gf 2 ultra met 64mb ofzo
Omdat hij daar zin in had?

Verwijderd

heb jij ff een lekkere cpu:)

Je moet toch echt geld teveel hebben hoor!
Geef wat aan deze arme jongen:)

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Het is gewoon State of the Art spul, jammer dat het zo tering duur is.

btw ga je hem nog op 1600MHz zetten of niet??

Oops je had hem al overgeklokt! :o

Die-hard Brexiteer

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op maandag 09 april 2001 19:16 schreef EaS het volgende:

Wat mankeert er aan een Celeron 700? Voor de meeste mensen snel zat en ik ken genoeg mensen incl. mezelf die dat nog niet eens hebben.
Een beetje een rare gedachtengang dat PC''s altijd maar het nieuwste moeten hebben... een paar tweakers met geld kunnen dat, maar het volk heeft meestal wat bescheidener spul staan.

Verwijderd

[Tweaker_Thijs schreef het volgende:

De stabiliteit van het systeem is prima...Tot nu toe nog geen enkele crash gehad en dat onder Windows ME. De temperatuur wordt maximaal ongeveer 45 graden C, bij normaal gebruik zo rond de 40.
...
Waar hij echt snel is is met het Divx coderen, bijna 1,5 keer zo snel als de PIII 1Ghz.
...
Zoals ook na te lezen valt in reviews is de Pentium 4 vooral snel in streaming applicaties zoals DVD.
...
Ik denk dat bij het bewerken van video en afspelen van hooggecomprimeerde bestanden zeker beduidend sneller zal zijn op een P4 dan op een PIII.
Thijs, bedankt voor de info zover.

Hierboven heb ik een en ander gequote waar ik wat over wil zeggen.

Ik begrijp dat je stabiel draait, dus ik heb ook wel hoop dat met win2k met een P4 gewoon 24/7 kan blijven werken (zelfs rebooten mag ie eigenlijk niet), maar goed: eerst zelf testen, dan geloven en ervaren :)

De huidige P3-1000 setup waar ik het over had, wordt maar 34-39 graden bij kamertemperatuur en voor een verwarming die de ruimte op 30 (!) graden wil stoken (je brand je voeten aan die verwarming) wordt ie net in de 40, en dat zonder Golden Orb (die kon helaas niet op de CUSL2-C ivm condensatoren :(), de P4 lijkt uit jouw verhaal dus niet veel warmer te worden, gunstig want warmte kan ik niet gebruiken.

Het DVD-encoden lijkt op het eerste gezicht beter dan het is: 50% sneller, maar goed, dan heb je ook 40% meer MHz, dus een P4-1000 zou iets van 5 a 10% sneller zijn dan de P3-1000? Gelukkig dat de P4 dan zo hoog in MHz wordt uitgevoerd.

Ik ben benieuwd hoe het gaat op de P3-1000 als we echt aan het DVD/film-bewerken gaan en of we dan toch nog eens een P4 erbij gaan halen om het verschil te ervaren.

Dan tot slot heb ik nog twee vragen:
1) De nieuwe Aopen HQ08 zijn volgens mij uitgerust met de extra voeding-connnector voor de P4, klopt dat ? (of anders: welke kast/voeding heb jij ?)
2) Wat voor koeling heb je in je P4 systeem zitten, dus type CPU-fan en case-fans ?

Dank je wel!

Verwijderd

Het ligt er echt ook aan wat je, met jou systeem doet. Voor een Server is een P4 perfect. Vind ik dan. Maar dan moet je natuurlijk geen Geforce 2... erbij zetten..dat heeft dan geen zin. Maar iets wat er meer geschikt voor is.

Ik heb nou toch ook al een paar maanden mijn P4. Kan er niet over klagen. Alleen dat ie duur was.:(

Dukeflo.

Verwijderd

p4 in je bezit?
dat betekent dat je eigenwijs bent om niet een andere vergelijkbare proc voor minder te kopen die gelijk aan/of beter scoort. :)

ik ben geen amd of intel freak, ik koop hetgene wat het beste presteert voor het minste geld.

Verwijderd

Topicstarter
Beste Madcat,

Ik weet niet of alle nieuwe Aopens met die connector uitgerust zijn, ik zou het in ieder geval van te voren navragen.
Ik heb zelf een Antec Bigtower met een Enermax 431W voeding, deze heeft een 12V 4 pins connector en een AUX 6 pins connector. Deze kan je beiden inpluggen op de Asus P4T, echter ik heb het spul ook getest met een 250W voeding met alleen een 4 pins 12V connector en dat werkte ook goed. Het bord bootte zelfs als ik de 4 pins 12V connector er niet in deed! Dus toen zat alleen de normale connector erin. Ik weet alleen niet of hij dan stabiel is gedurende intensief gebruik. Het boekje adviseert dan ook minimaal een 230W, maar optimaal een 300W voeding en als je veel insteekkaarten hebt ook nog die 6 pins AUX connector.

Wat betreft koeling: Gewoon de heatsink en fan die bij de box zaten, die heatsink is overigens zeer groot. 0 casefans. alleen mijn voeding blaast wat lucht eruit. Mijn moederbordsensor geeft aan dat het mobo 40 graden is en de cpu dus tussen 40 en 45 graden.

Groeten,

Thijs

Verwijderd

Thijs, bedankt voor je info! Wat ik uit de reviews bij THG heb gelezen is dat de P4 alleen met video sneller is dan een TB/P3 en dat Q3 een uitzondering is die profiteerd van SSE(2) en veel geheugenbandbreedte (dat laatste heb ik zelf ook ervaren). Ik zal nog eens zoeken naar wat andere reviews, want voor elke CPU kan wel gezegd worden "daarom koop ik hem niet, want hij kan dat niet goed".. kijk maar naar de oude Celerons met 128kb cache, daarvan wist men dat de FPU ver achterbleef t.o.v. van de P2 en toch is die in enorme aantallen verkocht.

Verwijderd

Op maandag 09 april 2001 19:38 schreef Intel_kicks_AMD het volgende:
Eeeeeeeh ik wil niet lastig zijn maar het ging over pentiums 4 en niet over AMD.

Maar als we dat even buiten beschouwing laten: een pentium 4 gaat wel 4 keer zo lang mee als een AMD(TB/ATH) een simpel rekensommetje zegt ons dan dat je in dezelfde tijd in principe 4 X de prijs van een AMD kwijt bent en dus dubbel zo duur uitbent als met een P4 (in theorie natuurlijk,want tegen de tijd dat die P4 naar de schroothoop kan heeft iedereen alweer wat beters). Alleen is dat RIMM wel erg te duur.
Dit is natuurlijk pure :r
Geef jij dan eens de redenen waarom Intel 4x zo lang mee zou gaan dan AMD?

Verwijderd

Topicstarter
Geen Intel versus AMD please, als je dat wil dan zet je maar een nieuw lijntje op en dan heb je binnen 10 seconden een slotje.

Bij voorbaat dank,
Thijs

Verwijderd

P4 1,4Ghz:? Kun je die standaard kopen:? D8 alleen dat er in de winkel een 1,3 of 1,5Ghz versie was, toch:? :P

• mvds
  • Laatst online: 22:31

mvds

Totally awesome!

Wat ik niet snap is dat veel mensen beginnen te zeiken als iemand een P4 koopt, want die SSE-2 word nog niet ondersteund. Ja so? Dat zijn veelal dezelfde mensen die lopen te geilen op de GF3... En worden alle functies daarvan wel ondersteund dan? Dacht het niet.... Waarom koopt iedereen die wel dan?

Als ik het geld had zou er ook een P4 komen hoor. Die ondersteuning komt er echt wel. Ook al duurt het nog wel even. Ik heb nog nooit meegemaakt dat Microsoft geen ondersteuning inbouwde voor intel CPU''s... Dus dat zullen ze binnekort echt wel gaan doen. Vooral omdat AMD steeds meer gaat richten op Linux zullen MS en intel ook wel steeds meer naar elkaar trekken. Vooral omdat de IA-64 CPU''s van intel alleen maar ondersteund zullen worden door MS. Die twee zijn de grootste maatjes.

Verwijderd

Op dinsdag 10 april 2001 08:57 schreef Locutus-of-Borg het volgende:
P4 1,4Ghz:? Kun je die standaard kopen:? D8 alleen dat er in de winkel een 1,3 of 1,5Ghz versie was, toch:? :P
Nee hoor. De 1,4GHz is er gewoon. Ik heb er vandaag namelijk net een besteld :D Dus ik moet toegeven dat ik wel blij ben met die positieve mening over de PIV van iemand die het kan weten omdat hij hem gebruikt en niet alleen maar uit testjes

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

hoeveel Mkeys doettie? ik hoorde dat ie niet erg veel sneller is dan een p3, maar dat weet ik niet zeker

}:O

How bad is it on a scale from one to Spurs

Verwijderd

[mwhaaaaaaaaaa lekker bezig weer!!]

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 12:58
Op dinsdag 10 april 2001 19:04 schreef Slasher het volgende:
hoeveel Mkeys doettie? ik hoorde dat ie niet erg veel sneller is dan een p3, maar dat weet ik niet zeker

}:O
op dat gebied wint de athlon core makkelijk..

de p4 is namelijk trager dan de pIII (clock voor clock)

• Beaves
  • Laatst online: 20-08 19:22

Beaves

Usque ad Finem

Dus dat zullen ze binnekort echt wel gaan doen. Vooral omdat AMD steeds meer gaat richten op Linux zullen MS en intel ook wel steeds meer naar elkaar trekken. Vooral omdat de IA-64 CPU''s van intel alleen maar ondersteund zullen worden door MS. Die twee zijn de grootste maatjes.
Fout!!!! De Itanium serie wordt nu al ondersteund door Linux. Waar jij vandaan haalt dat Intel niets van Linux moet hebben is mij dan ook een raadsel. De Intel Xeon servers voor internet hebben 9 van de 10 keer al Linux voorgeïnstalleerd.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

Op woensdag 11 april 2001 00:48 schreef changethislater het volgende:
pentium 4 is goed :) komt ook zeker in de verzameling.

Maar niet met RIMM. Of dat 760 bordje van ASUS moet me overtuigen.. weinig kans :)

Maar goed AMD krijgt een kans een kleintje. *D

• mvds
  • Laatst online: 22:31

mvds

Totally awesome!

Op woensdag 11 april 2001 00:39 schreef Beaves het volgende:

[..]

Fout!!!! De Itanium serie wordt nu al ondersteund door Linux. Waar jij vandaan haalt dat Intel niets van Linux moet hebben is mij dan ook een raadsel. De Intel Xeon servers voor internet hebben 9 van de 10 keer al Linux voorgeïnstalleerd.
Ehhh... dat haal ik uit berichten dat alleen de 64 bits versie van Windows op de IA-64 zal gaan draaien. Wanneer is het tegendeel bekend gemaakt dan? :?

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 14:08
erg jammer voor je dat je nu een P4 hebt gekocht en gister las dat het zaakje 50% goedkoper word

w00t

Verwijderd

Op woensdag 11 april 2001 12:02 schreef robbie007 het volgende:
erg jammer voor je dat je nu een P4 hebt gekocht en gister las dat het zaakje 50% goedkoper word
Ja ik baal er ook wel van |:(|:(, maar ik zou er niets van staan te kijken dat het dan de prijs is zonder geheugen. Ze zullen misschien toch niets zien in een rechtzaak tegen koppelverkoop. Maar toch het is nooit leuk om dat te lezen.

Ik denk echter dat je dat altijd blijf houden en dan kan je noiit iets kopen en voordat je hier er iets van in de winkels merk zijn we natuurlijk ook weer een tijdje verder en dan zit ik al lekker achter mijn nieuwe systeempje. En een ander zit weer te wachten, want de GeForce3MX komt er dan aan en intel of AMD heeft een maand later een prijsverlaging dus wachten maar weer :Z

Maar goed. Ik had natuurlijk ook liever gehad dat de prijsverlaging al voor mij had gegeld, want dan had ik weer andere dingen aan mijn systeem kunnen wijzigen.

Verwijderd

aardappels P4-1700@2175

• Exirion
  • Laatst online: 21:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 22 november 2001 21:53 schreef sterk999 het volgende:
aardappels P4-1700@2175
Het wordt in het algemeen niet zo op prijs gesteld als je een topic van ruim een half jaar geleden zonder nuttige toevoeging omhoog schopt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.