[BC3] MSI K7T Turbo hangt na DMI pool data

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik wil vanaf diskette opstarten om uiteindelijk win98 te installeren, maar de diskdrive wordt niet aangesproken. Alle lichtjes op het mobo zijn groen (search for system) maar er wordt dus niets gevonden.

Ik heb uiteraard in de bios floppy als first boot device aangegeven. Tijdens het opstarten herkent ie ook de cdrom, hd en floppydrive, maar start hier dus niet mee door.

Iemand suggesties? Een vriend gaf aan dat CMOS clearen en default biossettings kunnen helpen. Misschien nog meer ideeen?

Alvast bedankt,

Marrhcuz

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

heb je de floppykabels wel op de juiste manier verbonden?

• jle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-07 06:25

jle

Krijg je een foutmelding.
Zo ja, welke?? 8-)

Good goan

• BC3 Victim
Geen foutmelding. De cursor springt naar de volgende regel en er gebeurt niets meer.

Als ik bv een cd rom van winnt/win2000 erin doe geeft ie aan geen bootable cdrom te hebben gevonden (Failure). Als ik geforceerd alleen de floppydrive als boot device opgeef en er een net geformatteerde disk in doe (format a: /s) komt de melding "DISK FAILURE. NO SYSTEM FOUND"

Nog een vraag over het clearen van de CMOS. Als ik het jumpertje zet op "keep data" klopt het dan dat de pc niet meer opstart?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

geeft eens op dat ie eerst van hd moet booten ( ga er van uit dat er een os op staat)
als dat niet lukt alle kaarten er uit halen hebalve vga
een klas genoot had ook zo''n probleem netwerk kaart er uit doet het weer
netwerk kaart op de zelfde plaats er weer en doet het nog steeds

• BC3 Victim
Ik heb win98 op mijn andere pc geinstalleerd op de hd van mijn nieuwe systeem. Er wordt wel gewoon opgestart van hd. win98 start dus gewoon (nou ja, gewoon, het ziet een andere chipset e.d.) op.
Van die kaarten eruithalen heb ik nog niet geprobeerd.

• BC3 Victim
In de handleiding van het MSI turbo MOBO staat aangegeven welke stand de jumper moet hebben om het CMOS te clearen of te behouden. Maar PAS OP, dit staat FOUT aangegeven (het is precies andersom). Hier kwam ik achter nadat ik MSI had gebeld.

Pagina: 1