[BC3] PCI sloten 32 of 64 bit

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb op mn moederbord een 64 bit PCI slot nodig voor mn adaptec 29160 kaartje.
Hoe kan ik in de beschrijving van mn mobo zien of er een 64 bit PCI slot opzit ??

Verder heb ik hehoord dat met scsi 160 schijven de stroom dmv de connector mn schijf ingaat ?
Ik heb ook een ingang voor een power cable van mn voeding op mn IBM scsi 160 schijf zitten, ik heb ze ook zonder die stroom ingang gezien.
Kan ik die scsi 160 schijf gewoon aan mn voeding hangen ? ( of heb ik dan dubbele power input ) ??

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:55
Er staat dan gewoon zoiets als PCI64 - 33MHz of 66MHz!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Asus P4T PGA-423 (Pentium 4)

weet iemand of hier een 64bit PCI slot opzit ?

Of kan iemand mij vertellen of er nog een ander P4 mobo bestaat waar er wel 1 op zit.

Ik heb begrepen dat moederborden voor bvb de athlon 266 fsb nooit een 64bit PCI slot bevatten .

Aangezien ik de 29160 scsi kaart en HD al heb moet ik toch voor P4 gaan :(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Een 64-bit is langer dan een 32-bit PCI-slot.
Het is ongeveer hetzelfde idee als met die ''oude'' VesaLocalBus t.o.v. ISA.
Toegift: bij 66 Mhz PCI zit de ''inkeping'' in het slot aan de ''verkeerde'' kant van het midden.

Voor wat betreft een harde schijf zonder stroomaansluiting: dat was een SCA-connector. Dit is 80-polig, daarin zijn data en voeding in één connector geïntegreerd. *D

Als je trouwens alleen de HD en de 29160 nog maar hebt, is misschien dual PIII ook nog een optie. (oa SuperMicro heeft hele leuke dingetjes met 64bit/66MHz PCI :7 )

mvg, John