De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Uhh Dat wordt dan AUT 1B, niet AUT 18Op maandag 09 april 2001 11:25 schreef jiepke het volgende:
Hallo kan mijn iemand vertellen welke duron ik hier heb
AMD duron D750AUT18 want ik zie dat er verschillende soorten zijn maar van die vind ik geen info
Is gewoon een Duron 750 met Vcore van 1,60
Wat voor weeknummer is het ? Dat staat op de volgende regel, iets van AKBA0036APFW.
Het gaat dus om die "0036"
inderdat B in plaats van 8
verder AMCA 0101 MPMW 94460250055
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
wel het moederbord is een Abit kt7 rt
Maar de instelling
hoe zou ik hem het beste zeten voor te beginnen kan je mij en hindt geven
...x.... ..v
Ik weet niet hoe zijn moederboard in elkaar zit, (sorry INTEL only) maar ik heb zo''n idee, dat de instellingen niet veranderd zijn sinds de oude proc eruit is gehaald.want het gekste is ik heb nu een t1200 er in zitten en ik merk geen verschil ik zal starks eens juist kijken wat daar op staat
In ieder geval is dit een NIEUWBE! (zie andere 2 posts maar)
expect the unexpected!
heeft het moederbord dat gemerkt en heb ik de instelling verandert dat klopt
Verwijderd
Ik snap niks van die code..
er staat:
D800AUT1B
ACZA 0105SRPEW
Z8549140672
iemand enig idee?
alvast bedankt.
Verwijderd
http://www.xbitlabs.com/cpu/duron-oc.html
Verwijderd
De meeste D800''s willen best naar 1Ghz op een KT133A chipset bordje. Ik geloof dat er bar weinig verschil tussen de codes en weeknummers zit, en aangezien de laatste regel met een letter begint bij jou, voldoet hij al aan het ''criterium'' van goede Duron en zal hij ook wel met Vcore op 1,80/1,85 Volt naar 1Ghz gaan.Op dinsdag 10 april 2001 10:57 schreef Tanglung het volgende:
Bedankt Hooi,
heb ik een goede batch?
enig idee tot hoever die kan?
Zet de Vcore op 1,80/1,850 of zo, multiplier op 7,5 en pas als laatste de FSB op 133 .
Als je geen Abit/Asus mobo hebt, kleur behalve de L1 ook nog de L7 bruggen in.
That''s it !
Suc7
Verwijderd
ff nog een vraagje aangezien jij er wel wat vanaf weet
Ik heb een MSI K7pro A en ik heb de L1 bruggen van m''n Duron 700 al gekleurd:)
Hij draait nu op 875 maar als ik op die link van xbit kijk zie ik daar dat ie wel wat harder moet kunnen.
Mijn vraag is eigenlijk,als je dus geen Asus of Abit mobo hebt dan moet je de L7 bruggen inkleuren.Moet je ze dan allemaal verbinden,dus zo |||| of anders???
D800AUT1B
AKCA 0105RPEW
28549140889
Een duron 800 uit week 5 in 2001
En verder?
Wat zegt die AKCA core?
Verwijderd
AKCA heeft mijn Duron 700 ookOp dinsdag 10 april 2001 14:51 schreef winand het volgende:
Op mijn Duron staat:
D800AUT1B
AKCA 0105RPEW
28549140889
Een duron 800 uit week 5 in 2001
En verder?
Wat zegt die AKCA core?
Dit zegt iets over de overclockbaarheid van de CPU. Ik denk dat je wel rond 1GHz komt, of hoger, net als mijn Duron 700.
Verwijderd
Ja dus, maar dat is voor het opstarten bij hoge multiplier settings of als je een FSB133 bordje hebt.Op dinsdag 10 april 2001 14:45 schreef TheKing het volgende:
Hee Hooi,
ff nog een vraagje aangezien jij er wel wat vanaf weet
Ik heb een MSI K7pro A en ik heb de L1 bruggen van m''n Duron 700 al gekleurd:)
Hij draait nu op 875 maar als ik op die link van xbit kijk zie ik daar dat ie wel wat harder moet kunnen.
Mijn vraag is eigenlijk,als je dus geen Asus of Abit mobo hebt dan moet je de L7 bruggen inkleuren.Moet je ze dan allemaal verbinden,dus zo |||| of anders???
Kortom, als je op 1Ghz oid zit.
In de BIOS moet je ook de Vcore verhogen. Maar kan je met jouw bord wel de multiplier veranderen ?
Verwijderd
Ja die MSI die ik heb daar kun je de multiplier van verhogenOp dinsdag 10 april 2001 16:05 schreef Hooi het volgende:
[..]
Ja dus, maar dat is voor het opstarten bij hoge multiplier settings of als je een FSB133 bordje hebt.
Kortom, als je op 1Ghz oid zit.
In de BIOS moet je ook de Vcore verhogen. Maar kan je met jouw bord wel de multiplier veranderen ?
Ik heb ''m nou op 8*109 staan dus ik kan de multiplier wel verhogen.Hij draait trouwens op 1,80 volt.Als ik ''m lager zet dan doet ie ''t nie meer
ik ben nu al een stuk verder en het is ook gelukt hij loop stabiel dank u