[BC3] PPro en SDRAM?

Pagina: 1
Acties:

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Is er eigenlijk enig chipset/mobo voor de PPro die SDRAM ondersteunt? Ik heb o.a. bij Chipgeek gekeken, waar er niets tussenstond (muv een nooit gereleasede Via Chipset (Apollo P6)). Maar zelfs Chipgeek is niet perfect (de 440FX stond bijvoorbeeld niet bij de So8 chipsets terwijl ik er gisteren echt eentje onder ogen had).

Kortom, heeft iemand een PPro (So8) mobo in het wild gezien met SDRAM? Let op! ik ken zat PPro mobo''s die EDO DIMMs ondersteunen. Ik bedoel echt SDRAM- niet ieder 168-DIMM is SDRAM!

Oslik, blyat! Oslik!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:59
Ik heb nog nooit van een PPro met SDRAM gehoord, eerlijk gezegd. Op m''n werk staan PPro''s met FP/EDO ECC SIMM''s en EDO ECC DIMM''s. Het zijn oude Compaq servers.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Zoiets dacht ik al- ik kwam op de vraag nadat ik een ASUS plank zag waar met de ene CPU kaart er 2xP55C en met de andere 2xPPro in kon. Maar de northbridge zat ook gewoon op die kaart... Een PPro draait niet op een GX|:( (laat staan een TX met SDRam ondersteuning)

Oslik, blyat! Oslik!

• tricktrac
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-06 06:36

tricktrac

PPro smp

PPro draait wel degelijk op een GX. SuperMicro heeft hier 2 plankjes van. Een Single en een Dual bord.

Volgens mij begrijp ik je vraag niet, of begrijp jij niet wat je vraagt.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Op maandag 09 april 2001 01:46 schreef TrickTrac het volgende:
PPro draait wel degelijk op een GX.
Shit, was laat gisteren... ik bedoelde natuurlijk HX|:( Maar het beantwoordt mijn vraag wel- De GX ondersteunt wel degelijk SDRAM:)

edit:
Shit, niet waar- de 440GX (voor PIII Xeon) ondersteunt SRDAM, de 450GX voor PPro niet:'(
Het is nog vroeg vanochtend

Oslik, blyat! Oslik!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:59
Op maandag 09 april 2001 11:18 schreef dion_b het volgende:

[..]

Shit, was laat gisteren... ik bedoelde natuurlijk HX|:( Maar het beantwoordt mijn vraag wel- De GX ondersteunt wel degelijk SDRAM:)
Alleen zijn er natuurlijk weer geen PPro borden met GX chipset en SDRAM te krijgen :)

• beest
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-06 11:46
Op maandag 09 april 2001 11:21 schreef biobak het volgende:

[..]

Alleen zijn er natuurlijk weer geen PPro borden met GX chipset en SDRAM te krijgen :)
kut man, al weer uitverkocht? :+

• tricktrac
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-06 06:36

tricktrac

PPro smp

[b]
Nope, ik heb ze nog niet gezien. (en dan zijn ze d''r waarschijnlijk ook niet :) ) Alle PPro''s gebruiken FP/EDO DIMM/SIMM.

Volgens mij begrijp ik je vraag niet, of begrijp jij niet wat je vraagt.

Pagina: 1