[BC3] MOBO zonder drivers

Pagina: 1
Acties:

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Topicstarter
Ik heb een probleempje. Een kennis van mij heeft een computertjuh gekocht zonder drivers. Het mobo heeft een onboard video en geluids chip.
Specs :
Slot 1 @ PPGA370
Chipset : Xcel2000
Fabrikant : Onbekend (Eaglemax denk ik)

Drivers die ik nodig heb :
Videochip drivers
Geluidschip drivers

Kan iemand erbij helpen om die drivers te zoeken of nategaan van wie dit mobotje is

Tnx!!! :)

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Als er op het geluidschipje CMMI8xxx staat (grote kans bij onboard sound) is die van C-Media. (www.cmedia.com.tw)
Voor je video zou ik ook even kijken op de chip.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

Verwijderd

eaglemax mobo''s zijn van pcchips
drivers (sound en vga ook) kun je vinden op www.pcchips.com.tw
suc6

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wat geeft windows aan? Als je hem gaat installeren geeft i meestal wel aan welke hardware erin zit. Als er een S3 chip op zit(heel vaak bij niet al te nieuwe onboard) dan heeft windows zelf de drivers wel.

Geluid is idd vaak die cmedia.

Post anders ff het type nummer van het mobo, dan kan ik er ff naar zoeken. Kan je eigenlijk ook zelf wel, gewoon type nummer invullen in een zoekmachine, komt vaak wel iets uit.

I, for one, like Roman numerals

Verwijderd

idd pcchips, ga ff naar www.pcchips.nl en dan bij support de lottery doen, dan kun je aan de hand van een aantal vragen het type vasstellen

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heb zelf ook een PC-Chips met "Xcel2000" gehad. M.i. een SiS kloon - (!). Het was de M741LMRT (dus met lan en modem). 1PCI/ISA shared. Als dat er een beetje op lijkt, downloaden die prut.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1