Toon posts:

[BC3] CPU heeft volgens mee mond en klaauw zeer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb een duron 800 die op 1008 loopt
normaal is ie idle 25 a 30 ° en stressed naar 2 uur 40 a 41
het raare is dat ie soms als de pc gewoon aanstaat en niets te doen heeft ie ploseling 47 en hoger wordt en dat die 100% belast is ookal staan er geen progjes op .oook niet op de achtergrond. dat gebeeurt meestal als ie al een tijdje opstaat en als eer al een paar programma''s hebben gedraaid blokeeert die mieschien en behoud hij de data van die games of programma''s? momenteel loopt ie op 49 en het stijgt nog
als ik ff terug opstart is er weer niets aan de hand

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:10
Hmm, misschien een trojan ofzow? Vertel eens wat meer over je OS. Misschien heb je wel ongemerkt die dnetc trojan eropstaan...

Verwijderd

Topicstarter
heb win 98
en wat doet die dnetc trojan ???,

Verwijderd

hehe , die plaatst een illegale koe op je pc}:O

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:05
hebbie een hardware monitor lopen ?..dan kan je zien of er missch. iets kapot is met je cooler ofzo ? :)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op zondag 08 april 2001 20:10 schreef Amateur het volgende:
heb win 98
en wat doet die dnetc trojan ???,
Volgens mij geeft Windows 98 geen CPU idle calls ;(
Dan blijft de processor dus op 100% staan.

Probeer eens een progje dat CPU idle calls geeft :D

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Probeer het programma CPUIdle eens. Dat doet precies wat je zoekt.
Je hebt duidelijk geen goede koeling in je kast. De warme lucht van de CPU wordt niet afgevoerd uit de kast. Deze verwarmt weer het mobo, de warme omgevingslucht verwarmt de CPU weer en zo verder. De warme lucht kan dus niet weg.
En ga alsjeblieft niet op de toer van onwetendheid dat zodra je een probleem hebt wat je niet kunt oplossen of niet begrijpt zo hard mogelijk om een virus gaat schreeuwen. Dan kom je zo dom over!

Verwijderd

Topicstarter
Toevallig staat men kast OPEN en heb ik wel degelijk een goede airflow die zelfs aanstaan als de kast open is

Verwijderd

Ja en sigaren rokende kaboutertjes zorgen dat de temperatuur oploopt. Een airflow is niet iets wat je aan of afzet; die is er of is er niet. Juist als je een kast openzet, verdwijnt de airflow. Als de omgevingstemperatuur stukke koeler is, is dat prima. In alle andere gevallen blijft de warmte in je kast hangen. En dat is precies het probleem dat je hebt.

Verwijderd

Topicstarter
heb ze via icq binnen gehad

en ik weet ook wel het verschil tussen stressed en idle hoor heb pas nog een stabilty test gedaan van 12uur en hij was 42

Verwijderd

Topicstarter
ja hallo , ik bedoel dus met die airflow de ventilator''s aan en uit zetten ik heb er 2 van voor die blazen en achter 2 die zuigen
al men kabels zijn geround
en btw de kamer temp is maar 20° het mobo is er 21 ° dus de warmte wordt wel wegegewerkt

en een klein detail ik heb 2 trojans gevonden
die wordengeacriveerd als ik op internet ga:+

Verwijderd

Maar ondertussen betekent dat wel dat de stressed temp van je CPU dus zeker 49 is en niet 40.

t''is niet zo dat idle is als je de computer aanzet, en stressed na een paar uur kijken.

Idle temp is als je al een paar uur bezig bent en dan een half uurtje niets doet, en stressed de maximum temp die je kunt bereiken (zo hoog mogelijk dus).

Weet je ondertussen hoe je aan die Trojaanse Paardjes bent gekomen ??

Verwijderd

Sorry hoor maar een Trojan moet je installeren en komt niet "zomaar" via ICQ binnen.
Wat is het nut van 4 fans als je kast open staat. Kun je me dat vertellen?

Verwijderd

Topicstarter
denk je dat ik achterlijk ben ofwat natuurlijk heb ik die dingen geopend en normal is men kast dicht

Verwijderd

En andere mensen kunnen gedachte lezen...

Eerst staat je kast open, dan heb je weer 4 fans, dan heb je een trojan via icq, dan weer omdat je een *.exe geopend hebt, dan is de kast weer dicht. Je situatie veranderd steeds met de reacties die je hier krijgt.
Niemand denkt dat je achterlijk bent, maar reageert op wat jij hier post. Als je daar zelf de qualificatie achterlijk aan moet hangen, zijn dat jouw woorden. Je post steeds en komt weer terug op je eerder reactie of veranderd die.

Verwijderd

bla bla bla...
installeer ff Rain of iets dergelijks en kijk dan wat er gebeurt, meld ff je resultaten

Verwijderd

nee, geen MKZ maar }:OBSE :) :)

welke OS gebruik je ??
probeer het volgende :-

Verwijder de Snelzoeken ( deze wordt geinstalleerd samen met MS Office ).

ga naar elke partitie ''als je win2k gebruikt'' kies eigenschappen en schakel het indexeren uit.
Pagina: 1