Toon posts:

[BC3] bios dood, bootlock vindt floppy niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
Zoals de titel al zegt: ik heb m''n bios gesloopt. Ik heb een MSI k7t pro 2 mobo. Computer hing bij het flashen :(
Maar goed, ik vond met de search iets over het flashen met een bootflop. Het enige probleem bij mij is echter dat ie de floppy drive niet herkent. Hij zegt wel dat ie zoekt maar ik merk er niks van. Ook het lampje op m''n floppy drive gaat geen moment aan. Uiteindelijk zegt ie dat ie geen drive A kan vinden en begint als een gek te piepen
iemand die mij kan helpen? anders stuur ik de bios chip naar MSI. Alvast bedankt!

Verwijderd

Fashen zuigt ;(

Verwijderd

Op zondag 08 april 2001 19:59 schreef Locutus-of-Borg:'(:'( het volgende:
Fashen zuigt ;(
Zeg dan niets!!!|:(|:(

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Wat gebeurd er precies als je je PC aanzet? Als je BIOS gesloopt is, gebeurd er namelijk NIETS..... Als ie nog wel wat doet, is er misschien iets anders aan de hand...

Verwijderd

Kun je in dit geval niet een bootable CD maken !?? of kan zoiets niet met een biosflash .

Verwijderd

Topicstarter
Bij het flashen liep m''n computer vast, maar wat nieuwere borden hebben een soort backup in hun bios zitten dat niet overschrijfbaar is. Dit zou het mogelijk moeten maken met een bootflop je eigenlijke bios te flashen. Echter dit lukt dus niet omdat ie drive A: niet kan vinden terwijl ik toch echt een floppy drive heb

• Sir_Joachim
  • Laatst online: 11-03-2023

Sir_Joachim

Bestek Roelz

Op zondag 08 april 2001 19:59 schreef Locutus-of-Borg het volgende:
Fashen zuigt ;(
helemaal gelijk... Ging bij mij ook mis, maar gelukkig heb ik een beschermengeltje op mijn compu staan :)

WAZZAAPP!!! | Visit the greatest website of all time: Q2u

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
I LOVE 2 FLASH!!!!

Het is mijn hobby. Als er iets fout gaat is dat jammer.

Je kan je pcboer vragen om een nieuwe chip, iemand anders met hetzelfde bord vragen om een hotswap te doen. Iemand die dmv een isa kaartje elke bin in elke bios kan flashen vragen om dat voor jouw te doen.

I, for one, like Roman numerals

• Def_P
  • Niet online
For AMI BIOS:
1. Rename the desired AMI BIOS file to AMIBOOT.ROM and save it on a floppy disk.
e.g. Rename A569MS23.ROM to AMIBOOT.ROM
2. Insert this floppy disk in the floppy drive. Turn On the system and press and hold Ctrl-Home to force update. It will read the AMIBOOT.ROM file and recover the BIOS from the A drive.
3. When 4 beeps are heard you may remove the floppy disk and restart the computer.

For Award BIOS:
1. Make a bootable floopy disk
2. Copy the Award flash utility & BIOS file to the said floppy disk
3. Create an autoexec.bat with "awdfl535 biosfilename" in the content
e.g. awdfl535 a619mj21.bin
4. Boot up system with the said floppy (it will take less than 2 minutes before screen comes out)
5. Re-flash the BIOS & reboot.

Een klein bezoekje bij MSI leverde dit op. Hoop voor je dat het werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Nee dit heb ik dus al geprobeerd. Het probleem is dus (en dat heb ik al 2 keer geschreven ;)) dat die backup bios mijn floppydrive niet herkent.
Alsnog bedankt voor je reactie :)

Verwijderd

Staan de flash bestanden + flash proggie ook gewoon op de harde schijf ? Opstarten in DOS modus en dan flashen.

• Def_P
  • Niet online
Als dat met die bootflop niet werkt weet ik het niet meer. Dan moet je er op een andere manier aan zien te komen.

Stuur anders ff een mail naar MSI

Verwijderd

cd werkt (waarschijnlijk) niet, omdat je je boot-sequence niet om kan gooien, want je bios is er niet meer. Ik ken het probleem en mijn bios is nog steeds leeg. Maar je kan het natuurlijk altijd proberen.Suc6

• Def_P
  • Niet online
Heb je die bios de goede naam gegeven? Zoals op die site van MSI staat?

Verwijderd

Def_p...heb je het tegen mij? Zo ja, dan wel , dat heb ik al zeker tig keer gecheckt..

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt echt niks meer he.. je kunt nergens heen behalve die flop... Maar hij lijkt heel die drive niet te zien zien want het lampje op de floppydrive gaat niet aan etc.

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:20

Arjan A

Cenosillicafoob

Voor mij was dit een goed excuus om eindelijk eens een *goed* moederbord te kopen.
Ik heb dezelfde problemen als jij gehad, mijn bios herkende mijn floppy ook niet (ik alles netjes doen zoals op de MSI-site stond), niet op 1.44 en niet op 720 floppy''s.

Mijn advies: maal er niet om en koop een goed moederbord.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
Ik neem aan dat je ook al even de clear CMOS jumper geprobeerd hebt ?

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Stuur even een mailtje naar MSI. De laatste keer dat ik dit gezien heb bij een kennis van mij mocht hij gewoon langskomen met z''n bord en kreeg hij een nieuw bios+reservechip mee.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Eigenlijk heb ik ook wel zin om een goed moederbord te gaan kopen >:), maar als het ff kan wil ik deze wel houden. Desnoods om te verkopen of als reserve.

Bios reset jumper al meerdere malen geprobeerd (waarom meerdere malen? geen idee!), maar ik kom alleen in die bootlock bios.

Inmiddels heb ik al een e-mailtje gestuurd naar MSI, maar dan zou ik ''m opsturen want ik woon in Maassluis en dan is Eindhoven een beetje ver weg...

• Don3k
  • Laatst online: 27-08 21:48
Al eens aan garantie gedacht?

Verwijderd

Topicstarter
Ah ja garantie garantie, ik stuur liever ff die bios chip naar MSI dan dat ik heel dat moederbord naar RG Computers stuur :(

• aaihetapie
  • Laatst online: 18-08 22:12
MSI maakt betere duron/athlon bordeen dan asus en abit

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

Dat zal allemaal best wel, maar ik heb gehad
dat ie helemaal niet wou flashen en ook hing, MSI moet eens wat aan hun flash-rotzooi doen die ze nu hebben, echt zonde, want als de boel draait, dan draait het ROCK SOLID op een MSI, beter als Asus en ABit.
Bij anandtech geven ze de K7T Pro 2(a) en de turbo(-raid) niet voor niets een 9.5 voor stabiliteit. Asus haalde het niet en Abit haalde het al helemaal niet

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

Verwijderd

Je weet wel dat je als je gaat flashen (als laatste red middel) je alle apparaten er uit moet halen (los halen dus). Alleen mobo-cpu-mem-floppy de rest er uit. Opstarten en als het goed is na een tijdje is de bios geflashed.

Jammere is alleen dat je voor je PCI (dus ook agp) bus je flash bios nodig hebt terwijl isa in je rom bios zit. Maar ja dat is vooruitgang.

Zou gewoon je bios chip opsturen.

Had een keer probleem met een Soyo SS7 bordje, bios chippie opgestuurd binnen een week (ja ik vond het ook snel) een andere thuis gekregen die deed het wel.

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-08 15:45

Gamer

Electrified

even bellen om een nieuwe bios chip, mijne was ook verrot.(abit)
duurde een weekje

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• arjandijk162
  • Laatst online: 28-08 15:42
misschien heeft iemand een rombios programmer, ik heb mn bios van mn p166 wel eens verneukt en na een post in een nieuwsgroep heb ik mn bios+bin opgestuurd naar een kerel die m voor 10,- opnieuw had geprogrammeerd :P

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Dat zal allemaal best wel, maar ik heb gehad
dat ie helemaal niet wou flashen en ook hing, MSI moet eens wat aan hun flash-rotzooi doen die ze nu hebben, echt zonde,
Ze hebben gewoon bios-zips waarbij het standaard Award flash programmaatje zit (zelfde als bij praktisch alle borden met een Award bios).

Een bios flashen doe je niet onder windows, en al helemaal niet terwijl je nog andere programma''s op de achtergrond hebt lopen, tenzij je een dual bios hebt.

Maar goed, ik heb zelf meerdere msi-borden van hetzelfde type dus ik ben even aan het experimenteren geslagen. Even op 1 zo''n bord begonnen met flashen en dan de stekker eruit. Resultaat: Zoals ''t op de MSI website staat werkt ''t niet, maar daar was je al achter :)

Gewoon een kaal bord met alleen flop gaf wel respons, maar loste het probleem niet op. Met een AGP kaart geen beeld, PCI ook niet maar bij een ISA-VGA kaart kreeg ik beeld.

Qua floppy: lege, geformatteerde flop (_geen_ bootflop_) met daarop alleen de .exe die bij het bios meegeleverd is, hernoemd naar awdflash.exe en de .bin hernoemd naar bios.bin.

Nog een keer getest _zonder_ vga kaart, ging prima.

Hopelijk heb je hier wat aan, geen flauw idee of dit voor alle borden geldt.

Van de ''oude'' bios chips (langwerpige) weet ik dat ze ''hot swappable'' zijn, je kunt dan dus een ander bord gebruiken om je verneukte bios te flashen. Of dit met die ''nieuwe'' types (vierkante chips) kan weet ik niet.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1