Toon posts:

[BC3] Overklokken + Abit KT7-RAID

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu al een aantal sites bekeken en nu moet het er maar eens van komen. Ik wil mijn Athlon 1GHZ proc. overklokken op mijn moederbord (ABIT-KT7 RAID).

Ik meen dat ik ooit heb gehoord dat je het unlocken(de potloodstreepjes zetten) moest doen met een bepaald type potlood (2B of zoiets).

Mijn vraag is, het moederbord heeft een FSB van 100Mhz, maar ik heb 133 MHz geheugen. Kan ik door de streepjes te zetten mijn proc. laten lopen op 7,5 X 133Mhz??? Of kan hij zonder problemen naar 9 X 133 MHz???
Dus zonder aantal volts opkrikken???
En klopt het wat ik zei over het potlood???

Ik heb trouwens een Coolermaster DP5-6H51 processorcooler. (Moet die vervangen worden?)

Help mij uit de brand en ik ben je zeer dankbaar.

Verwijderd

Wat je als eerste zou kunnen doen is de search functie van dit forum gebruiken en als je dan nog vragen hebt kom dan nog maar eens terug.

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

One of the animals has left its cage today.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op zondag 08 april 2001 14:08 schreef woudenbm het volgende:
Ik heb nu al een aantal sites bekeken en nu moet het er maar eens van komen. Ik wil mijn Athlon 1GHZ proc. overklokken op mijn moederbord (ABIT-KT7 RAID).

Ik meen dat ik ooit heb gehoord dat je het unlocken(de potloodstreepjes zetten) moest doen met een bepaald type potlood (2B of zoiets).

---->klopt, b2 is het beste, neem wel een pentelpotlood om in te kleuren want die namelijk erg dun.

Mijn vraag is, het moederbord heeft een FSB van 100Mhz, maar ik heb 133 MHz geheugen. Kan ik door de streepjes te zetten mijn proc. laten lopen op 7,5 X 133Mhz??? Of kan hij zonder problemen naar 9 X 133 MHz???
Dus zonder aantal volts opkrikken???
En klopt het wat ik zei over het potlood???

---->Nee 7,5x133Mhz zal hij niet trekken want dan heb je de nieuwe versie moederboarden nodig (zoals de abit kt7a) maar je geheugen kun je op 133mhz laten lopen doormiddel van de hctl+pci op enable te zetten.

Ik heb trouwens een Coolermaster DP5-6H51 processorcooler. (Moet die vervangen worden?)

---->Zelf had ik die koeler ook in het begin omdat ik moest wachten op mijn fop38.
Als ik jou was zou ik die snel gaan vervangen want als je echt wil op gaan voeren heb je toch wel iets krachtigers nodig.
Neem geen (golden,super, enz) orb, tenzij je de mini orb neemt maar dan schiet je niks mee op qua temperatuur verschil, anders moet je namelijk bij die andere orbs een stukje af gaan vijlen i.v.m. de condensatoren.
Aanraden: Volcano 2, FOP38, FOP32 enz enz kijk maar eens op www.oc-shop.nl en www.coolerguys.com om een beetje indruk te krijgen wat je kunt kiezen.

Help mij uit de brand en ik ben je zeer dankbaar.

Tip doe eventueel de voltage modificatie, dan krijg je je Thunderbird nog wel een stukje hoger. maar dan moet je wel goede koeling hebben.
Succes
:)

edit:
Dit is de link voor de volt. mod.
http://www.amdzone.com/articleview.cfm?

39

Verwijderd

Die koeler die je nu hebt is maar tot 1.2GHz (ik heb ''em ook). Je kan beter een betere koeler kopen (coolermaster tot 1.5GHz, EP5-6I51) en dan de L1 bruggen verbinden met een goed HB potlood (:::: moet |||| worden).

En over de L1 bruggen kan je ik weet niet hoeveel topics vinden, gebruik de search voortaan eerst.