[BC3] AMD mobo''s (FAQ)

Pagina: 1
Acties:

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Aangezien dit een o.a. moederbordforum is, plaatst ik deze ook tekst met plezier op dit forum. Hier in dit verhaal wordt een hoop details over AMD-borden (SocketA) uit de doeken gedaan en anderen worden natuurlijk aangemoedigd om onvolledigheden aan te pakken en te verduidelijken.
Deze topic zal straks integraal in de PM-FAQ verschijnen, zodoende kan er misschien een antwoord worden gegeven op vragen die nog moeten komen.

Sowieso dat ik voor vragen graag verwijs naar de Tnet-Search :) of de Onno-Search ;).

Op de vraag wat het beste moederbord voor AMD is zijn een heleboel meningen aanwezig. Daarvoor zijn een aantal reviews geschikt als achtergrond informatie. Op de vraag welk bord je dus moet hebben kan je dan zelf een antwoord afleiden, de vraag alsnog op dit forum deponeren is een Slotje. op deze site kan je iig al je wensen proppen opdat er een pasklaar antwoord komt. :).

De volgende fora hebben wat aantrekkelijke links(reviews)
Hiero op tweakers.net.
Of deze op Hardwareinfonet
Of op VIA-hardware kan je wat informatie vinden.

Per bord zijn er een paar toppers: Abit, Soltek, Aopen, Asus(of de fabrikant), MSI, Epox en zo zijn er nog wel een paar te noemen.

Het meest aanbevolen bord schijnt toch van MSI te zijn. Zodoende deze reclame :9.
[update]: Steeds meer mensen geven Epox het voordeel van de twijfel, ik raad dan ook zeker aan de Epox te overwegen :)

Zorg in ieder geval dat de de juiste drivers gebruikt, de zogenaamde VIA 4-1 (en die kan je hier ophalen.

Voor een goede koeler schijn je hiero terecht te kunnen.
Voor overklokken heb je hier een hele handige site

En hiero is een winkellijst, met hiero de Tweakers.net Pricewatch.

Biosproblemen kan ook wel ''s handig worden. :)

Ik dank cogr, hooi en suffer voor een aantal handige links :). (bedankt ;)).

Verwijderd

Voor mensen met een kt133A moederbord die last hebben van random lock-ups of crashes tijdens het spelen van dvd-titels dan wel het kopieren van hele grote files, een makkelijke work-around is: Set "PCI Delay Transitions" to "Disable" under Advanced Chipset in the BIOS. er schijnt een verband met de Soundblaster Live te zijn, maar ik heb het zelfde probleem gehad met een Aureal SQ 2500...

• FireSNAKE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:00
van die locks up heb ik ook maar dan met KT133 sjipzet (zit wel 686B sbridge op hoor) met Aureal Vertex 1, volgens mij is alles wat op een pci slot versterkent voor dit probleem, toen ik allen deruit haalde werden de crashes een stuk minder :(

Net een meeltje gesturd naar MSI dat ze moeten aanmaken met een nieuwe BIOS ....

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:38
ik wou dat ik mijn p3b-f nog had, met een snelle p3. NOOIT enig gezeik mee gehad! Nu moet je heel goed opletten wat je doet en dan gebeuren er nog raadselachtige dingen met je pc.
Het is dat AMD goedkoop is, anders wist ik t wel. Als ik geen kenner was geweest, was dit bord 10x RMA gegaan

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
PCI Delay transaction zet je toch zowiezo uit man, het is trager namelijk

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• bakboord1
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2025

bakboord1

No. 1 of the eight.

Default disabled. Is not

Abit KT7A, 700@5.5*150@1,75V, 512 Mb, TNT2 M64 32MB AGP, Terratec DMX x-fire1024, Iiyama VM 452

• Delerium
  • Niet online
En nog een review over de nieuwe MSI K7T266 Pro
http://www.tweakers.net/nieuws/16831

Heeft alleen 1 negatief puntje..... :(

• Delerium
  • Niet online
[update]: Steeds meer mensen geven Epox het voordeel van de twijfel, ik raad dan ook zeker aan de Epox te overwegen :)
added
Pagina: 1