Nu ook zonder stropdas
Verwijderd
Ik ben erg blij met mijn Abit SA6R. Dit is een vrij luxe mobo, en erg goed. Is een test geweest en met overclocking kwam dit board 90 mhz verder dan die asus
Maar asusboardje is ook goed.
Me also have a CUSL2 and it''s GOOD!!!
als je het verschil wil weten...het is vaak genoeg ter sprake geweest dus aub ff searchen en kijk anders rond op www.cusl2.com of op www.asus.com
CUSL2
www.asus.com/products/motherboard/pentiumpro/cusl2/index.html
CUSL2-C
www.asus.com/products/motherboard/pentiumpro/cusl2-c/index.html
maar kort maar krachtig het enigste boeiende verschil is volgens mij gewoon dat de normale (die ik heb) video onbard heeft. ik vond dat wel makkelijk omdat ik toen nog geen geld had voor een nieuwe videokaart en ik maar iets bij hoefde te betalen voor onboard video. heb er erg veel aan gehad. nieuwe videokaart is een paar keer defect geweest en heb nu wel een die perfect werkt (ASUS V6800 32MB DDR DELUXE)
onboard video altijd makkelijk mcht je videokaart het plotseling begeven of wat dan ook. je kunt btw gewoon onbaord video uit zetten en dus helemaal geen probleem.
Doei
als je het verschil wil weten...het is vaak genoeg ter sprake geweest dus aub ff searchen en kijk anders rond op www.cusl2.com of op www.asus.com
CUSL2
www.asus.com/products/motherboard/pentiumpro/cusl2/index.html
CUSL2-C
www.asus.com/products/motherboard/pentiumpro/cusl2-c/index.html
maar kort maar krachtig het enigste boeiende verschil is volgens mij gewoon dat de normale (die ik heb) video onbard heeft. ik vond dat wel makkelijk omdat ik toen nog geen geld had voor een nieuwe videokaart en ik maar iets bij hoefde te betalen voor onboard video. heb er erg veel aan gehad. nieuwe videokaart is een paar keer defect geweest en heb nu wel een die perfect werkt (ASUS V6800 32MB DDR DELUXE)
onboard video altijd makkelijk mcht je videokaart het plotseling begeven of wat dan ook. je kunt btw gewoon onbaord video uit zetten en dus helemaal geen probleem.
Doei
Kijk ook eens naar de MSI 6337 EP. Is gelijkwaardig aan die Asus.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
ik vind de CUSL2/-C nog steeds het beste bord. Die abit heeft een dimm bank meer en onboard sound erop.. Ook nog Highpoint RAID 
Maar ik heb ze tegen elkaar gebenched . Die SA6R is echt een stuk langzamer dan die CUSL2.
Die MSI ken ik niet.
En met of zonder C maakt ook al geen verschil. In snelheid en in overklocken dan.
Maar ik heb ze tegen elkaar gebenched . Die SA6R is echt een stuk langzamer dan die CUSL2.
Die MSI ken ik niet.
En met of zonder C maakt ook al geen verschil. In snelheid en in overklocken dan.
Geldt dat ook voor de stabiliteit met overklokken. Mijn BE6/2 kan namelijk niet zo ver als de BP6.deze zijn vrijwel identiek maar de BP6 heeft minder extra''s.
Is er ook iemand die daar wat van kan vertellen.
Volgende week ff een ophalen
De CUSL2 of CUSL2-C
Vandaar dit topic.
Is er ook iemand die daar wat van kan vertellen.
Volgende week ff een ophalen
De CUSL2 of CUSL2-C
Vandaar dit topic.
Nu ook zonder stropdas
Verwijderd
Logisch, de Intel i815 chipset heeft geen ondersteuning hiervoor.Op zaterdag 07 april 2001 23:21 schreef MREn het volgende:
CUSL2 heeft geen eens ISA sloten
Dat is voor jou misschien vervelend maar voor mij zeker niet. Maar mijn BE6/2 houd ik er gewoon bij, kan ik m''n celly weer opgooien die ligt nu toch te rotten in mijn bureau-la:)
Het probleem is dat ik nu met instabieliteit zit en hij kan echt nog wel verder>:)
Highpoint dank u wel:(
Het probleem is dat ik nu met instabieliteit zit en hij kan echt nog wel verder>:)
Highpoint dank u wel:(
Nu ook zonder stropdas
Verwijderd
Dat met die Highpoint controller is dikke stiereschijt. Afgezien van enkele problemen in het begin, is het nu een goeie ATA100 controller geworden. Ik heb nu een Abit SA6R met HPT370, had hiervoor een KT7A-Raid(ook met HPT370), heb er nog nooit problemen mee gehadOp zaterdag 07 april 2001 21:04 schreef changethislater het volgende:
ik vind de CUSL2/-C nog steeds het beste bord. Die abit heeft een dimm bank meer en onboard sound erop.. Ook nog Highpoint RAID
Die MSI ken ik niet.
Verwijderd
Blijf er bij: BX chipsets rulen zwaarOp zaterdag 07 april 2001 23:24 schreef oppertweaker het volgende:
[..]
Logisch, de Intel i815 chipset heeft geen ondersteuning hiervoor.
Da''s een feit:)Op zaterdag 07 april 2001 23:27 schreef MREn het volgende:
Blijf er bij: BX chipsets rulen zwaar
Nu ook zonder stropdas
Ik heb een MSI i815EP Pro (MSI-6337). Een erg mooi en stabiel moederbord. 4x DIMM, 6x PCI, geen onboard video, diagnostische led''s en 4 USB poorten (incl. bracket met 2 poortjes).
Op die site van asus zijn ze er ook nog niet helemaal uit volgens mij. De een had toch 4 en de ander 2 USB connectoren.
Bij heel veel I-shops kom ik ook van dit soort probs tegen. Het schijnt nog niet zo zwart/wit te zijn welk mobo wat heeft.
maakt mijn keuze niet echt makelijk:(
Bij heel veel I-shops kom ik ook van dit soort probs tegen. Het schijnt nog niet zo zwart/wit te zijn welk mobo wat heeft.
Nu ook zonder stropdas
Verwijderd
Das misschien wel waar, aleen jammer dat ie zoveel trager is dan, een promise RAID.Op zaterdag 07 april 2001 23:27 schreef oppertweaker het volgende:
Dat met die Highpoint controller is dikke stiereschijt. Afgezien van enkele problemen in het begin, is het nu een goeie ATA100 controller geworden. Ik heb nu een Abit SA6R met HPT370, had hiervoor een KT7A-Raid(ook met HPT370), heb er nog nooit problemen mee gehad
ISA wat is datOp zaterdag 07 april 2001 23:21 schreef MREn het volgende:
CUSL2 heeft geen eens ISA sloten
en idd 815 chipset ondersteund geen ISA dus...
nou ze hebben idd allebei 2 usb poorten en een bracket met 2 extra usb poorten die dmv een stekkertje op je mobo zitten (dus geen pci slot in gebruik nemen alleen wel een slotruimte snap je wat ik bedoelOp zaterdag 07 april 2001 23:39 schreef Hagar het volgende:
Op die site van asus zijn ze er ook nog niet helemaal uit volgens mij. De een had toch 4 en de ander 2 USB connectoren.
en de CUSL2 heeft optie voor 7 USB poorten
waar :?:?:?:?
4 vind ik al zat, idd jamer van dat PCI slot.Op zondag 08 april 2001 13:49 schreef mikevanrooijen het volgende:
nou ze hebben idd allebei 2 usb poorten en een bracket met 2 extra usb poorten die dmv een stekkertje op je mobo zitten (dus geen pci slot in gebruik nemen alleen wel een slotruimte snap je wat ik bedoel
en de CUSL2 heeft optie voor 7 USB poorten
waar :?:?:?:?
maar zo vol komt mijn systeem toch niet.
Waar:? Casemod!!!
Nu ook zonder stropdas
Pagina: 1