De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
http://www.asuscom.de/de/support/techmain/FAQ/mobo_cpu/faq086_CPU_Upgrade_III.htm
Het enige vraagteken wat er is, is de 1000E, de 1GHz PIII met 100MHz FSB. Maar dat is niet zo''n probleem want die cpu kun je waarschijnlijk toch nergens op de kop tikken.
is 256kb Cache geheugen niet minder/trager dan 512kb cache geheugen? Ik moet zeggen dat mijn 500MHZ processor nogal snel is, en een kennis heeft 733MHZ, en deze is veel trager!! De 733MHZ heeft 256kb.
De E staat voor 100MHz FSB Coppermine, de B staat voor 133MHz FSB Coppermine. De 850 heeft officieel geen E of B toevoeging; de E was ingevoerd om de 100MHz Coppermine''s v.d. 100MHz Katmai''s te onderscheiden, en dat onderscheid is niet nodig bij de 850 omdat er nooit een Katmai uitgebracht is boven de 600MHz. De B wordt alleen gebruikt bij PIII''s die qua aantal MHz''en in twee varianten verkrijgbaar zijn, de 600, 800 en 1000, omdat er van deze drie namelijk zowel 100 als 133MHz FSB varianten zijn.Op zaterdag 07 april 2001 17:14 schreef emiel25 het volgende:
Bedankt voor je moeite!!! Weet je dan ook waar de E/B voor staan achter 850MHZ?
is 256kb Cache geheugen niet minder/trager dan 512kb cache geheugen? Ik moet zeggen dat mijn 500MHZ processor nogal snel is, en een kennis heeft 733MHZ, en deze is veel trager!! De 733MHZ heeft 256kb.
Wat betreft het cache, alle Coppermine''s zijn uitgerust met 256Kb i.p.v. de 512Kb die je terugvind op de Katmai (en b.v. PII Deschutes). Hoewel het minder Kb''s zijn, zijn het wel véél snellere Kb''s. Op de Katmai''s draait het L2 cache op halve CPU snelheid (in jouw geval dus op 250MHz) en staat het d.m.v. een 64bit bus in verbinding met de core. De 256Kb op de Coppermine daarentegen draait op volle cpu snelheid, én heeft een 256bit verbinding met de cpu core (het L2 cache is dan ook binnen de core geïntegreerd). Dit resulteert in een vele malen snellere dataoverdracht, reken maar uit: twee maal zo snel, en 4 maal zo breed is factor ACHT. Zodoende zal die 733MHz cpu van jouw vriend altijd sneller zijn dan de 500MHz Katmai. Alleen is de CPU niet bepalend voor het gehele systeem, zo zijn er genoeg componenten die b.v. een snelle 1GHz cpu welhaast invalide kunnen maken.
Wat betreft dat er verstand van hebben, ik heb zelf ook een P3B-F, en zag mij een klein jaartje geleden voor dezelfde vraag gesteld als jij nu. Heb alles uitgezocht omdat ik 100% zekerheid wou hebben en geen dure P3 (waren toen erg duur) wou kopen die vervolgens niet met m''n bord zou samenwerken. Dat is allemaal blijven hangen onder het mom van ''one o one useless facts''
Verwijderd
Tja, met zoveel aanduidingen wil je wel n''s wat vergeten. Maar je hebt gelijk, zo is er ook nog de 600MHz hel (600, 600B, 600E en 600EB, waarvan de E en EB ook nog eens in Socket 370 verkrijgbaar zijn, je zou maar eens op pad worden gestuurd om een 600MHz PIII te halen, grote kans dat dat op een fiasco uitloopt>:) )Op zaterdag 07 april 2001 18:03 schreef White Feather het volgende:
Trouwens de B staat niet voor coppermine 133 Mhz, maar gewoon voor 133 Mhz. Zo is er ook een 533 B, een katmai op 133Mhz bus.
Verwijderd
Ik heb zelf een P3-866 op een P3B-F zitten, bios flashje (hoef jij niet, je hebt al 1006) en klaar was ik!
Gewoon kopen die 850!!