[BC3] A7V boot niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Een kennis heeft een Asus A7V mammaplank met daarop:
TB1200
128 MB RAM
Asus Geforce 2 Pro
Maxtor 30 GB 7200rpm

Dit liep perfect totdat we in de bios de latencies van het geheugen op 2-2-2 hebben gezet. Bij het aanzetten van de PC gebeurt er niets (geen POST, de monitor zegt ''check signal cable''). We hebben geprobeerd de CMOS te resetten door de jumper om te zetten/eraf te halen, maar dit had geen resultaat. :'(

wat te doen? kan het instellen van CAS222 ipv. 333 echt iets kapotmaken oid?

alvast bedankt voor de hulp

#

Verwijderd

Euhm ja uw scherm zegt geen signal dat zegt ie hier alleen als de kabel niet te goei insteekt! Check dat eens even.
Andere oplossingen ken ik niet buiten een reepje cas 2-2-2 Ram erin te steken en die andere uithalen terugzetten naar 3-3-3 en dan die 2-2-2 eruit en 3-3-3 erin maar misschien uw batterij eruit van mobo.
Kapot doen kan het niks normaal gezien!! Maar ik zou toch uw schermkabel eens checken en desnoods een ander scherm eens proberen

Verwijderd

Nee, maakt niets kapot.

1) stroom er helemaal af, stekker er uit dus
2) batterijtje op mobo er af
3) nog eens cmos resetten
4) batterijtje er weer in.
5) stroom er op
6) opstarten met insert knop op toestsenbord ingedrukt
7) zodra de piep komt of wat op het beeld, del drukken en de CMOS in

;) succzeven ,
en misschien werkt 1 + 6 + 7 ook.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Haal al je insteekkaarten er maar eens uit
(let op wel ontaarden) en stop ze er weer in,
hielp bij mij.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• guillaume
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 04:19
Hoe lang mot die batterij eruit leggeh dan?? Ik heb gehoord 2 uur?

• D-Devil
  • Laatst online: 05-12-2022
Heb ik vorige week hetzelfde gehad.... gelukkig kon ik met 1 van mijn 3 Dimms wel op 2-2-2 booten, anders moet je alles eraf halen inclusief batterij enzo.

Dus ehhhhhhh niet zo slim, gelukkig heb ik 1 cas 2-2-2 dimm nu die andere nog vervangen dan kan ik hem op 2-2-2 gooien Succes ermee !

Freelance tweaker

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verplaatst van Hardware Algemeen naar het Processors & Mobo''s forum.

• Goingin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 21:54
Laat hem mijn A7V maar kopen :D

Verwijderd

Heb ik ook gehad.... gewoon CMOS clearen (staat op pagina 59 van je A7V manual) en dan zou ie ''t gewoon weer moeten doen....

je bent dan wel al je instellingen kwijt, dus je zal alles weer ff opnieuw moeten instellen....

suc6!

Verwijderd

Op zaterdag 07 april 2001 15:06 schreef Zap het volgende:

We hebben geprobeerd de CMOS te resetten door de jumper om te zetten/eraf te halen, maar dit had geen resultaat. :'(
De CMOS clear je op een A7V toch niet met een jumper??

Je moet gewoon kortsluiting maken met een schroeverdraaier ofzo (wel de stroom eraf he?? ;) ) anders sloop je je voeding...

Kijk maar op blz 59.... staat ''t precies uitgelegd

• Zap
  • Niet online
De CMOS clear je op een A7V toch niet met een jumper??
Daar zijn we inmiddels ook achter gekomen... Die jumper die we verzet hebben bleek te zijn om 3volt/3nogwat :? voor de pci-kaarten in te stellen. Deze zat namelijk vlak bij de beschrijving ''CMOS reset'', maar bleek dus toch iets anders te zijn.
We hebben de CMOS nog proberen te resetten door het batterijtje er 2 uur uit te laten en door de 2 soldeerpuntjes kort te sluiten. Maar nogsteeds zonder resultaat.

Zou het mogelijk kunnen zijn dat er iets kapot is gegaan door die PCI voltage setting?

Bedankt voor alle hulp tot dusver.

#

Verwijderd

Nee, volgens mij valt dat wel mee, heb ik namelijk ook al es gedaan.... (ja, mijn mobo ziet wat af ;) )

• Zap
  • Niet online
Ik heb inmiddels wat verder onderzoek verricht ;).
De videokaart en het geheugen zijn beide ok, deze hebben we getest in een ander systeem. Dus de oorzaak ligt waarschijnlijk toch bij het moederbord of iets anders denk ik.

wat nu? ;(

#

• guillaume
  • Laatst online: 17-08 04:19
Namens Zap: probleem opgelost. We waren te voorzichtig met het kortsluiten.

Case closed*D
Pagina: 1