[BC3] Dual mobo

Pagina: 1
Acties:

• McCormick
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Ik ben op zoek naar een leuk dual mobo (voor drbij, omdat ik wat spul over heb aan processoren en sow), ik zat te denken aan een bp6 maar die kon ik helemaal nie meer vinden!!! Is er een goed alternatief? Ik heb bijvoorbeeld een 694d van msi gezien, maar ondersteunt die ook celeron procs? (das nl. wel een voorwaarde, mijn bankrekening is niet oneindig ;) ). Er moeten celeron 466''s op kunnen als het kan...die heb ik nl. nog liggen.

Tnx in advance.

edit:
Ziek zowaar dat iemand ook bijna een zelfde soort topic heb geplaatst, oops

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
MSI ondersteund GEEN Celerons. Ik heb van narigheid 2x 733Mhz celerons terug gebracht naar de winkel omdat deze met geen mogelijkheid op dual werkend te krijgen waren.

Schijnt afhankelijk te zijn van het moederboard. Ik heb revisie 1.0 en een groen moederboard. Revisie 1.1 heeft een oranje moederboard en die schijnt het wel te kunnen. Maar als ik jouw was zal ik hier niet opp gokken en gewoon lekker een goed mobo kopen.

Mijn mobo met Intel III ben ik overigens zeer tevreden over alleen zou ik wat meer stappen willen in de externe bus snelheid ivm overclocken.

Overigens werkt Windows 95, 98, ME bijvoorbaat niet op Dual. Wel Linux, Windows NT en Windows 2000. Als je dus over gaat op Dual zal je ook van software moeten veranderen. Anders zal windows slechts 1 processor gebruiken.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Weekje terug:

[topic=150229]

Al eens van zoeken gehoord?

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:53

Petuhr

FreeBSD

Op zaterdag 07 april 2001 18:52 schreef rudolphous het volgende:
MSI ondersteund GEEN Celerons. Ik heb van narigheid 2x 733Mhz celerons terug gebracht naar de winkel omdat deze met geen mogelijkheid op dual werkend te krijgen waren.

Schijnt afhankelijk te zijn van het moederboard. Ik heb revisie 1.0 en een groen moederboard. Revisie 1.1 heeft een oranje moederboard en die schijnt het wel te kunnen. Maar als ik jouw was zal ik hier niet opp gokken en gewoon lekker een goed mobo kopen.
Heeft nix te maken met revisie van het Mobo, celerons vanaf 566 Mhz zijn Celeron 2s , en ondersteunen geen SMP meer omdat intel zo vriendelijk is geweest om die pootjes weg te laten.. :(

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:00
Duh, vind je het gek dat dat MSI-bord geen Celerons 733 dual ondersteunt? Dat doet geen enkel moederbord! Want dat zijn celeron 2''s en die kunnen niet draaien in DUAL!!

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:40
ehmmm, celeron 2''s kunnen toch niet smp draaien ?

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ok, andere topic heb je gevonden.

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:55

McMiGHtY

- burp -

Goed zo..Celly2 kunnen geen SMP meer aan...das alzo lang bekent...duh..lees dan eerst eens wat..voordat je flink geld uitgeeft aan cpu''s die het dus niet doen in een dualbakkie.. koop dan toch gewoon 2x een pIII 800 ofzo..loopt ook een stukkie harder,,
Pagina: 1