Ik heb een moederbord (Biostar m5atd) met een amd k6 2 overgezet in een andere computer. Het enige wat het bord echter doet als ik de computer aanzet is piepen. Er verschijnt ook niks op het beeldscherm. Wat doe ik verkeerd?
Verwijderd
Hahaha, lekker vaag probleem. Er kan van ALLES verkeerd zijn:
-geheugen zit er niet goed in
-videokaart zit er niet goed in
-IDE-kabel zit er verkeerd om in (weet ik niet heel zeker of ie dan ook geen beeld meer geeft enzo)
Nouja, dit zijn de belangrijkste oorzaken. Check die eerst maar eens allemaal goed. Bij mijn moeder zitten er lampjes op, zodat je kan zien bij wel deel van het booten verkeerd gaat. Als ie dan bijvoorbeeld bij de memory-check blijft hangen, dan weet je dat je eerst ff je geheugen moet checken. Misschien heeft de jouwe ook wel zo''n systeem, is heel fijn.
-geheugen zit er niet goed in
-videokaart zit er niet goed in
-IDE-kabel zit er verkeerd om in (weet ik niet heel zeker of ie dan ook geen beeld meer geeft enzo)
Nouja, dit zijn de belangrijkste oorzaken. Check die eerst maar eens allemaal goed. Bij mijn moeder zitten er lampjes op, zodat je kan zien bij wel deel van het booten verkeerd gaat. Als ie dan bijvoorbeeld bij de memory-check blijft hangen, dan weet je dat je eerst ff je geheugen moet checken. Misschien heeft de jouwe ook wel zo''n systeem, is heel fijn.
Kijk voor de grap eens of er onder het mainboard niet een koperen afstand-busje teveel zit die sluiting maakt (zit geen gat in mobo voor schroef)
Murphy was an optimist
Verwijderd
zit je processor er wel goed in en niet een kwartslag teveel ofzo?
en anders voedingskabels eens omdraaien.
en anders voedingskabels eens omdraaien.
Ja, nu kannie em natuurlijk niet meer terugvinden
Pagina: 1