De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Ik zou niet weten waar die kerel ''t over heeft hoor
Als je het hele zaakje installeert, stop dan één voor één je kaarten erin en zet de computer steeds tussendoor aan. De bios geeft dan aan met welk apparaat de net ingestoken kaart zijn IRQ deelt.
Wel makkelijk. Ik denk niet dat je de UDMA-100 controller en je soundkaart dezelfde IRQ wilt laten delen.
hij wil je een P4 aansmeren zeker?? een leuke voor de kassa aanslag:(
IK heb hier een MSI K7T-pro2 (KT133) 24/7 draaien met 2 nic''s, agp video, 2 scsi(u2w) host''s zonder problemen:)
edit:typotje gewist:) en zo te zien denken we er allemaal hetzelfde:)
Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
Wat ik er misschien bij had moeten zeggen dat mij werd verteld dat er een kans was, niet dat het zeker zou gebeuren. Maar desalnietemin maakt het mij behoorlijk zenuwachtig, het blijft een hoop geld.
Het was trouwens bij MyCom.
Dank, dank, dank!!!
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Als je naast de AGP 4 PCI kaarten wil plaatsen, kun je problemen krijgen.
De PCI bus heeft in eerte instantie maar 3 IRQ''s om uit te delen. Vandaar
[topic=156680]
[topic=154981]
Na door jullie een beetje te zijn gerustgesteld, begin ik mij nu toch weer wat zorgen te maken.
HELP!?!
Drie van die systemen hebben nu sinds een paar maanden nog NOOIT een bluescreen vertoond. Mijn eigen wel, maar dat is te wijten aan een experimentje met verder overklokken
Bnet pindle#2913
Ze vertelden ook dat volgende maand ASUS met een nieuw mobo komt dat stabieler is. Klopt dit??
Ik zit nu ook nog te twijfelen tussen AMD en Intel.
en draait perfect
niet met 4 pci kaarten
tis niet onmogelijk om met 4 pci te draaien
alleen is effe pittig met installeren
als het lukt
maar dit beperkt zich niet tot alleen asus
- Miro video PCTV kaart
- Real Magic MPEG2 decoder
- 3COM NIC
- SB Live
Alle in PCI sloten en een GF256 in het AGP slot.
Vanaf het begin geen enkel probleem gehad met de installatie.
MSI K7T Turbo-R / XP1800+ / 512 Mb PC133 Dane-Elec Infineon / 2 * IMB DTLA 30 Gb / Geforce 2 Ti / SB-Live ! Player
Verwijderd
Dit is puur een weergave van wat ik heb vernomen
ik zou niet weten wat er moeilijk is om deze plank goed werkend te krijgen als je alles doet zoals het hoort is er niets aan de hand
maar de meeste hier rommelen maar wat aan en doen de meest gekke dingen en vinden het dan ook nog raar dat het niet werkt.
een stukje terug zie ik iemand die schrijft er zijn maar 3 irq''s beschikbaar dit is dus onzin je kan 5,9,10,11 zelf gebruiken die zijn beschikbaar vaak kan je irq 7 ook nog gebruiken om de sb 16 emulatie mee te sharen voor dos gebruik bij een sblive.
en je kan zelfs in nood als je de 2 com poorten niet gebruikt deze uit zetten zodat irq 3 en 4 beschikbaar komen,en vaak is het zo dat bv de dma 100 controller goed samen werkt met een scsi controller die net als bij mij in slot 2 zit en samen 1 irq gebruiken gaat perfekt.
zelfs in het 1e pci slot kan je meestal een netwerk kaart stoppen die dan samen op het irq van de video kaart werkt en zo is er voor ieder probleem wel een oplossing te bedenken.
een pc in elkaar zetten is niet moeilijk maar het goed werkend zien te krijgen met steeds weer andere componenten en met steeds een ander besturings systeem die ieder hun problemen hebben komt heel wat kijken en als je dagelijks met dit soort dingen te maken heb zul je ontdekken dat je keer op keer andere problemen tegen zal komen en dat zal niet stoppen ook zeker niet omdat er een continue stroom is van nieuwe produkten en de bij behorende problemen.
En dat wilde ze waarschijnlijk hebbenIk zit nu ook nog te twijfelen tussen AMD en Intel.
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Ow??Op zaterdag 07 april 2001 09:26 schreef Sjod het volgende:
Zo''n Via chipset is wel iets onstabieler dan de oude vertrouwde BX maar zo''n Asus bord moet inprincipe goed lopen met 3 kaarten of meer tenzij je er V. Capture kaarten van Pineacle erin wil gooien die co\mbi werkt niet naar behoren
Mijn Pinnacle DC10+ draait overigens als een tiet hoor op mijn A7V133, alleen niet onder win2k maar dat ligt niet aan het mobo maar aan gebrek aan drivers
whistler ofte windowsXP beta2 doet bij mij juist hetzelfde
Verwijderd
1. netwerkkaartje van 3com
2. vaag pci modem
3. tv kaart van pinnacle (rave)
4. sblive 1024
no problemo! (ook geen vastlopers dankzij live/kt133a combo (tenminste nog niet
Ook nog een msi k7tpro 2a (+ duron600@750) met:
1. netwerkkaartje 3com
2. vaag modem
3. pci sis videkaart.
ook geen problemen, ik denk dus dat de geschetste problemen misschien wel bestaan, maar als je iets verstand van pc''s hebt zul je er geen last van krijgen!
Verwijderd
Ook nergens op gebaseerd...Op zaterdag 07 april 2001 09:26 schreef Sjod het volgende:
Zo''n Via chipset is wel iets onstabieler dan de oude vertrouwde BX...
Goed bordje, en ik heb ook geen problemen met SB Live!Op zaterdag 07 april 2001 09:23 schreef gellie het volgende:
KT133(a) onstabiel?? Wat lult die verkoper, die heeft er weer geen verstand van
hij wil je een P4 aansmeren zeker?? een leuke voor de kassa aanslag:(
IK heb hier een MSI K7T-pro2 (KT133) 24/7 draaien met 2 nic''s, agp video, 2 scsi(u2w) host''s zonder problemen:)
edit:typotje gewist:) en zo te zien denken we er allemaal hetzelfde:)