Toon posts:

[BC3] Sterkere voeding nodig voor dede dimm?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een msi k7t pro met een duron 650, motorola modem, tnt2 m64 agp kaartje en eerst 2x 64 mb ram. Met drie sloten voor dimmetjes heb ik maar dus een derde gekocht van 128 mb. Alleen de pc wil niets meer. Hij gaat wel aan, maar video geeft geen signaal en memory check(ook gee POST dus). Ik kom niet verder dan in het eerste slot 128mb en 64 mb in het tweede. Met derde erbij gaat het dus mis. Ik had eerst het idee dat twee dimmetjes niet compatibel met elkaar zijn(128mb met een van de 64mb).Maar de 64mb dimmetjes hebben dezelfde specs alleen via sisoft SANDRA geeft de een wel een naam (winbond) en de ander niet(OEM dus?). Ik zit nu met de vraag dat de pc het gewoon niet aan kan met een 235watt voeding voor dit. Concreet: Zou ik met een 300watt (amd cert.) wel alledrie de dimmetjes kunnen laten draaien, dus dat er teveel stroom wordt getrokken? Want SANDRA herkend wel alledrie de dimmetjes, maar geeft de derde membank aam als leeg! Ennuh, als ik mijn win 98se als netwerkserver instel, gaat ie dan sneller met meer dan 128 mb geheugen?
Anyway thanx

Verwijderd

Dat geheugen is wel lekker vaag ja..

Je zou moeten proberen met zo min mogelijk hardware op te starten en dan zien of het wel gaat. Dat om te zien of het de voeding is.

Maar het kan best zo zijn dat die 3 reepjes elkaar niet met een triotje lusten.. ;)

Staat de Duron op 650? (Denk het wel , maar ik vraag het toch even).

Maar die 235 watt voeding kan best wat licht zijn ja. Of het dat geheugen probleem veroorzaakt is zo niet meteen duidelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Het is inderdaad een duron 650@650. Ik kan wel zo min mogelijk hardware gaan opstarten, maar ik moet toch aan die voeding gaan geloven omdat er een netwerkkaart bij gaat komen en op termijn een geforce 2mx. Ik heb mensen horen praten over target voedingen, maar die dingen zijn niet amd certified. Wel TUV en CE goedgekeurd. Maar wel low-noise, anders neem ik een Fortron, die zijn wel AMD certified maar niet low noise voor zover ik het weet.

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:13
Volgens mij moet het gewoon kunnen, ik heb ook een 235W voeding maar met
4 x DIMM
3 x HD (waarvan 1 SCSI)
DVD
CDRW
een hele hoop exostische kaarten (geen van de 6 PCI sloten is nog vrij)

en draait hier allemaal gewoon door :)
Moest wel ff een verloopje van 1 -> 2 aansluitingen hebben, anders kon ik de HD niet meer aansluiten (8>

Dus het lijkt me sterk maar het kan

Gewoon spullen