[BC3] Temperatuur TB 1200

Pagina: 1
Acties:

• Vuurvlieg
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 15:09
Kheb al gezocht maar niet echt nuttige dingen gevonden.

Mn TB1200 (266mhz versie) is ongeveer 70 graden idle.. mn mobo temp is 49 graden.. did lijkt mij vrij hoog.. ik heb een asus a7v133 en een super orb koeler..
enig idee hoe dit kan?

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

- Wat is je Vcore, kijk of je dat lager kan zetten?
- Zit alles wel goed, koeler, heatsink?
- Probeer eens wat koelpasta, Artic Silver II.
- Heeft je kast een goede aiflow?
- Staat je kast bij een verwarming?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Ik heb dan de 200 FSB versie maar mijne wordt stressed 50 graden.
Met een spire cooler tot 1,5 Ghz
lijkt een beetje op een orbje.

Maar ik zou eens kijken of je koeler er recht opstaat.
Want het is wel een beetje hoog
maar als ie bij de 90 komt dan is het denk ik afgelopen met de de pret dus je hebt nog een delta T van 20 te gaan.

Maar anders even een casefan plaatsen en je kast even open laten staan.
en kijken hoeveel ie dan wordt.

Niks lager haal dan je koeler er maar eens af en. dan die prut eraf krabben en dan artic silwer er op doen.

Als dat niet werkt een nieuwe goed koeler kopen

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 11:47
De temp meter van asus geeft nogal eens veel te hoge tempraturen aan... Het zou dus maar zo kunnen dat hij ipv 70 eigenlijk maar 55 graden wordt..

• Vuurvlieg
Vcore = 1.776
Kast staat niet bij verwarming
Of koeler etc goed zitten zou ik niet weten, ik heb em niet zelf gebouwd.. Of de kast een goede airflow heeft weet ik niet...
Hoe krijg ik die koeler eraf? Mn koeler maakt 4800 toeren.. Wat verder wel vaag is is dat de voltages wel aardig vaak ineens omhoog/omlaag gaan met een volt en dat mn pc probe van asus dan naar voren komt zodat ik dat kan zien.. :'(

• Tim Schuhmacher
  • Laatst online: 30-08 15:53

Tim Schuhmacher

abasios

ik had bijna het zelfde. 0ok volgens pcProce 62 graden voor tb1200 processor. Toen heb ik Motherbord Monitor 5 gebruik en zit nu op 52 graden. Dus probeer ook een ander programma.

• Vuurvlieg
met mbm krijg ik ongeveer 63 graden.. lijkt me nog veel te veel.. maar komt volgens mij doordat de kast dichtbij een muur staat zodat hij zn warmte niet kwijt kan..

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
heb ook een 1200 met 266 fsb word ook hoger als 60 c, moet nu op 700 mhz draaien en heb dan nog 45 c, terwijl mijn neef met zijn 1000 tb na 5 uur spelen 35 c heef ongeveer.
overigens bij mycom vertelde ze dat bij 65 c
het fataal kan zijn voor je cpu. Maar gelukkig krijg krijg ik een nieuwe cpu op gestuurd van Queens, dus maar afwachten.

:Z

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
op een msi k7 turbo werd bij mij vanmiddag een tbird 1200 tot 62 graden op 1.87 Volt (volgens health monitor)

(dit alles met de kast dicht zonder case fan en als koeler een Iceberg IB 60 ofwel een TT chrome ORB)

na instellen van voltage op 1.65V (Health monitor gaf nu 1.77V aan, in bios, dit leek mij wel gezond) kwam ie niet boven de 55C uit. niet iedereen heeft echter zo''n mooie K7 Turbo. ikzelf ook niet trouwens.

[ik weet niet wat het aanbevolen voltage voor een tbird 1200 is?]

• poes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 07:29
Ik heb deze vraag ook al eens in dit forum gesteld..... Gooi eerst eens die SuperOrb weg, maar doe dat heel voorzichtig! Heb ik na twee dagen gedaan en er een CoolerMaster opgezet èn een Coolermaster casefan die koele lucht aanzuigt. Scheelt zo''n 6 graden in totaal. En ik heb er Arctic silver koelprut bij gedaan, maar dat werkt niet echt is MIJN mening! :)

• BC3 Victim
die cpu-temperatuur mag liggen tussen de 40 en 50 graden Celsius stressed met een goede koeler!

zou dan toch eens wat andere koelers proberen.

groetjes.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Op zaterdag 21 april 2001 19:20 schreef smvs het volgende:

...

[ik weet niet wat het aanbevolen voltage voor een tbird 1200 is?]
De VCore van alle athlons behoort op 1,75 Volt te staan. De default waarde op de MSI K7T turbo geeft een onjuist voltage!! Handmatig instellen en na reboot kijken in de bios wat het geworden is.

Pagina: 1