[BC3] Kan een duron op 266mzh lopen??

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
He,

vanddag een MSI-KT7 turbo gekocht, zie dat dat moederbord de proc. op 266 mhz ipv 200 mhz kan laten lopen. Haalt mijn nieuwe duron 800 mhz dit? of is dit alleen voorbestemd voor de Tunderbirds.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• earthforce
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-08 14:48

earthforce

hmmm vandaag maar ff niet :)

uitproberen?

...

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Je zal niets mollen hoor :o)

Geef mij maar een Warsteiner.

• Melvin15397
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:26
Misschien moet je alleen de multiplier iets lager zetten maar waarschijnlijk hoeft dat niet eens.

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 11:47
Gewoon de FSB per Mhz proberen te verhogen. (zet je voltage wel op 1,85)

Verwijderd

Ik heb nog niemand gehoord bij wie hij niet op 266fsb wilde! ;)

• BC3 Victim
koeling, koeling , en 2 x 133 fsb + koeling
+ gratis extra Mhzzzzzzz

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Ik heb het hier niet over FSB langzaam verhogen met 1mzh, het namelijk een jumper op het moederbord, dir ik moet omzetten zodat hij de processor op 266mzh ipv 200mhz laat draaien.

Maarja wie niet tweaked..... Probeer het gewoon.

• BC3 Victim
En.. sleutelhanger erbij? >:)

Verwijderd

Op zaterdag 07 april 2001 02:31 schreef AMDinside het volgende:
Ik heb het hier niet over FSB langzaam verhogen met 1mzh, het namelijk een jumper op het moederbord, dir ik moet omzetten zodat hij de processor op 266mzh ipv 200mhz laat draaien.

Maarja wie niet tweaked..... Probeer het gewoon.
Precies, gewoon proberen.
Eerst de L7 bruggen inkleuren, niet alleen maar de L1, omdat je een MSI bordje hebt, dan de multiplier verlagen !! naar 6 x ( want 6*133=800)

Als hij op 600 draait, systeem uit, jumper op 133 zetten.

Als dat opstart, de multiplier langzaam verhogen. Hou ondertussen de temp in de gaten.

Dan de Vcore in stapjes verhogen als de CPU onstabiel wordt.
En de Multiplier langzaam verhogen.

Succes met klokken !! :Y)

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 19:53
Op zaterdag 07 april 2001 11:56 schreef Hooi het volgende:

[..]

Precies, gewoon proberen.
Eerst de L7 bruggen inkleuren, niet alleen maar de L1, omdat je een MSI bordje hebt, dan de multiplier verlagen !! naar 6 x ( want 6*133=800)

Als hij op 600 draait, systeem uit, jumper op 133 zetten.

Als dat opstart, de multiplier langzaam verhogen. Hou ondertussen de temp in de gaten.

Dan de Vcore in stapjes verhogen als de CPU onstabiel wordt.
En de Multiplier langzaam verhogen.

Succes met klokken !! :Y)
Waarom ook de L7 bruggen omdat je een MSI bordje hebt? Wat heeft een MSI mobo met de L7 bruggen te maken?

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:38
check mijn onderschrift...

Verwijderd

Op zaterdag 07 april 2001 12:49 schreef Supershiva het volgende:

[..]

Waarom ook de L7 bruggen omdat je een MSI bordje hebt? Wat heeft een MSI mobo met de L7 bruggen te maken?
MSI verandert eerst de multiplier en dan pas het voltage... Als je de L7 bruggen kleurt (voltage bruggen) dan doet ie dus eerst het voltage en danpas de multiplier, waardoor hij wel kan booten!

Verwijderd

Zo ongeveer ja ;)

MSI en Aopen (en nog een paar fabrikanten) volgen de richtlijnen van AMD :

1) als de machine opstart wordt eerst de standaard multiplier en Vcore van de CPU gebruikt
2) Dan wordt de BIOS geinitialiseerd.
3) Dan pas wordt de CMOS gelezen en jouw instellingen worden overgenomen voor Vcore en multiplier.

Prachtig, maar als je FSB met die jumper op 133 staat, probeert het systeem op 8*133=1064 Mhz te booten op de standaard Vcore van 1.60 volt en dan de BIOS chip te lezen. Ik kan je op een briefje geven dat dit niet vaak lukt.

Als je dus de L7 inkleurt, staat de Vcore heel even op 1,85 en zal het initialiseren van de BIOS veel vaker lukken.
(Mijn Duron600 boot prima naar de BIOS op 1100 met de Vcore op 1,85).

Daarna wordt alles weer overgenomen van jouw BIOS instellingen in de CMOS, zelfs al voordat je de BIOS inkunt met <del>, dus kwaad kan het ook niet.

:Y)

• DaRKoNe
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11-2025
Op zaterdag 07 april 2001 12:51 schreef GKLQuake het volgende:
check mijn onderschrift...
Die 300MHz DDR zegt dus gewoon dat je FSB op 150 loopt... En DDR is 2x zo snel als normaal dus 2x 150 = 300

Want als ik mijn FSB op 140 zet heb ik 280 MHz DDR
Pagina: 1