[BC3] Proccesors over een jaar.

Pagina: 1
Acties:

• beest
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-06 11:46
Er kan natuurlijk heel veel gebeuren in een jaar, maar volgend jaar rond dit tijdstip kom ik terug van een stage en ga ik een nieuwe computer kopen.
Om al vast te lekkerbekken was ik al aan het spekuleren over welke processoren dan roelen en op welke snelheden.

Op de AMD roadmap staat dat ze dan net de Thoroughbred hebben gerealeast. Deze zal ongetwijfeld nog wel vertraagd worden, waardoor ik dan alleen kan kiezen voor de Palmolino.
Aan de Intel kant zal ongetwijfeld de pentium 4 de enige optie zijn.

Dus dan is het de vraag hoe de pentium 4 zich verder ontwikkelt en hoe de Palmolino wordt. Ik denk dat deze twee over een jaartje zo goed als gelijkwaardig zullen zijn, met een ligt prijsvoordeel voor de Palmolino. Allebei draaiende boven de 2,5-3 GHz hoop ik.

Maar ja het blijft natuurlijk gespeculeer.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

De vraag wat er volgend jaar op de plank ligt dat je dan eventueel wilt hebben is garant voor een slotje......

Gewoon een discussie over wat er allemaal gaat komen aan P4''s en morgan''s kan wel een mooie filosofische boel worden :P.
(deze blijft dus gewoon open :))

• earthforce
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-08 14:48

earthforce

hmmm vandaag maar ff niet :)

jup, speculeren maar :?
en het nut hiervan is?

...

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Als ik jou was zou ik mn toekomst gaan zoeken in AMD, die worden toch sneller en de prijs ligt lekker laag en je kan er veel mee, zelfs het overclocken gaat lekkker man.

Ik was eerst echt Anti AMD maarja sinds ik een Tbird 800 heb wil ik niets anders, ik heb nog geen vastloper gehad zo erg is het man.

En over het feit dat sommigen zeggen dat sommige software niet compatible is met AMD is bullshit , daar heb ik absoluut geen last van, dus ik hoop dat je slim bent en neem AMD, natuurlijk wel socket A want slot 1 is te oud man ! :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Op vrijdag 06 april 2001 15:38 schreef Lame het volgende:
Als ik jou was zou ik mn toekomst gaan zoeken in AMD, die worden toch sneller en de prijs ligt lekker laag en je kan er veel mee, zelfs het overclocken gaat lekkker man.

Ik was eerst echt Anti AMD maarja sinds ik een Tbird 800 heb wil ik niets anders, ik heb nog geen vastloper gehad zo erg is het man.

En over het feit dat sommigen zeggen dat sommige software niet compatible is met AMD is bullshit , daar heb ik absoluut geen last van, dus ik hoop dat je slim bent en neem AMD, natuurlijk wel socket A want slot 1 is te oud man ! :)
En dit soort trollen :r hoef je dus niet te plaatsen in het vervolg. De woorden "argument" en "betoog" leer je zeker in een geavanceerde opleiding als groep2.

Verwijderd

Ik denk dat:

Er over een jaar processors zullen zijn die zo rond de 3 Ghz draaien. (Bij Intel zowel als AMD)

(En verder:

De Geforce 3 dan gemeengoed is geworden. (Ong. Fl 750,-)

DDR-Ram-geheugen de norm is en PCI een nieuwe, algemeen geaccepteerde format heeft.

En dat is allemaal ook wel nodig want een soepellopend Windows XP schijnt nogal wat eisen aan je hardware te stellen. (No troll intended))

Verwijderd

Ik denk dat over een jaar de cpus bolvormig zijn, 200kilo wegen en dat ze met 15000 rpm ronddraaien om zichzelf te koelen en dat er een ingebouwde fm-radio inzit. Ze draaien dan nog maar op 1 mhz, omdat [blabla] enz. enz. etc. etc.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:06

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 06 april 2001 15:49 schreef quadraplex het volgende:
En dat is allemaal ook wel nodig want een soepellopend Windows XP schijnt nogal wat eisen aan je hardware te stellen. (No troll intended))
Als je genoeg geheugen hebt dan schijnt het (net als win2k) prima te draaien op een P2-450 oid. Dus 1GHz moet meer dan genoeg zijn!

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op vrijdag 06 april 2001 15:38 schreef Lame het volgende:
natuurlijk wel socket A want slot 1 is te oud man ! :)
Je bedoelt Slot A (Da''s namelijk de architectuur van de oudere Athlon processors)

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Exirion
  • Laatst online: 19:06

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 07 april 2001 00:46 schreef FrankGuthrie het volgende:

[..]

Je bedoelt Slot A (Da''s namelijk de architectuur van de oudere Athlon processors)
Ach ja, maar de A is toch de eerste letter van het alfabet ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

AMD:
Palomino en Morgan zijn dan nog steeds op de markt want Thoroughtbred en appaloosa worden 0.13µ en dat rampt niet zo snel bij AMD dus wordt een late Q2 release.

Intel:
P4 in 478 pins format heeft het grote marktaandeel van de P3 overgenomen, verder is er een 0.13µ celeron en hangt de Coppermine T er ergens bij.

• Abbadon
  • Nu online
Ik zou je een Dual AMD Palomino aaraden. 2 stuks van 2GHz en een Asus A7V400D moederbord met dualchannel DDR. Twee DDR3200 module''s van 256MB ''t stuk moeten wel genoeg zijn om beide 400MHz EV6 bussen vol te houden (ze lusten wat, die AMD 2GHz Palomino''s). Als je wil overclocken moet je de FSB op 225MHz zetten, met goed Micron DDR3200 CAS2 mag dat geen probleem zijn, die Palomino''s redden met de TurboOrb koelers de 2 punt 5 Gieg wel:) Anyway, da''s mijn vooruitzicht.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

ik denk......

en denk nog steeds,.............

maar kan niks bedenken.......

ben niet zo intelli :)

• Goingin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 21:54
Wat sneu voor je ;) :D

AMD gaat nog erger heersen als nu, en ik denk dat doordat steeds meer mensen bekend raken in de hardwarebusiness erachter komen dat Intel lang niet meer zo goed is als dat ze waren.

De P4 zal daarom vrij weinig verkocht worden en ram[p]bus gaat failliet :D

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:55
Tegen die tijd heeft de Pentium4 denk ik de volgende eigenschappen:
  • 0,13µ (maximaal)
  • 133MHz QDR FSB
  • Geïntegreerde Dual Channel RDRAM controller
  • Snelheid: 2,266GHz (ongeveer)
  • 512KB L2 cache
Tevens zal tegen die tijd het snelste RDRAM op 1000MHz lopen en daardoor stijgen de yields voor PC800 RDRAM enorm (dus daalt de prijs)!

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 11:47
Op zaterdag 07 april 2001 17:52 schreef Snake het volgende:
Tegen die tijd heeft de Pentium4 denk ik de volgende eigenschappen:
  • 0,13µ (maximaal)
  • 133MHz QDR FSB
  • Geïntegreerde Dual Channel RDRAM controller
  • Snelheid: 2,266GHz (ongeveer)
  • 512KB L2 cache
Tevens zal tegen die tijd het snelste RDRAM op 1000MHz lopen en daardoor stijgen de yields voor PC800 RDRAM enorm (dus daalt de prijs)!
Dat is misschien over een half jaar ook al.. alleen dan mischien nog geen 13 micron..

• beest
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-06 11:46
Op zaterdag 07 april 2001 17:33 schreef abbadon het volgende:
Ik zou je een Dual AMD Palomino aaraden. 2 stuks van 2GHz en een Asus A7V400D moederbord met dualchannel DDR. Twee DDR3200 module''s van 256MB ''t stuk moeten wel genoeg zijn om beide 400MHz EV6 bussen vol te houden (ze lusten wat, die AMD 2GHz Palomino''s). Als je wil overclocken moet je de FSB op 225MHz zetten, met goed Micron DDR3200 CAS2 mag dat geen probleem zijn, die Palomino''s redden met de TurboOrb koelers de 2 punt 5 Gieg wel:) Anyway, da''s mijn vooruitzicht.
Dat zou mooi zijn...:)

Ik denk dat ik dan wel een lening moet afsluiten :(

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 13:33
Dit is zo voorspelbaar als de pest, denk liever wat ze over 10 jaar hebben.
Denk maar eens wat in 1990 de standaard was.....486?
Ik denk in 2010 aan een mooie P8000 of een AMD Typhoon 8GHz draaiende op WinFE (future edition) met een Geforce8 (1GHz) en een zwevend toetsenbord.
Ik denk dat DVD dan zeker verleden tijd is, en HD''s ook. Er zal vast wel iets cools komen:)

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zaterdag 07 april 2001 00:32 schreef Exirion het volgende:

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op vrijdag 06 april 2001 15:49 schreef quadraplex het volgende:
--------------------------------------------------------------------------------

Als je genoeg geheugen hebt dan schijnt het (net als win2k) prima te draaien op een P2-450 oid. Dus 1GHz moet meer dan genoeg zijn!
Hmmz, mee eens. Heb zelf de Whistler beta2 build 2452 draaien. (professional, win2k richting) en draaide wel belabberd op me p2-350 (100 mhz bus, niet oc-d)...
Bij het opstarten zoog het OS al 80 mb geheugen, en ''k had maar 64 mb ram :(
Maar na een upgrade van 64 -> 192 Mb :P toppie. Standaard 100 mb ram vrij, en loopt ''snel''. Ziet er supergelikt uit, werkt aardig goed en kan niet w8te tot de final release uitkomt.

• gavro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:00
Over een jaar is het mogelijk dat er een compleet nieuwe architectuur uitkomt.
De architectuur is er nu en heet TWINKLE.

Het is een pc ontworpen voor encrytie-kraken. Lees de volgende site maar eens even door:
http://www.newsbytes.com/pubNews/99/134822.html

Ljikt me leuk als intel en nog liever AMD wat met deze architectuur ging doen!!!

En laat ik dan maar niet beginnen over quantum-compus, dat gaat nog ''iets'' langer duren....

Whoo-ah.

Verwijderd

Ik denk dat wel over een paar jaar moeten gaan denken over andere architecturen... Flashgeugens als harde schijven, processoren op iets van 2 Ghz. maar wel instaat om op die snelheid, door caches enzo, 20 tot 30 processen tegelijk op 2 Ghz. te kunnen draaien en het intern geheugen zou denk ik iets van sram zijn 1-2 ns. vele Gigabytes natuurlijk, maar ik denk niet dat we over 4 jaar 10 Ghz. processoren hebben.. Nogmaals, de architecturen zullen veranderen (UltraDMA100 parallel -> Serial-ATA serieel), de snelheid zal worden verhoogd, maar vooral de communicatie tussen de verschillende onderdelen zal worden geoptimaliseerd, waardoor er geen multipliers meer nodig zijn in processoren... processor op 2Ghz...-> geheugen ook op 2Ghz... ;)
Pagina: 1