Toon posts:

[BC3] Athlon vcore?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een athlon (800 mHz) en mobo (Asus K7M slotA) op de kop getikt. Maar hoe hoog moet de vcore? (staat nu op 1.7V). als ik namelijk winblows 98 installeer en hem voor het eerst opstart krijg je of de boodschap "kan niet schrijven naar AUX" of het beruchte blauwe schermpje met "fout to beteking met 7y5942769%^(^&%467965983176767811761^%*($#&^$#@ ETC... druk een toets om door te gaan (overbodig?) of alt - ctrl - del om opnieuw op te starten. en win kennende zal dat dus wel weer eens hardware zijn.

Verwijderd

Een vcore van 1.7 V voor een athlon is goed. Lekker laten staan. Het idd waarschijnlijk je geheugen. Kijk ff op www.amd.com of je geheugen wel met een amd kan.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
blauwe schermen is meestal fout geheugen. of goed geheugen maar niet Athlon compliant. probeer dus ander geheugen.
over het algemeen stelt een mobo het voltage zelf wel goed in en hoef je daar niks aan te doen. fouten die wel door je cpu kunnen onstaan zijn lockups (beeld bevriest) en tijdens windows installatie vooral Suwin errors (witte balk met daarin Su win error nogwat) ... dat heb ik gehad met een AMD K5 processor waarbij ik vergeten was er een koeler op te doen. dan doet ie het niet goed he.