[BC3] =Cyrix processor 333 Mhz= Welk moederbord nodig

Pagina: 1
Acties:

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:50

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Onderwerp spreekt voor zich lijkt me, ik weet nix van Cyrix, dus wie helpt me. Bestaan deze borden ook voor AT. En welk geheugen moet er dan vaak in zo''n bord? 30/72/168?

Dank!

20*350ZO45°

• DjMark
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:52
Volgens mij heb je daar een zogenaamd "Super Socket 7" bord voor nodig, dit houdt in:
Socket 7 voor de processor en 100Mhz geheugen.
Dit wordt ook gebruikt voor de AMD k6-2 enzo.
Succes!

Verwijderd

Ik weet het niet zeker maar ik denk een SS7 bordje. (super socket 7). De meeste borden (die je nog kan krijgen) kunnen meestal 72 en 168 pins geheugen aan.

Verwijderd

als je voor deze processor nog een moederboard en RAM moet kopen zou ik er maar niet aan beginnen...de prestaties zijn niet zo best :'(

• J.apiooo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-07 10:36

J.apiooo

FWN

Een nog steeds redelijk populair moederbord voor Socket7-processoren als deze is de Asus P5a(b). Hier kan deze Cyrix op worden geplaatst, samen met standaard geheugen-Dimm (168 pinns, 100 Mhz)

Maar inderdaad... als je er echt nog een moederbord bij moet kopen en geheugen en dergelijke, dan vraag ik mij werkelijk af waarom je niet een beter prijs/kwaliteit oplossing zoekt (vb Duron + goedkoop mobo-tje).

Jaap

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dit topic is gemoved van Hardware Algemeen naar het Processors & Mobo''s forum.

• beest
  • Laatst online: 26-06 11:46
Als je eerst veel moeite moet doen naar het zoeken van dat moederbord en daarna nog met investeren in antiek geheugen kun je net zo goed iets nieuws kopen.
De performance van een cyrix 333 is volgens mij ook niet zo goed.

Maar ja, ik geloof niet dat ik iets nieuws zeg :7

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Sorry man maar een bord + geheugen kopen is die cyrix niet eens waard zo gaar en traag is die cpu . :(

zelfs een Pentium 233 is bijna even snel man, wees verstandig en zoek wat anders :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Richard
  • Laatst online: 18:50

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Op vrijdag 06 april 2001 15:16 schreef Lame het volgende:
Sorry man maar een bord + geheugen kopen is die cyrix niet eens waard zo gaar en traag is die cpu . :(

zelfs een Pentium 233 is bijna even snel man, wees verstandig en zoek wat anders :)
THX :)

20*350ZO45°

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Graag gedaan he, is gewoon jammer maarja toch fijner als je je geld aan iets beters uitgeeft toch :Y)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:52

Helemaal mee eens. Zijn rotdingen die vreselijk warm worden.Ik heb zelf nu (tegen mijn zin in) een Cyrix, kijk maar naar mijn sign. En in de benchmarks scoort dit ding maar een ietsiepietsie hoger dan een 486 DX2 66 MHz..
Maar weet niet hoe ze nu zijn. Je hoort er eigenlijk nooit wat over..
Ow, Asus P5A (B) bordjes zijn nog best te krijgen. Goede borden zijn dat, btw. Bij vraag en aanbod staan er altijd wel een paar en aders bij pricewatch

Verwijderd

Is het een Cyrix M2 pr333(3*83mhz)(die dus 250mhz is) of een echte 333(geloof niet dat die er als M2 zijn).
Heb nog zo''n Cyrix M2 pr 333 liggen en die kan op de meeste socket 7 mobos moet je gewoon de multiplier*66 zetten, op een super socket 7 mobo kan je de fsb op 83 mhz zetten.

edit:

Hij wordt wel super warm, 60º idle zat ik aan.

Maar hij was in ieder geval sneller dan de P166mmx die ik daarvoor had.

Er moet meestal 72 pins Simmetjes op maar op sommige kan ook 168 pins Dimm.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:10

Dus is het een leuke CPU als upgrade voor je huidige P166MMX. Was een hele tijd geleden iemand die een P233MMX moest hebben. Is ie met een Cyrix 333 @ 3,5x75 weer thuisgekomen. Stukkie goedkoper en ongeveer net zo goed :)

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
In windows is xo''n cyrix toch wel een stukje sneller dan een Intel, alleen in spellen en andere dinge die veel van de FPU vragen is hij traag (ERG traag.)

Heb zelf een M2 166MX gehad maar in windows was hij snel. Spellen was om te janken :(

Eppie

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Een P166 is vaak socket 5; deze is socket 7...

Geef mij maar een Warsteiner.

Verwijderd

Op zaterdag 07 april 2001 14:28 schreef Knakker het volgende:
Een P166 is vaak socket 5; deze is socket 7...
Gelul, een P166 is er alleen als Socket 7.
Pagina: 1