[BC3] P3-800 op 920 zonder actieve koeling???

Pagina: 1
Acties:

• Dries Arnolds
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 16:42

Dries Arnolds

*bling bling*

Topicstarter
Heel vage fout gemaakt gisteren. Ik had even een celeron 700 getest omdat een vriend van me dacht dattie kapot was. (bleek niet zo te zijn). Toen ik daarna mn eigen P3-800 er terug inzette ben ik vergeten het stekkertje van de koeler er weer in te steken. Daarna opgestart (hij is overgeclockt op 920) en dus echt helemaal niks gemerkt. Ik heb een uur UT gespeeld en toen liep ie vast, dus ik dacht dat de koelpasta wel niet goed verdeeld zou zijn na het testen van die andere proc. Ik zet hem dus weer op 800 en zo heeft ie de hele nacht gedraaid (dvd-rippen). Heeft een P3-800 dan nog wel actieve koeling nodig vraag ik me af.

Ik merkte dus vanmorgen pas weer dat dat stekkertje er niet goed in zat. Maar hij draait nog steeds perfect. Ik haal nog steeds de gigahertz met dat ding (8 x 125).

• Dries Arnolds

Dries Arnolds

*bling bling*

Topicstarter
Dus dit is gewoon?

• earthforce
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-08 14:48

earthforce

hmmm vandaag maar ff niet :)

is niet gewoon, je hebt wel een beetje gluk gehad, goede processor die niet zo warm wordt.
Voor hetzelfde geld had jeeen processor gehad die standaard al veel warmer wordt en dan was het dus bye bye processor geweest :)

...

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Zou een PIII 800 (PC133) met actieve koeling dan wel lekker lopen op 800@867 of 800@933? :?

Volgens mij krijgt die pro dan al problemen. Je hebt echt geluk gehad volgens mij... :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Dries Arnolds

Dries Arnolds

*bling bling*

Topicstarter
Ik ga het noodlot een beetje tarten. Ik ga gewoon kijken hoe lang ie zonder actieve koeling kan draaien. Ik heb het plugje van de fan er net uitgetrokken. Het is nu (zoals je kunt zien iets voor 11 en ik post een berichtje op het moment dattie vastloopt of als er rook uit komt.

(geen nood, ik heb ook nog een 866 liggen)

• ezwizard
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 15:20
als jij zomaar een processor wil riskeren om het ff uit te proberen vindt ik dat wel een beetje zonde... stuur hem DAN naar mij op !!! :) :) :)

• BC3 Victim
Deze test doe je nu op 800 dus? Niet 800@920?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Op vrijdag 06 april 2001 11:00 schreef ezwizard het volgende:
als jij zomaar een processor wil riskeren om het ff uit te proberen vindt ik dat wel een beetje zonde... stuur hem DAN naar mij op !!! :) :) :)
Wie niets probeerd.... Is geen tweaker >:)

• BC3 Victim
Op vrijdag 06 april 2001 09:11 schreef DasH het volgende:
Heel vage fout gemaakt gisteren. Ik had even een celeron 700 getest omdat een vriend van me dacht dattie kapot was. (bleek niet zo te zijn). Toen ik daarna mn eigen P3-800 er terug inzette ben ik vergeten het stekkertje van de koeler er weer in te steken. Daarna opgestart (hij is overgeclockt op 920) en dus echt helemaal niks gemerkt. Ik heb een uur UT gespeeld en toen liep ie vast, dus ik dacht dat de koelpasta wel niet goed verdeeld zou zijn na het testen van die andere proc. Ik zet hem dus weer op 800 en zo heeft ie de hele nacht gedraaid (dvd-rippen). Heeft een P3-800 dan nog wel actieve koeling nodig vraag ik me af.

Ik merkte dus vanmorgen pas weer dat dat stekkertje er niet goed in zat. Maar hij draait nog steeds perfect. Ik haal nog steeds de gigahertz met dat ding (8 x 125).
Het valt wel mee denk ik, ik had per ongeluk mijn voedingsstekkertje losgetrokken met het installeren van een harddisk, hij heeft weken
gedraaid (Athlon-650) in de zomer en 2 maal
uitgschakeld door de beveiliging in de bios,
die 2e keer vertrouwde ik het niet meer ;-)
Bleek dus de cooler niet aangesloten..
hij doet het nog perfect hoor, ze kunnen wel wat hebben !

• Dries Arnolds

Dries Arnolds

*bling bling*

Topicstarter
Nee, nee

Ik draai hem dus op 800.

Mijn ervaring met Intel procs is dat de pc eerst vastloopt en dat ie het dan nog gewoon doet (als je de fan weer aansluit). Het werkt niet zo met Athlons zoals sommige sleutelhangerbezitters onder ons maar al te goed weten. :'(

Btw. De koeler (die dus uitstaat) is een Golden Orb. Die heatsink is dus waarsch. best goed.

• BC3 Victim
Op vrijdag 06 april 2001 11:03 schreef LoGaN-W het volgende:

[..]

Het valt wel mee denk ik, ik had per ongeluk mijn voedingsstekkertje losgetrokken met het installeren van een harddisk, hij heeft weken
gedraaid (Athlon-650) in de zomer en 2 maal
uitgschakeld door de beveiliging in de bios,
die 2e keer vertrouwde ik het niet meer ;-)
Bleek dus de cooler niet aangesloten..
hij doet het nog perfect hoor, ze kunnen wel wat hebben !
Kewl... ik denk dat ik mijn PIII 800 ook is uit de doos ga halen dan. Ik had em nog niet gebruikt, vond het ''t tweaken niet waard....

Sure...
>:)

• Dries Arnolds

Dries Arnolds

*bling bling*

Topicstarter
Nou, was even vergeten te reageren toen ik de koeler weer aansloot.

Maar hij heeft dus zeker een week gedraaid zonder actieve koeling op de proc. Heb wel twee 8cm koelers in mn kast zitten. (1 intake & 1 exhaust) Misschien dat dat wel helpt, maar het is toch best wel grappig om te zien.

Verwijderd

Het is in iedergeval ongevaarlijk, als de heatsink er gewoon opzit, is er veeltijd nodig om het hele zaakje TE heet te kunnen krijgen. Tijd zat voor je mobo om de helezaak uit te gooien, en al heb je dat niet ( die mogelijkheid in je proc, zoals met T-birdjes ) dan loopt je pc gewoon vast lang voordat hij te heet wordt en draait je Cpu helemaal Idle dus dan zal hij ook niet erg warm worden.

Moet wel zeggen dat je mazzle hebt dat hij niet vast loopt. Er zijn een hoop mensen met die waterkoeling nemen omdat het zo stil is (ikzelf bijvoorbeeld die extra 50 Mhz is een hele leuke extra, die geluidsbesparing is me veel meer waard. Hele zaakje gaat binnenkort gebeuren)
Pagina: 1