[BC3] Geheugen past niet in een Compaq

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-08 21:18

NightBird

DPC-Crew Coding
Topicstarter
Compaq geheugen natuurlijk

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

Verwijderd

Ik heb zojuist 256MB gehaald:), maar werkt niet in een Compaq Deskpro EN:(. Als ik mijn huidige geheugen eruit gehaald en het nieuwe erin gestopt. Gaat ie als een gek piepen om dat volgens mijn pc het geheugen niet goed is. Wat voor merk geheugen moet ik gebruiken in een compaq? Apacer? Kingston?

[update]
Er zit inderdaad geheugen in van het merk Hyundai... Misschien dan maar Apacer of Infineon kopen :-)
[/update]

• GreenGolf3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-11-2025
Klopt als een bus. Ik heb dat ook gehad. Denk je lekker goedkoop uit te zijn met een OEM dimm, jammer dan! Hij werd wel geaccepteerd door het systeem, maar ipv 128Mb zag het systeem er maar 64Mb.

Specs workstation Nikon D200 / 17-55 F/2.8 / SB-800 / 24-120

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

KLOPT KLOPT KLOPT van die merk pc tjes zoals compaq hewlet packard en packard bell

hebben ze de onderdelen en mobos aangepast zodat alleen hun eigen merk onderdelen erin passen en die zijn meestal wel 40% duurder ;)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 04:51
Ik heb bij aardig wat EN''en geheugen bijgeprikt, en dat ging altijd goed, maar dat was wel COMPAQ geheugen.

Compaq geheugen kun je wel in en adere pc gebruiken (op mijn Asus CUBX bijvoorbeeld)

:( sneller leren typen

Verwijderd

jammer joh''

kan alleen kromprk geheugen in (ivm andere aansturing)

er is 256 mb van comprak in de EN serie
128 mb kost ongeveer tussen de 700 en de 1000 gulden :(
64 mb kost ongeveer tussen de 450 en de 850 gulden :(
je kan ook andere geheugen en kijken of het werkt.

sucseks, oma

• RobzQ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

Normaal gesproken werkt alleen compaq geheugen, echter er zijn ook goedkopere immitaties verkrijgbaar. Zoek en gij zult vinden..

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

Verwijderd

compaq zijn nogal gevoelig met geheugen, meestal kan er alleen compaq geheugen in :(
en dit is een stuk duurder :( :(

maar gelukkig werkt het compaq geheugen wel in mijn cloontje >:)

• jellyshock
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-08 08:56

jellyshock

ik weet het niet hoor, maarrrr

Heb je alle banks geprobeerd? Het zou wel eens kunnen zijn dat je geheugen wel werkt als het in bank 2 zit ipv bank 1.Het is :?raar, maar ik heb het een keer meegemaakt.

aAarGhh

• mhb97
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-08 14:54
Uit ervaring met redelijk wat compaq''s kan je ik je vertellen dat het geheugen van DANE-ELEC met een Hyundai chip erop 100% werkt met de deskprootjes zowiezo met de EP serie..

want het geheugen van Compaq is niet echt leuk om te kopen :(

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:59
het geheugen van Compaq is Compaq certified. Dat zijn gewoon Infineon, Micron of Hyundai DIMM''s met een Compaq stickertje erop, omdat dat type door Compaq getest is. Ik weet uit ervaring dat er ook gewone DIMM''s in een Compaq gaan. In de EX-en op m''n werk zitten gewone standaard DIMM''s van de "computerboer-op-de-hoek". Misschien is 256 Mb te groot voor die EN''s. Of probeer eens een ander merk.

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Packard Bell Pc''s doen vaak niet zo moeilijk over OEM geheugen.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Kingston zou meestal moeten werken

Verwijderd

Heb zelf ook nog een compaqje staan, met 3x 64 mb (en dan ook nog verschillende merken), werkt goed. Waarschijnlijk kan je maximaal een 128 mb module erin prikken, dat is bij mij tenminste wel zo. Merk moet niet zoveel uitmaken, maar misschien moet je maar net mazzel hebben B-).

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:30
bij ons op de zaak, voor alle compaqs

gewoon hyundai chippies erop, merk pcb maakt niets uit, ook mtech of zoo werkt prima en is nog goedkoper ook..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:10

ChUcKiE

Dus........

FF wat misverstanden uit de wereld halen....

Dat Compaqs erg selectief zijn met geheugen modules is bekend, maar:

- wij hebben er hier uitgebreid met Dane Elec modulen
- Ik heb zelf een EN PIII-733 met 2*256MB PC133 VT geheuegen toentertijd 179,--/stuk bij Gistron (goedkoper kon niet!)
- Ik heb er ook wel eens MTec geheuegen van Gistron in gehad

Dus, een aantal zwaar goedkope reepjes slikt ie wel.

Heb je al eens gekeken naar eventuele BIOS instellingen? Staat ie toevallig niet vast op CAS2, terwijl het CAS3 moet zijn??

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Verwijderd

Blaat.. laten we nu net thuis een compaq hebben, die ik een beetje wou upgraden...

Bleek 128 mb 330 piek te kosten !! bekijk het eens...

Bleek later dat ik die bak van me ouwe niet mocht upgraden, want hij was nog snel genoeg of zo... en nu heb ik onderstaand dingetje... is goedkoper ... :)

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
zou me niet verbazen als je ECC-geheugen moet kopen. Zag het net in vraag-en-aanbod staan. (snel! snel! :) )

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

Op vrijdag 06 april 2001 09:32 schreef biobak het volgende:
het geheugen van Compaq is Compaq certified. Dat zijn gewoon Infineon, Micron of Hyundai DIMM''s met een Compaq stickertje erop, omdat dat type door Compaq getest is.

Misschien is 256 Mb te groot voor die EN''s. Of probeer eens een ander merk.
Ik heb vaak zat Compaq RAM in mijn handen gehad en het is inderdaad zoals Biobak het schetst. De RAM''s worden na certificering voorzien van een Compaq-sticker (en prijskaartje).

Heb je op de Compaq-site al gekeken in welke hoedanigheid je de memory kunt uitbreiden?
Wat voor EN heb je trouwens?
Pagina: 1