[BC3] core en koelpasta

Pagina: 1
Acties:

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 13:45
excuses voor de ongelooflijke newbie vraag die nu gaat komen:

welk deel van de processor is nu de core? Dat glimmende vlakje waar je al die piepkleine baantjes over ziet lopen? Ik heb nl. vandaag voor het eerst een keer de heatsink van de processor afgehaald en tot mijn verbazing zag ik de kale processor. Bij die oude 486 kasten waar ik wel eens wat onderdelen enzo uithaal zit er een mooi zwart/grijs blokje omheen. :+
Ik was altijd in de veronderstelling dat _dat_ de core was. Is dat nu wel of niet?

En als je koelpasta op de core wil smeren (wat de core dan ook moge zijn) smeer je dat dan direct erop? bij zo''n open processor als bij mij lijkt me dat niet zo bevorderlijk. Het blijft nogal kwestbaar, wat ik zo kon zien. En als je die koelpasta er weer af wil halen, doe je dat ook dan gewoon maar met tissues? :?

echt geloof me, ik heb redelijk wat verstand van PC''s maar dit wil ik toch nu wel eens weten.

*plaatjes zijn verhelderend, en aub geen scheld salvo''s over me heen van newbie, gebruik de search: dat heb ik al gedaan. En whatis.com gaf ook geen bevredigend resultaat*

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:37

reiker

dan jij!

inderdaad, dat kleine vlakje is de core. koelpasta gewoon direct erop flikkeren, ik heb nog nooit iemand gezien die het anders deed :P
als je het eraf wilt, velletje keukenpapier ofzo.

newbie vraag ? ach, je moet het toch eens te weten komen...

Zo gezegd, zo gedaan.

• schizofreen
kijk, en aan zo een antwoord heb ik tenminste iets. Ik gewoon jaren in de veronderstelling geweest dat het grijs zwarte vlak op een proc/chip de core moest zijn |:(

voor de gein heb ik eens dat grijze vlakje van een oude 386 af gesloopt. En wat blijkt: van binnen heeft die ook een core :+

Afbeeldingslocatie: http://www.ikhaatkerstmis.f2s.com/core.jpg

Verwijderd

Ja, drupje koelprut aan 1 kant erop, en dan uitsmeren naar de andere kant, met een creditkaart, bankpasje of zoiets. Gaat uitstekend.

Je kan ook gewoon een druppie in het midden doen, en dan de koeler er netjes op drukken, vastclicken en klaar.

• schizofreen
ik hoor hier idereen altijd over artic silver praten, is dat goed?
Wat kost dat? En waar kan ik het krijgen? (ook bij de huis-tuin-en-keuken PC-boer?)

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:37

reiker

dan jij!

Op donderdag 05 april 2001 23:53 schreef schizofreen het volgende:
...
Wat kost dat? En waar kan ik het krijgen? (ook bij de huis-tuin-en-keuken PC-boer?)
wat kost dat ? veeeel, tenminste, het "originele" AS. dat is iets van 60 piek per spuit van een paar mililiter. en het is echt wel goed.
sinds kort is Arctic Silver 2 uit, zoals je misschien hebt gemerkt. volgens een aantal luitjes die het hebben geprobeerd is het inderdaad beter en het is nog goedkoper ook ! er is een nederlandse (internet)shop die het verkoopt. ik heb het samen met B-Force ingekocht, bij vooruitbetaling kost het dan slechts een tientje. naam van de zaak even kwijt, sorry... ga het morgen vragen en dan icq ik je wel. (of ik post hier, dan heeft iedereen er wat aan)

edit: typo''s en het volgende:

nee, het is niet zo bij de pc-boer te krijgen.

Zo gezegd, zo gedaan.

Pagina: 1