Toon posts:

[BC3] Hoe stevig mag een cooler op een cpu zitten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn voorgaande posting hierover (gisteren)was:
[topic=155268]

Het koste me werkelijk al mijn kracht om dat hele kleine stangetje vast te krijgen op het voetje. Ik was behoorlijk bang dat ik het bord zou beschadigen.

De cpu wordt vreselijk instabiel als ie boven de 50 graden komt. Als ik em bij de deur zet (dus koele buitenlucht) blijft ie 40 graden en loopt ie als een zonnetje.

Kan de cooler zo stevig tegen de cpu worden gedrukt dat de chip op de cpu de toch acceptabele 55 graden niet meer kan bolwerken?... ofzo???

[topic=155268]

• Emerge
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 07:46

Emerge

Bifidus schmifidus

in principe zou het niet zo mogen zijn dat je dat ding er op moet persen met de angst dat je core het begeeft!

Wat voor koeler heb je?

Als je echt bang bent dat je je core naar de knoppen helpt, moet je eens een copper spacer er proberen tussen te leggen... wil ook nog wel eens helpen... vergeet dan geen koelpasta er tussen te smeren! :7

Hoe is het met jóuw opgeblazen gevoel vandaag?

Verwijderd

[topic=145541]

Zie dit leerzame draad *D

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een Cooler Master zonder type omschrijving. Maar twas de zwaarste die de winkel kon leveren. De fan wat groter als de voet van de processor maar het koelelement is een stuk breder.

Maar die stang zit er zoooo stevig omheen.
Ik heb em er dus weer af moeten halen omdat de cpu naar de winkel terug moest, de pasta die onder de cooler zit mist precies zo''n rechthoekje waar de core zit (weg gesmolten).
...klopt dat??

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-08 10:36
dammit, ga naar een normale pc winkel en haal een door hun geadviseerde cooler + koelpasta

als je een stukje van je core mist, heb je de cooler er niet goed opgezet. je heb geluk als ie het dan nog doet....

Verwijderd

Topicstarter
Hij doetet nog net zo goed/slecht als vanaf het begin.
Ik mis nix van de core, alleen de pasta is precies op die plek weggesmolten.
Maar zoals je kan lezen in:
[topic=155268]
Heeft de cpu buitengewoon veel koeling nodig om stabiel te kunnen draaien.

• Wollige
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 11:29
Als een cooler zit dan zit ie. Dat koelpasta wordt weggedrukt hoort helemaal. Verder wordt je cpu niet instabiel boven de 50 graden (verwacht problemen pas meer tegen de 70 a 80 graden). Wat mij opvalt is dat je schrijft dat je veel kracht moest gebruiken. Lijkt me dat je die CoolerMaster verkeerd installeerd op je moederbord. Die koelers zet je namelijk als volgt vast. blok recht neerzetten op cd cpu -> de ene kant van de clip met de hand op het voetje klemmen -> grote schroevendraaier ter hand nemen -> in het daarvoor bestemde hoekje op de clip zetten en met gecontroleerde kracht de clip vastzetten op de voet. Natuurlijk wel voorzichtig zijn want als je uitschiet met de schoevendraaier kun je je moederbord beschadigen, maar dit is de aanbevolen manier van CoolerMaster koelers vastzetten.

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-08 15:56
Waar heb je die koelermaster weg ? Bij funprice toevallig?Ik heb daar ook een koelermaster weg. Koelt wel aardig hoor <tb800@1000 46grdn stressed> dat type was de DP5-6H51. Hij zit er alleen wel erg strak op ja, voordat ik hem er op kreeg moest ik de hele clip buigen. Trouwens er (veilig) afhalen lukt alleen door eerst de fan van de heatsink af te schroeven, en alles apart er af te halen. Dat die koelprut een hele afdruk achterlaat onder de heatsink heb ik ook hoor, hierdoor weet ik tenminste zeker dat ie er stevig op zat :-)
Pagina: 1