[BC3] Dual P3 in 2000 probleem

Pagina: 1
Acties:

• theezeefje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 13:13
Wie o wie kan mij helpen ??
portie vbbbb''s voor de gouwe tip.

Ik heb nu een paar maanden een dual Coppermine 800 staan, en loopt als een trein.

Maar nu het volgende:
Sinds een week draait er een verse win2k, en nu herkent ie maar 1 processor :( grazen gaat nu voor geen meter....

iemand een idee hoe ik mijn tweede cpu terug kan toveren in windows ??

Bij mijn taskmanager geeft ie bij de cpu-usage aan dat er maar 1 cpu is, terwijl tijdens het opstarten van mijn systeem er duidelijk twee gevonden worden.

tnx !!

btw: vbbbb''s zijn virtuale breedband bitterballen. :)

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Misschien dat er iets fout is gegaan met de install van w2k.
Probeer t ff opnieuw.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

welk board ???
ziet de bios ze wel zitten ???

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Ik meen ergens gehoord te hebben dat SMP (dual CPU) in windows2000 alleen werkt als je het installeerd terwijl er 2 CPU''s aktief zijn.

Opnieuw installeren dus als je het mij vraagt.

Anyweejz, misschien slaat dit nergens op want het is al laat ;)

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Verwijderd

klopt je moet instaleren met 2proc bij linux hoeft dat niet

• Booooe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-11-2021

Booooe

Fetch!

geeft je pc onder w2k wel multi-processor aan?

BTW had eerst 1 celly op mijn bp6 zitten met w2k, toen er 1''tje gewoon bijgezet en w2k herkende m zelf, nix rte-install....

• mrknowitall
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Vreemd, ik heb een tijdje een dual PIII600 gehad, tot het mobo eeneens niet meer met beide wilde draaien. Toen heb ik een paar PII350''s geleend om te testen, werkte gewoon van 1 naar 2 procs en weer trug (in win2k dus)

One of the animals has left its cage today.

• B-Man
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Die tweede Proc kan je gewoon activeren in Win2K...

Configuratiescherm > Systeem > Apparaatbeheer > Computer > Eigenschappen > Stuurprogramma > Bijwerken > Uit lijst...

en dan kan je ook kiezen voor MPS multiprocessor.

(Dit kan je inderdaad tijdens de setup van win 2K ook al aangeven na een druk op F5 of F6 meen ik)

waarschuwing: NIET (!!!) van non-ACPI naar ACPI of vice versa, dan werkt Win 2K NIET meer, dat kan echt alleen maar vanuit de setup.

Ik heb het zelf ook zo gedaan, aangezien ik in de setup niet had aangegeven dat ik een MPS kernel wilde installeren. Ging perfect...

• Booooe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-11-2021

Booooe

Fetch!

beetje offtopic, maareh
waarschuwing: NIET (!!!) van non-ACPI naar ACPI of vice versa, dan werkt Win 2K NIET meer, dat kan echt alleen maar vanuit de setup.
Gebeurt inderdaad, maar na repair draaien pikt ie t toch.

Verwijderd

Ik heb ook een tijdje een dual onder NT4 en 2000 gedraait. Let effe op het volgende:

- In de taskmanager kun je aangeven of hij "Per CPU graphing moet doen". Iets van "Show history per CPU" ofzo.

- Speel een beetje met de taskmanager om te
kijken of er 2 cpu''s draaien. Als bootup aangeeft dat er 2 cpu''s zijn, dan zijn er 2.

- Als je *echt* een CPU kwijt bent :) kun je in de devicemanager het systeemtype op "Multiprocessor MPC1.1" zetten. Misschien is die op "Uniprocessor" gesprongen en laad hij nu een 1 cpu kernel...

succes
mh

• theezeefje
  • Laatst online: 24-08 13:13
Op vrijdag 06 april 2001 09:26 schreef B-Man het volgende:
Die tweede Proc kan je gewoon activeren in Win2K...

Configuratiescherm > Systeem > Apparaatbeheer > Computer > Eigenschappen > Stuurprogramma > Bijwerken > Uit lijst...

en dan kan je ook kiezen voor MPS multiprocessor.

(Dit kan je inderdaad tijdens de setup van win 2K ook al aangeven na een druk op F5 of F6 meen ik)

Ik heb het zelf ook zo gedaan, aangezien ik in de setup niet had aangegeven dat ik een MPS kernel wilde installeren. Ging perfect...
THANX !!! dit was idd de oplossing !!
alleen sinds ik dit heb gedaan, is mijn logitech usbmuis verschrikkelijk traag :(

hij draait nu in ieder geval weer op twee CPU''s, ff kijken of ik de 1600 WU''s per dag weer kan halen :)

maareh, iemand een idee voor die muis ?
heb hem al eens uit mijn devicemanager gegooit, maar dat hielp niet.

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

• B-Man
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dat probleem had ik dus ook net met mijn Intellimouse explorer... Heb hem toen met de meegeleverde convertor (USB>PS/2) aan de PS/2 poort gehangen, en heb nu geen problemen meer. Ben er nog niet achter waarom de muis zo''n lage resolutie krijgt door bovenstaande procedure...
Pagina: 1