[BC3] Eerste P3 1000 cpu''s bug?

Pagina: 1
Acties:

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 13:33
Mijn cameraad koopt nu een 2e handse P3 1000 MHz 133 bus via internet, maar is dat betrouwbaar aangezien ik ook ooit gehoord heb dat de Ghz P3 een bug zou hebben....???.........please help, is dat waar?
Die bug zou de comp. vast kunnen laten lopen.

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 13:30

WiD

Alle cpu''s hebben bugs, dus ook de PIII en de athlon. De 1.13Ghz PIII was echter niet helemaal stabiel. Met de 1Ghz was er geen probleem dacht ik. Waarschijnlijk zouden ze die 1.13Ghz ook wel stabiel kunnen krijgen hebben hoor. Maar dell en co verkopen nu eenmaal geen pc''s met swiftechs en delta''s.

Verwijderd

die 1.13 ghz''en hadden een probleem toch..:???

[EDIT]WiD was eerder

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Nou ja het is natuurlijk wel de vraag of de combinatie kan bij de P3 1Ghz het wil per moederbord nog al eens verschillen ?

Groeten van de AAP(8>

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Ineterssante topic.

Ik wil hier het volgende over weten :

Is het als je wil overklokken bijvoorbeeld beter om een 800 te kopen omdat die de 1ghz ook wel haalt dan een 1 ghz omdat die niet hoger komt als 1 of 1,1 ofzo ???

Wat halen OCers eigenlijk voor kloksnelheden met de PIII 1Ghz ??

• Hagar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-10-2025

Hagar

Diabootic

zie sig, met het standaard Intel koelertje.
0,2V extra op de Vcore en FSB op 133.
Idle 30
Sressed 45

Nu ook zonder stropdas

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:32

4POX

Everybody is wired

Op donderdag 05 april 2001 17:49 schreef Alain het volgende:
die 1.13 ghz''en hadden een probleem toch..:???

[EDIT]WiD was eerder
Die liepen zelf van bij het maken van een kernel.. Was toen een dikke rel over omdat er bij elke review de CPU vastliep.. Intel heeft toen meteen alle CPU''s terug geroepen

AKA Rinkel weblog

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik weet het niet of je de p3 1000 wel moet over klokken mijn is het over klokken erg TEGEN gevallen veel vast lopers

Groeten AAP

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Waarom lezen alle domme GoT''ers tpch zoveel de PCM, jemig wat een niveau.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:06

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 06 april 2001 22:16 schreef 4POX het volgende:

[..]

Die liepen zelf van bij het maken van een kernel.. Was toen een dikke rel over omdat er bij elke review de CPU vastliep.. Intel heeft toen meteen alle CPU''s terug geroepen
Nee hoor, van de 5 testmachines was er eentje die wel stabiel liep! :+

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

nu geeft er nog niemand een sluitend antwoord op de vraag of je bijvoorbeeld net zo goed een 800 kan kopen omdat die vrij stabiel op 1 Ghz te krijgen is. Scheelt wel 300 ofzo...en 600 voor dual.....

Verwijderd

Ik heb gisteren een systeem geinstalleerd met win2k professional, sp1 en dat is een nieuwe P3-1GHz op een Asus CUSL2-C met 256 MB, 3 harddisken, DVDROM, Matrox G450 en een enorm brute Terratec Geluidskaart (met inbouwbay vanwege de 10 in- en uitgangen :D)
en dat geheel draaide SUPERSTABIEL. Kwestie van kwaliteitsspul.

Wat die 2ehands 1GHz betreft, ik zou eens kijken wat er nou eigenlijk in het systeem zit. Voor wat dat overklokken betreft. Mijn ervaring is dat een Celly-II 566 @ 910 trager is dan een gewone P3-866EB. Als je een P3 pakt dan heb je daar minder last van omdat de architectuur precies hetzelfde is, echter met een core die mogelijk lager blijft hangen. Je ''gokt'' zeg maar op een 750 die de 1GHz kan halen, of je neemt zekerheid dat je 1GHz koopt en dat dan ook draait. De kans van slagen is afhankelijk van je CPU, je koeling en uiteraard of de rest van je spullen een beetje degelijk is en een factor geluk. Zelf zou ik gaan voor de OC omdat het mij tot nu toe goed af is gegaan, maar voor professioneel gebruik (zoals dat systeem wat ik hierboven bedoel) zou ik het zeker niet doen. Owja, de P3-1GHz kost inmiddels ook al niet zoveel meer, anders koop je gewoon P3-1GHz op 100 FSB en ga je daar mee stoeien richting 1200 ofzo :)
Pagina: 1