Ik heb gisteren een systeem geinstalleerd met win2k professional, sp1 en dat is een nieuwe P3-1GHz op een Asus CUSL2-C met 256 MB, 3 harddisken, DVDROM, Matrox G450 en een enorm brute Terratec Geluidskaart (met inbouwbay vanwege de 10 in- en uitgangen

)
en dat geheel draaide SUPERSTABIEL. Kwestie van kwaliteitsspul.
Wat die 2ehands 1GHz betreft, ik zou eens kijken wat er nou eigenlijk in het systeem zit. Voor wat dat overklokken betreft. Mijn ervaring is dat een Celly-II 566 @ 910 trager is dan een gewone P3-866EB. Als je een P3 pakt dan heb je daar minder last van omdat de architectuur precies hetzelfde is, echter met een core die mogelijk lager blijft hangen. Je ''gokt'' zeg maar op een 750 die de 1GHz kan halen, of je neemt zekerheid dat je 1GHz koopt en dat dan ook draait. De kans van slagen is afhankelijk van je CPU, je koeling en uiteraard of de rest van je spullen een beetje degelijk is en een factor geluk. Zelf zou ik gaan voor de OC omdat het mij tot nu toe goed af is gegaan, maar voor professioneel gebruik (zoals dat systeem wat ik hierboven bedoel) zou ik het zeker niet doen. Owja, de P3-1GHz kost inmiddels ook al niet zoveel meer, anders koop je gewoon P3-1GHz op 100 FSB en ga je daar mee stoeien richting 1200 ofzo