[BC3] hellup nou es

Pagina: 1
Acties:

• niXnut
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07-2020

niXnut

Hora ruit; hora est!

Topicstarter
Ik wil mijn kompjoeter in stappen upgraden.
Ik heb nu een asus P2B met een 300 celly (zonder cache :'( ) en 256 mb pc100.
Ik werk veel met fotowinkel, 3ds max, illustrator, dreamweaver etc. dus ik denk dat ik voor een P3 1000 Mhz ga, en het liefst dual.
ik heb de volgende vragen voor jullie slimmeriken:
- Kan ik op mijn huidige mobo met een converter een p3 1Ghz proppen, zodat ik later een dual mobo kan kopen. Ik bedoel IS HET MOGELIJK, ookal draait ie dan op halve snelheid, of blijft de kijkbuiz zwart?
- welk dual P3 mobo zouden jullie mij aanraden. ik hoef niet perse te oc''en, ik wil vooral stabiliteit. Zijn er/komen er dual p3 mobo''s die rdram/ddr ram (gaan) ondersteunen, is dit de moeite waard?
- is een enkele athlon 1.33 sneller met renderen in 3ds max dan 2 1Ghz p3''s?
- welke harde schijven moet ik erin proppen qua snelheid? (merk/type)
- is merk pc 133 aan te raden? welke merken?

sorry voor de hoeveelheid vragen, maar er is op het moment zoveel gaande dat ik door de bomen het bos niet meer zie, maar alvast bedankt.

| antec sx840 | P4 1.7 | intel 850 mv | 512Mb kingston ecc | matroxG550 | adaptec29160 | atlas 10K III 18Gb | seagate barracuda IV 40Gb | plextor 40x | Iiyama17" | w2k pro | lappie: Dell inspiron 8100 | 1,2G/512/15"/48Gb/dvdcdrw/GF2go32Mb/lan/5

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ja, maar voor SMP ben je afhankelijk van toeval. CPU''s met dezelfde stepping werken in de regel goed maar vor de rest is het gokken.

Om dezelfde stepping te hebben moet je gewoon 2 keer op dezelfde plek een CPU kopen.

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-08 17:59

Gerco

Professional Newbie

Je hardware vragen weet ik niet, maar je kunt iig niet met win98/ME aan de slag met een dual... dat je dat ff weet.

Nou ja, het KAN wel, maar dan zit je 2e cpu de hele tijd helemaal NIKS te doen.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

je eerste vraag gaat al niet lukken want je hebt nog een mobo die geen Coppermined ondersteunt en hij haalt nooit de 1000Mhz en ik raad je aan om voor een dual bordje te gaan met rimm (als je het geld hebt) zoals de Asus CUR-DLS en als je niet genoeg geld hebt zou ik voor de Abit VP6 gaan die is niet zo prijzig en je hebt ATA 100 raid daar zou ik dan weer 2 of 3 IBM schijfen aan hangen in Raid 0 en gewoon met een Ati Radeon of een MAtrox kaart voor de goede 2d

Verwijderd

op je p2b kan maximaal een PIII 850 ( 8,5 X 100) je moet dan wel je slot 1 naar 370 converter op core spanning van 1.8 volt zetten , ik zelf heb dit gedaan met een P III 700 en dat werkt uitstekend , ik denk niet dat het verschil tussen een 850 Mhz en een 1000 Mhz je van je stoel doet vallen dus aan jou de keuze .

suc6

• niXnut

niXnut

Hora ruit; hora est!

Topicstarter
bedankt,
wat ik eigenlijk bedoel is: ik wil later dual p3 1 Ghz gaan draaien, maar ik wil eerst één 1 Ghz proc kopen, later een dual mobo en nog later nog een 1 Ghz proc.
KUN je een 1 Ghz proc op een p2b laten draaien met een lagere kloksnelheid, of WERKT HET GEWOON NIET?

nog meer suggesties voor mobo''s? sdram is wel er goedkoop nu dus 1 gig intern behoort tot de mogelijkheden :P dus mobo hoeft geen rd/ddr te ondersteunen

| antec sx840 | P4 1.7 | intel 850 mv | 512Mb kingston ecc | matroxG550 | adaptec29160 | atlas 10K III 18Gb | seagate barracuda IV 40Gb | plextor 40x | Iiyama17" | w2k pro | lappie: Dell inspiron 8100 | 1,2G/512/15"/48Gb/dvdcdrw/GF2go32Mb/lan/5

Verwijderd

als op je MB een coppermine kan...kunnen ze er allemaal op, als ze maar een 100fsb hebben...multiplier is toch gelocked..dus dat maakt nix uit....

• niXnut

niXnut

Hora ruit; hora est!

Topicstarter
je zegt dus eigenlijk dat ik beter meteen twee procs kan kopen bij dezelfde winkel om problemen met de stepping te voorkomen.
kun je ergens op de proc zien of je de goeie hebt?
ik heb nog steeds geen antwoord op:
- zijn er al p3 mobo''s die rd/ddr ram ondersteunen en zo ja, heeft dat zin?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dual P3 mobo''s voor RDRAM:

Intel 840 gevallen- extreem duur, snelheid te vergelijken met een dual BX. Alleen interessant omwille van de dual channel RDRAM.

Dual P3 mobo''s voor DDR- naam ff kwijt, maar Tyan en MSI hebben ze zeker. Is het zinnig? Hangt af van DDR prijzen. Performance is hooguit 5% hoger dan SDR, maar je kunt je DDR natuurlijk later overzetten op snellere systemen. DDR is wel nipt de snelste ramtype voor PIII systemen (al is BX met SDR heel geode tweede)

Oslik, blyat! Oslik!

• niXnut

niXnut

Hora ruit; hora est!

Topicstarter
ok, en uh noem eens wat mobo''s waar sdram op kan. ik heb altijd asus gehad maar ik hoor ook veel goeds over de stabiliteit van msi planken, is dat wat. misschien iets leuks met raid of u160. abit, aopen mobo''s is dat wat, roept u maar.
draaien die planken ook met een cpu en hoe belangrijk is het dat je twee cpu''s met de zelfde stepping hebt?

is er trouwens nog iets bekend over prijzen van p3''s gaan die binnenkort nog drastisch omlaag?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:10
je kan wellicht het beste een Dual cpu bord met ViA chipset nemen; deze zijn betaalbaar en werken met gewoon PC133 SDRAM. De overige borden hebben of registered+ECC SDRAM nodig of RDRAM. Het nadeel van deze laatste borden is dat zowel de borden duur zijn (ServerWorks en i840 chipsets) en het geheugen ook nog eens erg duur is. Dual PIII met DDR is jammer v.d. centen; je zal zelfs de 5% snelheidswinst zelden halen. Zelf ben ik ook een beetje in de markt, maar wil wel voor een goed merk gaan zoals een Tyan Tiger 200, Supermicro 370DDE (net nieuw, alleen érg groot:9~) of Asus CU4X-D. Een MSI is ook goed.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1