Okeej ik weet dat er 10000000... vragen als deze zijn geweest (en ik heb die ook in de search gezocht), maar ik kom steeds verschillende antwoorden tegen, soms spreken ze elkaar in 1 topic gewoon tegen
Nu heb ik net wat gezocht en ik kom tot de conclusie dat er momenteel grofweg 3 soorten processoren zijn waaruit je kunt kiezen: de intel pentium 3, de intel pentium 4 en de AMD (athlon of duron). Nu wil ik definitief weten, welke is nou het beste geschikt voor mijn eisen?? En welk moederbord past daar dan het beste bij want zo''n die-hard ben ik ook niet, van overclocken weet ik ook niets dus daar begin ik ook niet aan.
kan iemand mij hierover advies geven (graag zonder al te moeilijke termen
en aub niet beginnen over UTFS want dat heb ik dus net een uur gedaan en ik ben niets wijzer geworden
alvast bedankt
excuses dat ik het in het verkeerde forum had geplaatst
Simpel..
AMD voor spellen
Intel voor zware 3D apps enzo..
klaar
hier word ik dus niets wijzer van. Ik ga zelf een computer samenstellen, en ik wil echt een beest kopen, maar dan moet ik wel weten wat ik het beste kan nemen. Ik wil hem gebruiken voor zware applicaties like photosoep en andere (3d)graphics proggies, internet, muziek etc etc. MAAR geen spellen!! Daar hoef je dus geen rekening mee te houden.Waar slaat dat nu weer op?!
Athlon is juist stukken sneller in 3d apps, door zijn betere fpu.
Maakt ook verder nie uit... ga voor de goedkoopste, dus amd
Nu heb ik net wat gezocht en ik kom tot de conclusie dat er momenteel grofweg 3 soorten processoren zijn waaruit je kunt kiezen: de intel pentium 3, de intel pentium 4 en de AMD (athlon of duron). Nu wil ik definitief weten, welke is nou het beste geschikt voor mijn eisen?? En welk moederbord past daar dan het beste bij want zo''n die-hard ben ik ook niet, van overclocken weet ik ook niets dus daar begin ik ook niet aan.
kan iemand mij hierover advies geven (graag zonder al te moeilijke termen
en aub niet beginnen over UTFS want dat heb ik dus net een uur gedaan en ik ben niets wijzer geworden
alvast bedankt
excuses dat ik het in het verkeerde forum had geplaatst