[BC3] welk dual PIII mobo?

Pagina: 1
Acties:

• niXnut
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07-2020

niXnut

Hora ruit; hora est!

Topicstarter
als jullie een systeem mochten samenstellen met twee PIII 1000Mhz procs, welk mobo zouden jullie dan gebruiken?
Ben ik dan qua snelheid beter af dan met een enkele athlon 1,3 Ghz?
Ik draai w2k en gebruik veel 3ds max en photoshop. Het is mij niet alleen om pure snelheid te doen maar ook om STABILITEIT. Tips over het geheugen zijn ook welkom. rd, sd rdram?
welke hd''s zijn snel? grafische kaart ist keine frage, dat wordt een matrox g450 (vanwege twee monitoren)

al vast bedankt

| antec sx840 | P4 1.7 | intel 850 mv | 512Mb kingston ecc | matroxG550 | adaptec29160 | atlas 10K III 18Gb | seagate barracuda IV 40Gb | plextor 40x | Iiyama17" | w2k pro | lappie: Dell inspiron 8100 | 1,2G/512/15"/48Gb/dvdcdrw/GF2go32Mb/lan/5

Verwijderd

een VP6 is sneller dan een amd

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
helemaal mee eens ! heb er zelf ook 1 met 2 procs a P3 700

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 13:30

WiD

http://www.tweakers.net/nieuws/16425 is misschien wel interessant. Let er wel op dat de benchmarks niet met evenwaardige systemen zijn uitgevoerd.

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:55

jbbrans

Over dual p3 weet ik niets, maar mijn dual celeron 500 systeem vind ik toch een hele uitkomst.
Als een proces een processor helemaal voor zich opeist kan de andere processor ervoor zorgen dat het systeem niet vast slaat.
Dit heeft al heel wat cd-r''s gered.

Mijn andere systeem, een amd 800, is sneller op pure snelheid, maar mijn dual celeron systeem is met meerdere processen gebruikers vriendelijker en blijft langer te bedienen.

En als prijs niet zo''n heel groot probleem is dan zou ik voor het dual systeem gaan.

Succes, Jeroen

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:55

McMiGHtY

- burp -

Als je geld genoeg hebt ga je voor een Serverworks moederbordje ofzo. Erg duur maar wel goed.

Heb je minder geld kijk eens bij MSI, voor algemene informatie kijk je op 2cpu.com

• b_buster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08 17:01

b_buster

Ojajoh?

De cur-dls van Asus is misschien wel wat :9~. Wel duur trouwens!

Verwijderd

msi 694D Pro-Ar (incl raid). zeer goed plankie

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-04 09:51

Dexter

d((o_o))b

Ik heb hier een VP6 met 2x 866 die (zoals onlangs bleek makkelijk op 1045 (zonder extra koeling of volt change) willen lopen. Heb er nu 3x 256 meg Dane Elec mem in zitten wat op turbo en 4 way interleaving draait. Verder 2xIBM 30Gb in RAID 0. Het systeem is niet plat te krijgen (alleen bij het draaien van dos achtige OpenGL demootjes liep ie muurvast, maar dat is met nieuwe vid-kaart drivers ook weer opgelost (ATI Radeon btw).

Dus mijn advies: ga voor de VP6, prima plank, met prima specs, en zeker hier ROCKstable (en ik doe er veel en zware dingen mee, veel MAX/VIZ, AutoCAD, PS etc...en het liefst allemaal tegelijk.

Dex

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Pagina: 1