Hier heb ik ook een Aopen 48x en die doet precies hetzelfde, volgens mij ook meestal met gebrande CD''s. Ik weet even geen oplossing, maar misschien iemand anders??
Verwijderd
Ik heb op mijn systeempje(msi k7t pro, duron 650) een Aopen 48X ATAPi zitten. Alleen hij wil bij sommige cd''s na het opspinnen niet meer verder gaan. Hij probeert dan opnieuw op te spinnen maar na een seconde hoor een een soort geluid alsof hij vastloopt. Daarna gaat hij het weer opnieuw proberen. Soms doet hij dit gelijk al nadat het cd-tje erin zit. Bovendien had ik laatst een paar cd-tjes met mp3-tjes die ik op mijn schijf wilde zetten, maar dat deed hij zonder op te spinnen en per cd was ik zo''n 10-13minuten kwijt. Niet echt normaal lijkt me. Komt dit ''gewoon'' doordat hij sommige cd''s gewoon slechter pakt(gebrande bijv), of is er echt iets gaar? Het gekke is dat hij bij cd''s waarmee hij weleens problemen heeft, een dag later prima draait, en de dag daar weer na weer problemen heeft.
Verwijderd
Tja Aopen...
Ik denk dat je hier weinig aan kan doen.
Ik ken ook zo''n cd-rom wat nog wel eens werkte was een cd-rom pakken die de speler wel "pakt" en als hij die dan gelezen heeft de (terwijl hij nog spint) laatje open ander cd erin en hopen dat het goed gaat
Verder kan het ook aan de kwaliteit van je CD-R''s liggen ik had eens targa cd''s
dat werkte dus niet...
Ik denk dat je hier weinig aan kan doen.
Ik ken ook zo''n cd-rom wat nog wel eens werkte was een cd-rom pakken die de speler wel "pakt" en als hij die dan gelezen heeft de (terwijl hij nog spint) laatje open ander cd erin en hopen dat het goed gaat
Verder kan het ook aan de kwaliteit van je CD-R''s liggen ik had eens targa cd''s
Heb het zelfde probleem met een Pioneer gehad. Werd op het laatst wel heel vervelend. Heb toen maar een nieuwe gekocht, en voila, weg problems.
Good goan
Verwijderd
Zal ik je eens wat leuks vertellen,.. dan is ie langzamerhand aan het doodgaan.. Niet leuk dus
heb hiervoor een Aopen 48x gehad, maar die was na 2 maanden al dood (Niet eens intensief gebruik).. toen heb ik d''r een Asus 50x in gezet, en die werkt nu al 5 maanden probleemloos.. en zupersnel ook nog
eerste is een gevalletje of je lens is vies of je leest ruk cds in(goedkoope gebrande cds,beschadigde of vieze cds)
dat 2e van die mp3s is normaal.je cd is waarschijnlijk in mode 2 gebrand ipv mode 1 je aopen leest dan maar max op 8x
niks raars dus.
dat 2e van die mp3s is normaal.je cd is waarschijnlijk in mode 2 gebrand ipv mode 1 je aopen leest dan maar max op 8x
niks raars dus.
Jaja, dat heb ik ook. meteen al vanaf het begin. Wat blijkt? het is gewoon een pokkecdspeler. Als ik het goed heb heb je dan voor het volume een draaiwieltje.
Meteen nadat ik de mijne aangeschaft had, kwam er al een opvolger uit met 2 digitale knopjes voor het volume, deze zou het probleem niet meer moeten hebben.
Het probleem is dat het materiaal wat op de plek zit waar de cdspeler je cd pakt, niet bestand is tegen de snelheid waarmee de motor opspint. Resultaat: de cd gaat slippen.
Probeer maar eens om met een beetje speekspel(of cola) het midden van de cd te bevochten, en voilla. probleem weg.
Meteen nadat ik de mijne aangeschaft had, kwam er al een opvolger uit met 2 digitale knopjes voor het volume, deze zou het probleem niet meer moeten hebben.
Het probleem is dat het materiaal wat op de plek zit waar de cdspeler je cd pakt, niet bestand is tegen de snelheid waarmee de motor opspint. Resultaat: de cd gaat slippen.
Probeer maar eens om met een beetje speekspel(of cola) het midden van de cd te bevochten, en voilla. probleem weg.
Verwijderd
Ik heb ook aan een vieze lens zitten denken, ik zal eens zo''n lenscleaner cd-tje kopen kijken of dat scheelt. Zo''n cleaner cd doet het toch ook gewoon in een cd-rom?? Tja en anders moet ik weer zeiken bij die zaak. Ze zien me al komen. Ik zit sinds een week met een ander gevalletje, kijk maar in dezelfde rubriek onderaan onder "herkend alleen middelste geheugenbank".
Verwijderd
Ik heb dus die cd speler met die digitale knopjes! Maar als ik je goed begrijp moet ik dus dat doorzichtige gedeelte midden in de cd bevochtigen? Moet dat bij de onder- en bovenkant van de cd? Of allebei? In ieder geval bedankt! Als ik vanavond thuis ben ga ik het direct proberen! Eerst nog ff werken.
Pagina: 1