Toon posts:

[BC3] Dood!!!!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een kleine server draaien met een pentium 1 166MHz processor. Nu wilde ik hem laatst resetten en toen deed de computer helemaal niets meer. Ik kan hem wel aanzetten en er is wel stroom en de harddisk begint wel met draaien, maar wanneer je verwacht dat hij de bios gaat opstarten/bekijken stopt hij en gebeurt er niets meer. Er gebeurt ook niets als ik de reset knop indruk. Ik heb al een nieuwe processor erop gezet maar het lag niet aan de processor. Kan iemand me vertellen wat er wel aan de hand is. Misschien mijn moederbord die kapot is of zo. Als dat het is wie heeft er dan nog een pentium 1 moederbord liggen (vergelijkbaar met die ik nu heb, namelijk: FIC PT 2007).
Please help me.

Thanx Sander

• AlPha.BeYoNdeR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 16:07
geeft het ding wel beeld.......??? 8-)

• reminder
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 19:16

reminder

oi....

zit je RAM er goed in ?

Each year, the Rainforest is responsible for over 3000 deaths from accidents, attacks or illnesses. There are over 700 things in the rainforest that cause cancer. Join the fight now and help stop the Rainforest before it's too late

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Heb je al geprobeerd om je bios te resetten?

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
Moederboard doet het volgens mij wel anders zou hij geen geluid geven bij het opstarten, geheugen gaat volgens mij piepen als die er niet goed in zit, ik zou toch eerder je processor nalopen

...

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-08 18:24
Ja het ziet er naar uit dat je bios stuk is of je complete moederbord

en ja ik heb er wel wat liggen
Gr kokkel
ICQ Un:42823440
Email: kokkel@rendo.dekooi.nl

Verwijderd

Topicstarter
Hoe moet ik de bios resetten? En alles zit er goed in trouwens en de processor kan niet kapot zijn. Hij geeft ook geen beeld meer.

Verwijderd

Topicstarter
HELP

Verwijderd

Kijk naar een ander moederbord, kan me haast niet voorstellen dat je cpu is doorgebrand.
Ik klok zelf alles over :) en het is tot nu toe nog nooit stuk gegaan.
Check gewoon of er nog moederbordjes zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik inderdaad gedaan maar die zijn moeilijk te krijgen dus als iemand er een weet. Stuur even een berichtje.

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-08 18:37

bloasfist

Slot-A Crew

mobo resetten doe je doormiddel van een resetjumper. Kijk in je boekje van je mobo waar die zit (clearCMOS heet dat)

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• Muttley
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04-2025
Probeer eens een andere videokaart....

An 11 is a 10 that swallows

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-08 15:58

Roy

Hobbies?

Hey, ik heb nu precies hetzelfde met m''n FIC PT-2007, als ik hem aan doe, dan krijg ik geen beeld, maar de hd en cd beginnen wel te draaien. Hij piept overigens ook niet.

Ik heb al ander geheugen, cpu en voeding geprobeerd, maar niets !! weet iemand wat dit kan zijn?
En dezelfde vraag als hierboven: heeft iemand anders dan nog zo''n plankje liggen ?

Inderdaad...

Verwijderd

En toch adviseer ik: probeer eerst een andere videokaart. Want geen beeld en verder wel kan ook wel eens daaraan liggen. En: staat de monitor aan en is die niet gaar?

Verwijderd

Check de voedingskabel eens. Even eruit halen. En daarna weer erin. Door de inductiespanning kan dat probleem ontstaan. Uit ervaring...

• Roy

Roy

Hobbies?

Ik heb nu een oude videokaart erin geplugd, maar nog steeds niet.
De voedingskabel is niet kapot, want ik heb hem er al tig keer in en uit gehad, en tevens een andere voeding geprobeerd :'(, iemand nog suggesties ?

Inderdaad...

• Wollige
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 11:29
Enne kan het misschien zijn dat de batterij op het mobo leeg is ? Dat geeft ook wel eens een vreemd effect. Even doormeten ofzo

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Alles van je mobo trekken (kabel e.d. van ide en flop)
Als hij ook geen piepjes meer geeft dan is of ....
Je MOBO mol :(
Je CPU mol :(
of je voeding is niet helemaal lekker meer ;)

• Roy

Roy

Hobbies?

Hmm, fuck dan denk ik dat m''n mobo dood is.

Maar ik zie nu opeens dat het moederbord (FIC PT-2007) dat ik gekocht heb, hetzelfde is als dat van Tijger, en laat Tijger nou toevallig in het echt Sander Mens heten, en in Eindhoven wonen. En dat is nou net de persoon waar ik deze week dat moederbord van gekocht heb, dus waarschijnlijk heeft Tijger dat kapotte moederbord van hem aan mij verkocht :(:(:(:(, het wordt tijd voor ff een meeltje.

Inderdaad...

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op vrijdag 18 mei 2001 12:27 schreef Roy het volgende:
Maar ik zie nu opeens dat het moederbord (FIC PT-2007) dat ik gekocht heb, hetzelfde is als dat van Tijger, en laat Tijger nou toevallig in het echt Sander Mens heten, en in Eindhoven wonen. En dat is nou net de persoon waar ik deze week dat moederbord van gekocht heb, dus waarschijnlijk heeft Tijger dat kapotte moederbord van hem aan mij verkocht :(:(:(:(, het wordt tijd voor ff een meeltje.
Dat is inderdaad een smeeractie, mocht je hulp nodig hebben... >:) Zonde trouwens van het moederbord, best mooi ding...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:02
eeuh.effe reset kabeltje ook van je mb trekken, die dingen blokkeren nog wel es namelijk

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-08 09:12

spok9

Groen...

Op vrijdag 18 mei 2001 12:27 schreef Roy het volgende:
Hmm, fuck dan denk ik dat m''n mobo dood is.

DAMN, wat een kutactie, zoiets doe je toch niet! Ik mag hopen voor tijger dat ie dat ding terrug neemt, anders is ie echt stom bezig!

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

• Roy

Roy

Hobbies?

Ja, dat hoop ik ook voor hem.
Ik heb namelijk al z''n gegevens (adres, e-mail, telefoon)

Maar nog beter zou het zijn als ik dat mobo weer aan de praat zou krijgen, want ik zit nu al lang zonder m''n mp3-computer en begin ontwenningsverschijnselen te krijgen :)

Maar ik wacht nog op een reactie van Tijger...... hier of via de e-mail, maakt me niet uit.
Maar als hij mij een meeltje stuurt waar in staat dat hij het bij hem nog wel deed dat zal ik hem deze thread ff doorsturen >:)

Inderdaad...

• Roy

Roy

Hobbies?

Ik heb Tijger1977 gesproken, en als het niet werkt krijg ik gewoon m''n geld terug, dat zit dus wel goed.

Maar ik wil dat ding toch aan de praat krijgen, ik heb nu alles geprobeerd, maar ik krijg steeds hetzelfde: alle lampjes van m''n toetsenbord gaan branden en meer ook niet!
Kan dit misschien ook betekenen dat mijn bios-chip naar de kloten is? en zo ja, hoe kom ik aan een nieuwe ?

Inderdaad...

• leander
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-03-2025
Het lijkt verdacht veel op het probleem dat ik laatst had. Spontaan overlijden.
Waarschijnlijk is je bioc-chip naar de klote inderdaad.
Moet je ff bellen met de fabrikant, of de nederlandse importeur.
Mijn moerderbord is een Abit en het was in twee weken geregeld :)

En anders heb ik nog wel een celeron300 + mobo te koop voor je :+

Leander
Pagina: 1