[BC3] DDR Systeem bouwen of nog ff wachten :?

Pagina: 1
Acties:

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
Hallo,

Ik heb even een vraagje over het bouwen van een nieuw systeem. Een vriend van mij zit te twijfelen over het bouwen van een DDR systeem of een SDRam systeem. Kan hij het beste nu een DDR systeem bouwen of nu een SDRam systeem bouwen en over een half jaar naar DDR gaan upgraden (nieuw mobo & geheugen) :?

Ow ja, op de site van Crucial staat dat je voor 256 MB DDR Ram PC2100 maar 71£ betaald...ben ik gek of zijn zij het, dat is namelijk wel errug goedkoop...:?

Alvast bedankt!

* zork heeft gesproken met een Duits keyboard ;)

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-08 23:32
Ik heb nu Abit KT7-raid maar mijn zusje wil nu (gelukkig) ook eigen pc dus ik pass dat mobo door en koop zelf een KT7V266. Tegen de tijd dat DDR goodkoper is Koop ik DDR en pass ik mijn 128 en 256 reepjes door. Maar dat kan hij dus waarscheinlijk ook doen, als hij tenminste nog wat sdram heeft liggen:)

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
Op dinsdag 03 april 2001 21:22 schreef Diablow het volgende:
Ik heb nu Abit KT7-raid maar mijn zusje wil nu (gelukkig) ook eigen pc dus ik pass dat mobo door en koop zelf een KT7V266. Tegen de tijd dat DDR goodkoper is Koop ik DDR en pass ik mijn 128 en 256 reepjes door. Maar dat kan hij dus waarscheinlijk ook doen, als hij tenminste nog wat sdram heeft liggen:)
DAMN! Je kan natuurlijk gewoon geheugen erop prikken...zal de zon wel geweest zijn :)

Verwijderd

Op dinsdag 03 april 2001 22:52 schreef zork het volgende:

[..]

DAMN! Je kan natuurlijk gewoon geheugen erop prikken...zal de zon wel geweest zijn :)
Niet op ieder mobo d8 ik. Dus let er wel op dat er zowel DDR als SD-Ram op kan.

Verwijderd

De performance van huidige chipsets in combinatie met DDR vind ik nou niet bepaald denderend. Het wordt pas leuk als de chipsets 128 bits (of nog grotere) datapaden gaan ondersteunen i.p.v. het krappe 64 bits datapad dat nu gehanteerd wordt. Dat heeft natuurlijk alleen zin als de processor die je wilt gaan gebruiken raad weet met een grotere bandbreedte. De P4 is er zo e''e''n. De Athlon lijkt daar niet zo gevoelig voor te zijn.

Ik zou zeggen ga lekker voor P133 SDRAM systeem als je een Athlon of PIII op het oog hebt.