[BC3] fsb 200 samen met 133mhz ram?

Pagina: 1
Acties:

• Legio947
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-11-2025
Ik heb juist een Tbird 1.2ghz besteld met fsb 200 maar nu hoor ik van iemand dat ik mijn ram dan moet instellen op 100mhz en niet op 133 mhz :'( Klopt dit? En maakt die veel verschil in snelheid?

Ik zou een MSI K7T Turbo gebruiken

Ik vraag mij ook af of ik mijn nieuwe ATA 100 schijf samen kan hangen met mijn oude schijf, ik weet wel niet of die oude ATA 33 of ATA 66 is (hoe kan ik dit zien?)
Kunnen die dan samen aan 1 kabel of hoe werkt dit?

Verwijderd

Maar stel dat je de FSB op 105 zet (bv 9x105) en in de bios de geheugen modules op 133 wat dan?

Gr. Mark

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
Nee da''s onzin. Alleen als je de FSB op 266 wil gooien, moet je wel je cpu ff unlocken. (En hem op 9x instellen in je bios of jumpers of weet ik het hoe dat zit op dat bord.)

Als je de FSB op 200 laat, kan je je geheugen als het goed is in het bios ergens op 133 zetten.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

Verwijderd

Wat als je 9x105 MHZ hebt ingesteld met jumpers op je mobo en het geheugen in de bios op 133. Op welke snelheid loop het geheugen dan. En als e PC100 geheuegen hebt ingesteld?

• Legio947
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-11-2025
Geen idee, maar ik ben al tevreden dat het zal werken :)
Ik ben niet van plan om te overclocken omdat ik daar al vreemde verhalen over gehoord heb (dingen die ontploffen...)

Weet er iemand hoe dat nu precies werkt met die harde schijven? Kan ik op een of andere manier controleren hoe snel de schijf is die ik nu heb :? En moet die dan als slave aan dezelfde ide bus als die nieuwe schijf of moet ik die dan als master zetten op de tweede IDE bus en mijn cdrom als slave?
Plz help want het is de eerste keer dat ik zelf een pc in elkaar stop (voor iedereen eens de eerste keer he;))

• Melvin15397
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Je geheugenclock kun je onafhankelijk van je fsb instellen.

Verwijderd

Op dinsdag 03 april 2001 15:31 schreef Legio het volgende:
Geen idee, maar ik ben al tevreden dat het zal werken :)
Ik ben niet van plan om te overclocken omdat ik daar al vreemde verhalen over gehoord heb (dingen die ontploffen...)

Weet er iemand hoe dat nu precies werkt met die harde schijven? Kan ik op een of andere manier controleren hoe snel de schijf is die ik nu heb :? En moet die dan als slave aan dezelfde ide bus als die nieuwe schijf of moet ik die dan als master zetten op de tweede IDE bus en mijn cdrom als slave?
Plz help want het is de eerste keer dat ik zelf een pc in elkaar stop (voor iedereen eens de eerste keer he;))
Het snelste bij mij is iedere schijf apart op een ide bus.
Pagina: 1