[BC3] Wie draait er dual PIII >> post je info ??

Pagina: 1
Acties:

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025
Ik wil dual PIII gaan draaien maar ik wil huidige gebruikers vragen naar hun ervaringen met editting paketten zoals premiere, after effects, en ontwerpprogramma''s zoals photoshop en 3dstudio max etc.

Hoe draaien PIII''s in dual mode ????
Is dit een goede investering voor professioneel werk...

• Fox-Web
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
We hebben hier twee dual workstations van DELL (Precision 220), maar dat werkt wel lekker! Het renderen enzo in MAX gaat echt soepel.
P.S. }:O draait er ook lekker op!

Eat right. Stay fit. Die anyway.

• under-world
hoeveel mHz zijn die CPUs, weet je dat toevallig ??

• Fox-Web
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Volgens mij PIII 600 MHz maar zeker weten doe ik het niet. Moet je ff op internet bij DELL kijken. Staat ook de nieuwe serie. De 440 geloof ik. Best leuke speeltjes.

Eat right. Stay fit. Die anyway.

• under-world
Heeft er iemand ook ervaring met premiere of andere renderpaketten?

• Autonoesis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:04
me heeft een dual systeem met pixray gaat het echt een heel erg stuk sneller en het is ook beter voor onze koetjes (mijnes heeft gelukkig nog geen mkz) :)

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-08 15:05
Ik draai op dit moment dual PIII 550MHz.
Loopt lekker stabiel en werkt uitstekend met proggies die speciaal geschreven zijn voor SMP. Je zult het verschil tussen een single en dual systeem meteen merken (mits je een OS draait die dus SMP ondersteund)

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

• pim4
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-08 06:26
Heb een dual pIII op (2x) 500 mhz, premiere doet niets met je tweede proc. Die wordt dan wel aangesproken als je bijvoorbeeld iexplore opstart, dus dat doe hij dan soepel..

Verwijderd

Ik zou ff w88 op dual amd. Lijkt mij sneller...

• Tao
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:43

Tao

DPC DE_KOMETEN

Ik heb alleen maar dual P3''s draaien in mijn thuisnetwerkje (24/7/365 en Seti).

Mijn ervaringen:

Door het busprotocol van Intel zul je max ongeveer 1,7 x de prestatie van een single CPU-PC krijgen (de beide CPU''s delen 1 pad naar het geheugen). Bij een multiCPU-OS (bv. Linux, BeOs, NT4, W2k) merk je die performance direct.
Voor ervaringen en benchmarks: www.dual.com of www.2cpu.com .

Ik gebruik geen Photoshop of 3DMax, maar de Intel-CPU''s (heb ik ergens gelezen) zijn het snelst bij Photoshop (klok voor klok vergeleken met AMD). En nee, ik ben geen Intel-freak (tot nog toe heeft AMD slechts single CPU chipsets ontwikkeld). Nadat de 760MP uitkomt, komt er bij mij ook een dual Athlon :).

Nog iets:
Als je een dual board aanschaft, koop een recente (die hebben nl. max FSB van 133Mhz of iets hoger; oudere alleen 100Mhz)! Kun je evt. OC-en. (Op mijn AbitVP6 staan 2 P3 800@992 te zoeven :) ).

Diablo3

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik draai momenteel een systeem met een Abit VP6 en 2 P3 700/100/256. Werkt heerlijk, vooral als je max gebruikt (en dat doe ik nogal graag zie www.c44.org 8-) ) merk je het direct aan de renderingen. Alleen moet ik je wel zeggen dat er geen geluidskaarten zijn die niet moeilijk doen met SMP, live en turtle beach incluis. Dit ligt niet aan de drivers maar puur aan het feit dat geluidskaarten, net als vgakaarten vroeger, veel over de cpu doet, en gezien er nu 2 zijn, is het voor de geluidskaart soms even een raadsel waar het heen moet of waar het vandaan komt. In werkelijkheid doet je chipset dat maar omdat de geluidskaart geen doel meegeeft kan dit soms problemen opleveren bij veel geluidsgebruik.

Ook moet je zorgen in een Dual Systeem dat je WinNT Win2K of een UNIX variant gebruikt die SMP ondersteunt. In bijvoorbeeld Win9x of WinME kom je geen ruk verder met een 2e CPU omdat die die 2e cpu niet zien en nuet aan kunnen spreken.

Over dual AMD gesproken, daar zou ik nog een half jaartje mee wachten. De techniek van Dual AMD staat nog in de kinderschoentjes, en er zijn zoiezo al zat problemen bekend met de single AMD, en die zijn lang niet altijd allemaal oplosbaar, en zullen dus net zo hard terugkomen in de Dualbordjes, zo niet komen ze nog vervelender terug. En zeg nou zelf, je wilt toch stabiliteit in je Dualbak ? Niet dat je met een enorm complexe tekening of maxscene bezig bent en ineens hangt je bak ! Enorm irritant, mij gelukkig nog nooit gebeurd.

Zo dat was me het stukkie tekst weer, ik zie de reacties wel komen ;)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• under-world
Pim, doet premiere echt niets met de tweede CPU ? (puur de capturecard ?)
Welke proggie''s doen nog meer niets met SMP

Verder:

bedankt voor jullie reacties, mogen er nog meer volgen

(Het aantal tweakers op dual valt mij een beetje tegen)

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:53

Petuhr

FreeBSD

Op woensdag 04 april 2001 11:12 schreef osama het volgende:(Het aantal tweakers op dual valt mij een beetje tegen)
Ik val wel op dual, alleen heb een dual Celeron een geen PIII...

3DMaX en Photoshop draaien trouwens wel lekker :)

• under-world
-is toch ook lekker-
Pagina: 1