Toon posts:

[BC3] Rare Foutmelding : Spd not found at Dimm 1 2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Help

ik krijg dus deze foutmelding als ik mijn nieuwe Asus V7100 geforce met tv out en hij doet het dus ook niet.

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-08 10:38

lange

Boom Boom?

Op dinsdag 03 april 2001 10:18 schreef SvanZ het volgende:
Help

ik krijg dus deze foutmelding als ik mijn nieuwe Asus V7100 geforce met tv out en hij doet het dus ook niet.
en nou rustig ademhalen en het hele verhaal nog eens rustig uitleggen :), want van deze zin snap ik geen hol (sorry);)

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10:54
SPD zit op je DIMM''s. SPD geeft aan wat de beste cas/ras/etc settings zijn. Dat zit in een chipje op de DIMM ingeprogrammeerd. In de bios eens kijken naar SPD, cas, ras etc en dat eens op waardes zetten ipv. auto

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-07 16:21

brid

Onze excuses voor het ongemak

Geeft je moederbord die melding of windows ?
Probeer anders de geheugen timing van je geheuegen zelf in te stellen. Kan misschien helpen.

Shit biobak was me voor.

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:16

mvds

Totally awesome!

Mmmm... hij deed het eerst wel? Heb je je geheugen verwisseld of misschien geheugen bijgeplaatst? Kijk eens in de bios, daar kan je namelijk de DRAM timings zelf instellen of dit laten doen door middel van de SPD die op de chip zit. Als je de instelling SPD gekozen hebt, maar er zit er geen op, dan kan je zo''n melding krijgen. Stel die waarden eens zelf in en kijk wat er dan gebeurd.

Lijkt me sterk dat die melding veroorzaakt word door je grafische kaart namelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb adem gehaald. Poe poe.,
Het zit dus zo ik 4 geheugen bankjes.
Ik heb 1 module van 64 mb (100 mhz) en 1 van 256 mb (133 mhz) tot zover gaat alles goed. Nou heb ik een nieuwe tv-out kaart gekocht de Asus v7100 geforce mx alleen als ik die kaart in mijn systeem doe dan krijg ik na het scherm van de bios deze melding. (geen fout hij knippert alleen) maar als ik mijn videokaart installeer in windows (me/2000) dan werkt heel windows niet meer.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
ik heb hetzelfde op een Abit BX6 met een 32 MB pc66 dimmetje. Ik maak me er verder weinig zorgen over, ik heb de timings gewoon lekker rustig gezet. Maar ik hoef die computer ook niet voor de performance te gebruiken. Krijg je dit ook als je er een ander dimmetje in doet?

ach...in een volgend leven lach je er om!

• lange
  • Laatst online: 26-08 10:38

lange

Boom Boom?

heb je al geprobeerd dat 64mb stikkie er ff uit te trekken?

• _JGC_
  • Nu online
Chaintech bordje zeker? Die kan nml geen 32MB videokaarten trekken zonder die melding...

Gewoon negeren dus

Verwijderd

Topicstarter
Het is inderdaad een chaintech moederbord maar ik kan het wel lekker zo laten gaan maar ik zit nog steeds met het probleem dat die videokaart het dus niet doet :'(

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er nog andere mensen met ideen ???

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10:54
Geen piepjes? Kaart zit er goed in? Als je het schroefje van de AGP kaart te strak aandraait, dan kan hij aan de andere kant weer uit het slot gewipt worden.

Wat voor een kaart zat erin voordat je deze kaart erin gestoken hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Nee kaart zit er perfect in en werkt ook gedeeltelijk todat ik mijn drivers installeer dan crash windows tijdens het opstarten.

Verwijderd

Topicstarter
Hiervoor zat er trouwens een nvidia tnt pci kaart in met tv out en een viper 770 allebei werkte ze perfect.

Verwijderd

Hey svanz,

Is dit probleem inmiddels opgelost ? Ik heb namelijk vrijwel hetzelfde, zelfde specs, zelfde kaart en krijg het ook niet voor elkaar.
Na driver-installatie wil elke vorm van Windows (2k, 98) niet meer booten en die SPD melding komt inderdaad alleen maar met die 32mb kaart erin. Aan de DRAM zal het dus niet liggen :?

Help aub, 16 kleuren-modus is killing me...

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

Op dinsdag 03 april 2001 11:03 schreef _JGC_ het volgende:
Chaintech bordje zeker?
Gewoon negeren dus
Ken iemand die dat probleem idd ook met een Chaintech i.c.m. met een Creative TNT2U had. Geruild voor een ander merk en weg probleem. Heel vreemd... |:(
Pagina: 1