[BC3] processor kopen / wachten

Pagina: 1
Acties:

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 09:50
hej ik heb nu een p3 500@700 en wil naar een sneller systeem....
wat raden jullie aan geduld te hebben en te wachten op palomino of zo (<-weet iemand of die veel sneller / beter is en wanneer die komt?) of ewoon aan een tb 1333 of zo te gaan.....
Thnx
Thomas

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Verwijderd

Wachten werkt niet in dit wereldje. Er is altijd iets mooiers aan de horizon.

• Lord_T
trouwens als je dus bij crucial ofzo zou kopen hoe zit dat met garantie?

edit:

zie trouwens dat crucial alleen geheugen verkoopt.. zijn er mensen met goede ervaringen met andere zaken in vs ofzo die heel assortiment verkopen?

is het ook aan te raden om daar een processor en een mobo vandaan te halen? of uit een soortgelijke winkel in de vs waar het ook veel goedkoper is?

graag een reply op zowel topic als dit....
:)

Dank
Thomas

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-07 10:24
Waarom een snellere?
Ik heb net een Duron 750@900 gekocht

Werkt allemaal prima => interne geheugen is het magische woord :)

www.kuiphuis.nl

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:34
ja, een 700 mHz P3 is wel sloom he? (ik zit hier achter een amd k6 233 mHz, 32 mb ram, 2 mb videokaart en zo goed als niet op te voeren doordat het een *** compaq is)

ik weet dat dit niet het antwoord op je vraag is. Ik zou gewoon voor die amd van nu gaan.

• Lord_T
mijn geheugen trekt het nu al niet meer...
die fsb van 140 dan bedoel ik...
komt omdat er 128 mb pc100 inzit en 256mb pc133 infineon....
het infineon trekt het zelfs niet op cas222 700.... :(

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Over crucial moet ik het volgende ff kwijt. Ik ben zo pro-crucial als de pest, dus ....

Kwaliteit, leverbaarheid, betrouwbaarheid en prijs zijn bij Crucial allemaal goed, dus kom niet aan crucial.

• Lord_T
zeg toch ook niets tegen crucial |:(
maar even hoe zit dat met garantie enzo en wat over het topic in het algemeen???
Thomas

Verwijderd

Crucial roeleert. Ik heb er al 1.5 Gb van gekocht 8-)

• Lord_T
iemand nog iets als antwoord op eerste post in deze thread of op de derde?

Thnx
Thomas

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:10
Wat doe je met je bak, en wat is nu de bottleneck? 700MHz is in het algemeen helemaal niet te langzaam, maar als je op raw power kickt moet je inderdaad voor een Athlon 1333 gaan. Je kan afhankelijk van je antwoord op bovenstaande vragen ook voor een andere upgrade kiezen (Videokaart, RAM, ik zeg maar wat). Nog een overweging is of je bak wel helemaal stabiel draait op 500@700. Zo niet, dan kan 500MHz idd zo nu en dan wel erg krap zijn.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Lord_T
nee niet helemaal stabiel....
komt door dat geheugen maar er zit wel meer dan genoeg geheugen in lijkt me..384mb moet voldoende zijn voor win me of win xp
en tja...raw power........ :)
neuh 700 mHz is echt het matje wat mijn geheugen kan trekken....
en tuurlijk is meer leuker maar ja misschienis het aan te raden om te wachten op een palomino?!?!?!?!?! (<- daar al meer over bekend?? veel sneller enzo?? goed te oc-en?? stabiel??? ) en ben opzicht wel toe aan iets nieuws....
heb nu trouwens een geforce 256 en wil eigenlijk wachten op een betaalbare geforce3 voordat ik dat ga upgraden....
Thnx.
Thomas

• Paitor
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

http://www.hetgoedkoopst.nl

Kan je alle onderdelen super goedkoop vinden

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• Lord_T
helaas al niet een tb 1300 of 1333...
en ook helemaal geen p4?!
nou ja.....
bedankt anyway.....
Thomas

ps als iedereen ff wil reageren op mijn vragen dan ben ik heel blij!! >:)
neuh ff serieus graag ff goede replys waar ik veel aan heb...

thnx
Thomas

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

P3 500 is een katmai, koop een cumine die lopen veel sneller.

u can fool all people some time and fool some people alltime

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Outlaw, een P3 500 is _niet_ per definitie een Katmai...er zijn ook Coppermine 500 Mhzers.

Maar ik denk dat je 700 Mhz voorlopig echt wel snel genoeg is hoor! Tenzij je veel aan photoshop, CAD of iets dergelijks doet natuurlijk...
Als het om de spelletjes is: Ga liever voor een videokaart upgrade!

Geef mij maar een Warsteiner.

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
ik heb een p2 350 , laatste alvast geupgraded naar een asus v7700 deluxe werkt prima moet ik zeggen

over je oorspronkelijke vraag, ik wilde eigenlijk zsm ook een nieuwe processor hebben maar ik wacht tot de nieuwe asus a7v266 te koop is met de tbird 1.2 , prijsverschil met de 1.33 is al zo gauw zo een 128 mb intern toch ;p ?

...

• Lord_T
Het is inderdaad een cuppermine....
en een videokaart upgrade komt er ook wel maar dan pas over 3/4 jaar ofzo als de geforce3 betaalbaar is....
anyway....what about the palomino???
super of absoluut niet....
of misschien wel een andere hoor...als er een p4 komt die veel beter is dan alle tb''s en opvolgers bij elkaar dna ja....weer een intel.

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
tja dan blijf je wel wachten ja |:(

...

• Mary Wana
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Op dinsdag 03 april 2001 18:39 schreef Lord_T het volgende:
helaas al niet een tb 1300 of 1333...
en ook helemaal geen p4?!
nou ja.....
bedankt anyway.....
Thomas

ps als iedereen ff wil reageren op mijn vragen dan ben ik heel blij!! >:)
neuh ff serieus graag ff goede replys waar ik veel aan heb...

thnx
Thomas
HOE SNEL WIL JE ?

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Lord_T
nou ja als ik iets koop moet het wel ongeveer het snelste zijn wat er op dat moment te krijgen is anders heb ik weer het idee dat ik oude dingen koop.....
dus zo snel mogelijk?!
Ohw ja ik koop dus ongeveer ieder 1,5 jaar iets nieuws voor mijn pc...nu komt er dus zowiezo een nieuwe grote hd in en heb er dus al 256 mb geheugen bij geplant en dus of redelijk snel of over een 1/2 jaar een nieuwe proc en mobo..
thnx
Thomas

• Lord_T
en omhoog :'(

Pagina: 1