[BC3] AMD Processors gaar ?!?!?

Pagina: 1
Acties:

• C_V_S
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hallo ,

Via me pa z,n werk konden we een pc prive project doen. Aangezien me pa het zou regelen en niet echt een hardware kenner is mocht ik dus wat mooie configuratie,s maken.
Ik heb dus voor 3 verschillden systemen gekozen met AMD processoren.Het pc prive project zou bij INFORMATIQUE gebeuren. Alles dus gemailt, krijg ik een mailtje terug dat in 80 % van allen gevallen hun een defecte processor hebben bij AMD. Ze raden me het dus sterk af. Volgens mij is dit gewoon omdat ze hun Pentium III niet aan de straat stenen kwijt raken , iemand die hier meer van weet of het echt waar is ? of gewoon commercieel gebabbel

Verwijderd

Gelul....

Gewoon die AMD kopen

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Op maandag 02 april 2001 23:55 schreef Daniel-San het volgende:
Gelul....

Gewoon die AMD kopen
ik denk dAT HUN zelf ook mee rverdienen als die pc van je pa meer kost :) gewoon amd is lekker goedkoop en kwalietatrief gezien ook wel chill

oke oke ik weet het ik hebn een p3 maar oke het was toe redelijk goedkoop

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Nee...... het statement van Informatique over AMD is heel duidelijk en ik persoonlijk verkoop aan niet-kenners liever Intel dan AMD omdat je bij een Intel systeem een Intel-bord kan verkopen en die vind ik (uit VEEL ervaring) nog altijd een stuk stabieler dan de VIA-bordjes.

Overigens heb ik nu zelf een AMD-systeem dus dit is geen doelloze flame maar gewoon een onderbouwd oordeel.

Sowieso: Voor projecten geef je mensen de keus en druk je ze niet alleen maar AMD door de neus.

• C_V_S
  • Niet online
Oke , ik was nog beetje wat vergeten systemen kosten dus 3000,-- & 4000,-- & 5000,-- en INFORMATIQUE kwam dus ook met 3 Intel configuratie,s maar alle 3 zonder dvd of writer en voor de rest ook niet echt super spul naar mijn mening

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Ach ja laat verkopers lullen als je zelf weet wat je wilt moet je dat nemen.
Dus ga voor AMD en neem dan een Geforce kaart erin een GTS of ultra net naar het budget van je PA.
En een reepje meer geheugen. Dan kan je alle intelers van je pa''s werk uitlachen

Kijk maar pas ook in het tweakers nieuws een AMD 1,33 lopen bijna even gelijk als een Pentium 4 1.7 maar de pentium was ietsjes sneller. ja dat mag ook wel met 366 Mhz meer

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ze hebben gelijk, de cpu''s is niks mis mee maar laten we wel zijn, hoeveel mensen hier lopen niet constant dezelfde vragen te stellen omdat ze probs hebben met VIA drivers?

Voor de massa zijn AMD''s gewoon nog niet rijp, dat is voornamelijk te wijten aan de chipsets, niet de proc''s.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• elsegre
  • Laatst online: 28-08 15:18

elsegre

Ti 3Al-2.5V

Voor de massa zijn AMD''s gewoon nog niet rijp, dat is voornamelijk te wijten aan de chipsets, niet de proc''s.
Veel tweakers hebben problemen met de processor, ik doel op afgebrokkelde cores.
Ook is het te verwachten dat een procesor die veel meer vermogen opneemt sneller problemen geeft. Als je koeling niet 100% functioneerd is binnen enkele seconden je core gefrituurd(gaar >:) ).
Maar dat alles mag de pret niet drukken, naar prijs/prestatie vindt ik ook de athlon een betere keus.
Zet er een goede koeler op en een shim ter bescherming!

No news is bad news.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ja maar winkels zijn niet blij met mensen die iedere keer met afgebroken cores terug komen dus adviseren ze liever Intel.

Kun je ze moeilijk kwalijk nemen.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Op dinsdag 03 april 2001 00:42 schreef Tijgrrr het volgende:
Ja maar winkels zijn niet blij met mensen die iedere keer met afgebroken cores terug komen dus adviseren ze liever Intel.

Kun je ze moeilijk kwalijk nemen.
Dat is waar, maar dit getuigt meer van de onkundigheid van Informatique dat ze geen coolers er op kunnen zetten, dan defecte CPU''s van AMD.

Je moet gewoon voor de AMD gaan. Als zij processorcores afbrokkelen, is dat jouw probleem niet.
Pagina: 1