[BC3] Nieuwe comp doet niks, zelfs niet piepen

Pagina: 1
Acties:

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Topicstarter
''k heb hier een beetje een probleem, heb net mijn nieuwe systeem inelkaar gezet en hij doet niks. Alle fannetjes gaan wel draaien (op de grafische kaart, voeding etc..). Maar geen bios scherm. Denk dat de proc niet helemaal lekker is, is een athlon TB 1.2. Volgens mij is de core beschadigt (was al toen ik hem thuis gestuurd kreeg). Er is een heel erg klein stukkie van een hoekje afgebroken an de core :'( . Of kan dit toch aan het mobo liggen???
Tips zijn van harte welkom.
Config:
asus a7m266
athlon tb 1.2GHz 266 fsb
Elsa Gladiac Ultra (geforce 2 ultra)
IBM DLTA 703070
A-open dvd 12/40

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

misschien een kabeltje omgedraaid

bv ide kabel of floppy kabel

als de floopy kabel verkeerd om zit dan brand het lamje continu en zal de pc niet booten

suc-6 B-)

Verwijderd

Stroomdraad van je voeding naar je mobo goed aangesloten?? :?

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:19

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Uhm, tuurlijk hij kwam gecrushed aan.... tsss volgens mij heb je zelf de core gemolt! |:(

Whatever.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:38

jep

Weer een aanmoediging om AMD te komen *D

video kaart zit er goed in?

ide kabels niet verkeerd om?

ik zou iig ff van de garantie gebruik maken..

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Topicstarter
Tja, heb wel vaker een koelertje op een cpu gezet hoor, maar goed laten we er maar vanuit gaan dat ik hem zelf kapot heb gemaakt dan krijgen we daar ook geen lange discussies over...
Maar dit is in ieder geval de situatie:
Power knp druk ik in, alle fannetjes gaan draaien, hoor hd gaan draaien alleen geen beeld... Blijft zwart. Met andere grafische kaart zelfde (tnt2 ultra). Heb alleen het nodige aangesloten, dus alleen grafischekaart toetsenbord en muis.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Effe bios resetten wil wel eens helpen. Kijk voor instructie in je handleiding.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:52
Heej, dit komt me bekend voor..
FF checken.. IDE of FDD kabel verkeerd om? Dan start ie nog steeds.. Blijft ie alleen hangen..
Hij piept niet? Dan is het ook niet de processor..
Hij zou wel piepen als er geen proc op zou zitten.. Ik had laatst het zelfde probleem met een bord wat ik voor iemand anders had gekocht..
Uhm, wat bleek nou, het moederbord was kapot. Waarschijnlijk de northbridge, tenminste na lang denken leek mij dit het logischt. Uhm, dat was ff offtopic..
Er staat nog wel stroom op het bord, vandaar dat de Fans nog wel draaien..
Blijft het lichtje van de CR-Rom ook branden? Zoja? Dat komt omdat je systeem in de POST blijft hangen. Als je je PC aandoet, flikkert het lichtje van de CDrom altijd ff.. NU blijft ie dus haken op het moment dat ie flikkert. :(

Naja, kort gezegd.. Haal alles van je mobo af, ook je processor. sluit de speaker aan, en de voeding en de aanknop..
Zet je pc aan.. Piept ie nou nog nie. dan isssie zowiezo kapot, kun je een nieuwe vragen. Ik heb hetzelfde gedaan. Alleen ik had mijn bord meegenomen naar de winkel. daar hebben ze zo''n testopstelling gemaakt.

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Topicstarter
He, dat lijkt er wel op, als ik alles eraf haal piept ie nog steeds niet, en das raar natuurlijk.

Weetje wat het erge is (als het de poc zou zijn) het is er een met een AXIA core, en dat schijnen de beste te zijn...
Maar het stukje dat er af is is echt heel erg klein, je ziet het bijna niet...

edit:

das moelijk, tiepe

Verwijderd

Ergens verderop in het forum zag ik juist dat er veel AXIA cores zouden zijn die defect aankomen.

Ik zou maar even met de leverancier contact opnemen als ik jou was....

(8>

• ~Destructor()
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Niet per ongeluk een jumper over je reset aansluiting heengezet? ;)

Nothing is impossible

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties!!
Denk nu wel zeker te weten dat het het moedebord is wat dit probleem veroorzaakt. Als ik niks op mijn mb heb zitten (geen geheugen geen proc) alleen de voeding dan piept ie niet eens... Lijkt me toch duidelijk..
Nogmaals BEDANKT!!

Verwijderd

Op dinsdag 03 april 2001 17:52 schreef CrashOne het volgende:
Bedankt voor jullie reacties!!
Denk nu wel zeker te weten dat het het moedebord is wat dit probleem veroorzaakt. Als ik niks op mijn mb heb zitten (geen geheugen geen proc) alleen de voeding dan piept ie niet eens... Lijkt me toch duidelijk..
Nogmaals BEDANKT!!
Uhh
niet om het één of ander,
maar dat piepen moet nu juist de CPU doen. Het werk er voor tenminste. Een Mobo piept alleen als de CPU het WEL doet.....

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
Op dinsdag 03 april 2001 22:52 schreef Hooi het volgende:

[..]

Uhh
niet om het één of ander,
maar dat piepen moet nu juist de CPU doen. Het werk er voor tenminste. Een Mobo piept alleen als de CPU het WEL doet.....
euh tijdje geleden ik hetzelfde probleem met een PII mobo en die piepte ook niet met alleen proc en mobo. wat bleek....batterijtje leeg ! ECHT WAAR ! batterij vervangen en PIEP zij de pc!
dus proc deed het wel en mobo ook en geen piep. dus wat je zegt klopt niet helemaal.
maar goed misschien helpt dat CrashOne als lijkt met stugg dat in dit geval het batterijtje leeg is aangezien het hier om een nieuw mobo gaat !

• Bert
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-07 21:52

Bert

nee, geen banaan in m'n oor

Toevallig, gisteren mobo + proc gekocht. abit kt7a + duron...

in elkaar gezet.. aangezet... fans draaien.. paar seconden later (zonder te piepen of wat) sluit de comp zichzelf uit.

Heb em helemaal gestript, nog een keer geprobeerd.. vanochtend mobo + proc terug gebracht naar de winkel... vanmiddag weet ik (als het goed is wat er mee was)

ik denk proc kapot...

Verwijderd

Nou, mijn probleem was dat ik het voedingskabeltje van mijn floppy een te ver naar rechts had gezet. Dus daar kan je eventueel ook nog naar kijken.

Verwijderd

Bert,
waarschijnlijk heb je de CPU fan op header 2 ipv header 1 gezet, dan gaat de BIOS beveiligen tegen kapootte fan in werking -> de boel zet zichzelf weer uit.....

Mike,
wat ik met dat piepen bedoel,
is dat ik nog nooit heb meegemaakt dat een mobo zonder CPU ook nog wil piepen. :P

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:02

MartNL

Ik moet zeggen dat dit probleem mij zeer bekent voor komt. Ik heb nl een paar keer te vaak mijn cooler op mijn duron gezet en toen was er ook een heel klein hoekje af gebroken.
Toen sloeg ook alles aan alleen kreeg geen beeld pik zwart. ;(
Pagina: 1