Toon posts:

[BC3] Omg?!? 75 graden celsius?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok, dit is niet meer leuk, me cpu zit momenteel (full stressed) op 75 graden celsius te werken.
Ik moet em koeler krijgen, anders overleefd het arme ding de zomer niet.
Dus gevraagd: tips voor cpu temp omlaag te krijgen !zonder! dat ik een nieuwe cpu-cooler erop moet plakken. (ik ga niet me chrome orb vervangen...kheb er naar mijn smaak al genoeg voor gedokt, en ik wil geen stofzuiger in me comp hebben (koe staat ''s nachts aan, kwil kunnen slapen }:O :z)

misschien handig als context:
cpu stressed temp: 75 graden
cpu normal temp: 40-50 graden
system stressed temp: 40 graden
system normal temp: 30 graden
Ik leef op de 2e verdieping, waar de omgevingstemp zonder comps aan in hartje zomer denk ik tussen de 30-35 komt.

system specs:
-aopen hx-08 case
-abit kt7a
-t-bird 1.2 ghz (fsb van 100 mhz naar 133 mhz gezet (mp van 12 naar 9), waarna 256 mb van me ram autom. oc''ed werd naar 133 mhz)
-256 mb pc133 m-tec ram + 256 mb pc100@133 nec ram
-60 gb maxtor 5400 udma100 hd
-thermaltake chrome orb
-asus v7700 32 mb deluxe

Verwijderd

1. Heb je arctic silver gebruikt? Zoja hoeveel dan?

2. Heb je wel het plasticje van je thermal pad af gehaald? ;)

3. Zit de koeler er niet gewoon scheef op?

4. Hoe hoog staat het voltage? :P

Veel suc6!

Verwijderd

Die temp is echt veel te hoog. Ik denk dat je koeler geen goed contact maakt met de cpu. Een beetje pasta ertussen wil ook wel helpen. Ik heb zelf een 1100@1200 en die wordt niet warmer dan 40 graden. Maar goed daar zit ook een vette koeler op--->> Alpha PAL6035MFC + Delta AFB-60HP. :7

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Een Tbird 1200? Die stookt 80 Watt. Gek he, dat íe warm wordt. Forget it, deze krengen blijven gewoon heet. Da''s dus het probleem van AMD nu.

Overigens, zolang je geen gekke dingen doet blijft íe wel heel. (Dus niet in het aquarium leggen)

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-08 08:03

BertV

Handgemaakt

Als mijn PIII''tje dat aangaf trok ik meteen de stekker eruit... 8-)

Inderdaad teveel, kennen jullie ook de stap terug?

dus minder overklokken?

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Verwijderd

BertV hij is niet geoc''ed! ;)

En een tb kon tot 90c stabiel en 120c gaat ie dood dacht ik!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-08 08:03

BertV

Handgemaakt

Oke, misschien low tech,
maar als je toch al geen van-te-voren-bepaalde-airflow hebt kun je proberen de panelen eraf te halen...

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Verwijderd

Als je de hitteoverdracht niet vertrouwd : Heatsink lappen ! en inderdaad geen thermal pad maar arctic silver gebruiken.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Tja, gezien de omgevings temperatuur gaat koelen sowieso al lastig worden maar je cooler maakt nu duidelijk geen goed contact met je cpu.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 15:53

Tim Schuhmacher

abasios

tot 90 graden moet het kunnen toch, volgens de amd site?

Verwijderd

ik heb ook zon chrome orb gehad ...
van mij pikete tot 73 graden .. vond ik ook wat hoog :) .. dus nieuwe cooler nu .. nu issie 50 graden .. ligt aan chrome orb ..
ik heb Athlon t-bird 1000

Verwijderd

Nieuwe (betere) cooler < fl.150,-
of
Nieuwe proc TB1.2 Ghz > fl. 600,-

Afgezien van twee casefans (=bij mij temp 10 graden oomlaag) in je case stoppen, lijkt mij de keuze niet zo moeilijk :9

Verwijderd

Topicstarter
Tnx voor de hulp.
ik heb de thermalpad er maar afgehaald en vervangen door de koelpasta die bij de blue orb zit (tnx annihil8or).
nu loopt het systeem (met 1 panel open weliswaar, maar ach) full stressed max 38 graden met een full stressed cpu max. op 64 graden. (believe it or not, maar voor mijn omgevingssituatie een vrij leuk resultaat)
idle cpu temp ligt btw nou op 40 graden en idle system temp op 30.

Toch maar wat artic silver kopen om de cpu definitief onder de 60 graden te houden, dan ben ik best tevreden. ;(

Verwijderd

No Problem.

Ik wil trouwens wel meebetalen aan die artic silver. Weet trouwens iemand waar je heatsinks voor op je Geforce 2 kan halen (op de RAM)
Pagina: 1